Μικρή βελτίωση του πληθωρισμού στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο
Στο -1,3% από -2% τον Ιανουάριο
Βελτιωμένος ήταν ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο του 2021, παρότι για ακόμη έναν μήνα παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος, συντηρώντας το φαινόμενο του αποπληθωρισμού στην ελληνική οικονομία.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο -1,3% έναντι +0,2% τον Φεβρουάριο του 2020. Σε μηνιαίο επίπεδο, ωστόσο, ο δείκτης τιμών διαμορφώθηκε στο +0,2% έναντι -0,5% τον Φεβρουάριο του προηγούμενου έτους.
Ως εκ τούτου, ο μέσος δείκτης το 12μηνο Μαρτίου 2020 – Φεβρουάριος 2021 ανήλθε σε -1,6% έναντι +0,3% το αντίστοιχο 12μηνο της περιόδου 2019 – 2020.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2021, ο ετήσιος πληθωρισμός είχε διαμορφωθεί στο -2% και ο μηνιαίος πληθωρισμός στο -1,3%
Ποιοι κλάδοι οδήγησαν σε ετήσιο πληθωρισμό -1,3%
- -0,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γιαούρτι, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
- -0,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- -1,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
- -2,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- -1,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
- -4,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
- -1,8% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- -0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
- -0,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
- -1,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.
Ποιοι κλαδοι οδήγησαν σε μηνιαίο πληθωρισμό +0,2%
- +0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες.
- +0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
- +1,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
- +0,5% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
- -3,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
- -0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- -0,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News