Έρευνα Nielsen: Μόλις 1 στους 4 αναμένει βελτίωση τους επόμενους 12 μήνες
Σε αρνητική τροχιά παραμένει το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία της Nielsen για το δ’ τρίμηνο του 2020 -εξέλιξη η οποία αποδίδεται στις ευρείες επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης συρρικνώθηκε στις 61 μονάδες έναντι 70 μονάδων το Ιούνιο του 2020, καταγράφοντας πτώση για τρίτο διαδοχικό τρίμηνο.
Σύμφωνα με τα επιμέρους στοιχεία, μόλις το 13% των Ελλήνων έχει θετική εκτίμηση για τις προοπτικές της αγοράς εργασίας, ενώ μόλις το 23% αναμένει βελτίωση της προσωπικής οικονομικής κατάστασης μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Το εν λόγω ποσοστό, μάλιστα, είναι το χαμηλότερο από το 2017.
Την ίδια ώρα, το 80% εκτιμά ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ενώ το 66% αμφιβάλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να εξέλθει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Πέραν της οικονομίας, το 41% δηλώνει ανήσυχο και για την προσωπική του υγεία. Ακόμη, το 16% ανησυχεί για τα χρέη των νοικοκυριών, το 11% για ενδεχόμενο πόλεμο και το 9% για το μεταναστευτικό.
Όσον αφορά τις δαπάνες των νοικοκυριών, το 57% έχει προβεί σε μείωση των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού και το 60% για ρουχισμό. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο δ’ τρίμηνο του 2019 κυμαίνονταν σε 59% και 53%.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News