Autohellas: Επέστρεψε στην κερδοφορία το δ΄ τρίμηνο του 2020
Στα 491,7 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις το περασμένο έτος
Ανοδικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 κινήθηκαν το τέταρτο τρίμηνο του 2020 οι δείκτες λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA, EBIT) του ομίλου Autohellas, με τα κέρδη προ φόρων του τριμήνου να ανέρχονται σε 6,3 εκατ. ευρώ, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2019. Οι πωλήσεις του τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 131 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση κατά 4%.
Με την θετική επίδραση του τελευταίου τριμήνου στη μετρίαση των απωλειών, o όμιλος Autohellas έκλεισε το έτος, καταγράφονταςπωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο ύψους 491,7 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 11,5% σε σχέση με το 2019, EBITDA ύψους 135.4 εκατ ευρώ, κέρδη προ φόρων 24.2 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 17.4 εκατ.
ευρώ.
Πάρα την απώλεια κύκλου εργασιών και κερδοφορίας λόγω της πανδημίας, το 2020 ο όμιλος πέτυχε βελτίωση των καθαρών ταμιακών ροών σε σχέση με το 2019, με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός να είναι μειωμένος κατά 60,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 και η διαθέσιμη ρευστότητα ιδιαίτερα αυξημένη. Στις 31/12/2020 τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ανήλθαν σε 273 εκατ. ευρώ.
Η βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και στις επτά χώρες όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, επηρεάστηκε καταλυτικά από την πανδημία και τους περιορισμούς στην μετακίνηση που επέφεραν δραματική μείωση ύψους 75-85% στις τουριστικές αφίξεις ανά χώρα δραστηριότητας του ομίλου. Ουσιαστικά, η τουριστική αγορά λειτούργησε μόνο τρεις μήνες στο διάστημα από 15/7 έως 15/10. Αντίθετα, οι μακροχρόνιες μισθώσεις διατήρησαν για άλλη μια χρονιά την ανοδική τους πορεία, σημειώνοντας μόνο κάποια απώλεια ρυθμού, κυρίως από την αδράνεια στη σύναψη νέων συμβάσεων κατά την περίοδο του πρώτου lockdown τον Μάρτιο του 2020.
Συνεπώς, ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου αθροιστικά από Βραχυχρόνιες και Μακροχρόνιες μισθώσεις, σε Ελλάδα και Εξωτερικό, είχε κάμψη 20% για το σύνολο του έτους, φτάνοντας τα 165.6 εκατ. ευρώ. Ο Κύκλος Εργασιών από πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (του στόλου μισθώσεων), κατέγραψε αύξηση 5,7% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα 55.8 εκατ. ευρώ, συμβάλλοντας στην απαραίτητη απομείωση μέρους του ανενεργού στόλου βραχυχρόνιων μισθώσεων, αλλά και συμβάλλοντας στην κερδοφορία και την ενίσχυση των ταμειακών ροών.
Ο κλάδος εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων, λειτούργησε και αυτός σε δύσκολο περιβάλλον αφού, με την επίδραση των lockdown και την καθολική απώλεια πωλήσεων προς εταιρείες βραχυχρόνιων μισθώσεων, η συνολική αγορά στην Ελλάδα εμφάνισε κάμψη ταξινομήσεων κατά 29% σε σχέση με το 2019. Η επίδραση ήταν πολύ πιο έντονη κατά το πρώτο εξάμηνο, με μερική ανάκαμψη στη ζήτηση ιδιωτών στο δεύτερο εξάμηνο, πάντα όμως σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2019. Στο πλαίσιο αυτό οι εταιρείες εμπορίας του ομίλου, τόσο χονδρικής, όσο και λιανικής, διαχειρίστηκαν αποτελεσματικά τη μειωμένη ζήτηση, αλλά και τις δαπάνες και το κεφάλαιο κίνησής τους, διατηρώντας το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας τους. Ως εκ τούτου, ο Κύκλος Εργασιών του συγκεκριμένου κλάδου έκλεισε στα 270.2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 8,6 % σε σχέση με το 2019.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News