Business & Finance Δευτέρα 8/02/2021, 17:52
BUSINESS & FINANCE

Πώς έγινε η είσοδος της Τεχνικής Ολυμπιακής στη ναυτιλία

Στροφή προς πιο κερδοφόρους κλάδους της οικονομίας

Πώς έγινε η είσοδος της Τεχνικής Ολυμπιακής στη ναυτιλία

Μέσω δύο διαφορετικών επενδυτικών σχημάτων και συνολικά έξι πλοίων ξεκίνησε η ενασχόληση της Τεχνικής Ολυμπιακής με τον κλάδο της ναυτιλίας, κατ’ εφαρμογή του εταιρικού μετασχηματισμού, ο οποίος προβλέπει τη μετάβαση προς πιο κερδοφόρους κλάδους της οικονομίας.

Η δραστηριοποίηση του Ομίλου, συγκεκριμένα, πραγματοποιείται μέσω της κυπριακής θυγατρικής T.O. International Holding και της εγγονής εταιρείας Τ.Ο. Shipping, η οποία συνεργάζεται με τα παρακάτω επενδυτικά σχήματα:

  • Agorgiani Shipping Inc, η οποία ελέγχεται από φυσικό πρόσωπο που δραστηριοποιείται στο χώρο της ναυτιλίας, μη συνδεδεμένο με την εταιρεία,
  • Blue Container Ltd με έδρα τις νήσους Κάιμαν, η οποία ελέγχεται από αλλοδαπό επενδυτικό οίκο μη συνδεδεμένο με την εταιρεία

Η Τεχνική Ολυμπιακή δεν ασκεί έλεγχο -ή από κοινού έλεγχο- στα παραπάνω επενδυτικά σχήματα, ενώ η εμπορική διαχείριση των έξι πρώτων πλοίων έχει ανατεθεί στην εταιρεία Conchart Commercial Inc.

Την ίδια ώρα, η τεχνική διαχείριση έχει ανατεθεί στην εταιρεία Technomar Shipping Inc., η οποία ελέγχεται από φυσικό πρόσωπο που δραστηριοποιείται στο χώρο της ναυτιλίας, μη συνδεδεμένο με την εταιρεία, και στην οποία συμμετέχει μειοψηφικά ο Ανδρέας Στέγγος -μέτοχος στην Εταιρεία με ποσοστό 6,46% και γιος του προέδρου και βασικού μετόχου της Τεχνικής Ολυμπιακής, Κωνσταντίνου Στέγγου).

Ειδικά ως προς το πλοίο «ROMA», η εγγονή εταιρεία Τ.Ο. Shipping κατέχει το 85% της πλοιοκτήτριας ROMA HOLDINGS LLC, ενώ το υπόλοιπο 15% βρίσκεται στην εταιρεία Agorgiani ΙΙ Shipping Inc. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλοίο «Roma» είναι σημαίας Λιβερίας και ναυπηγήθηκε το 2006.

Την ίδια ώρα, η Τ.Ο. Shipping δαπάνησε το ποσό του 1,5 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση του πλοίου εμπορευματοκιβωτίων «ZOI», ενώ λόγω λήψης τραπεζικού δανείου από την πλοιοκτήτρια εταιρεία «AKITETA MARINE LLC», το ποσό της συμμετοχής της διαμορφώθηκε τελικά στο ποσό των 932.400 δολαρίων.

Από τη διαφορά των 616.350 δολαρίων, τα 460.075 δολάρια χρησιμοποιήθηκαν για την απόκτηση της συμμετοχής του πλοίου «ΜΑΡΙΑΝΝΑ Ι» και τα υπόλοιπα 156.275 δολάρια επεστράφησαν στην T.O. International Holding.

Η στροφή προς τον κλάδο της ναυτιλίας χρηματοδοτήθηκε από κεφάλαια, συνολικού ύψους 101 εκατ. ευρώ, τα οποία προήλθαν από την πώληση του συγκροτήματος του Πόρτο Καρράς. Είχε προηγηθεί, τον περασμένο Ιούλιο, η ίδρυση της νέας εταιρείας στην Κύπρο.

Πέραν της ναυτιλίας, η Τεχνική Ολυμπιακή έχει αποφασίσει να επεκταθεί και στον τομέα της διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων, ιδρύοντας και μία δεύτερη θυγατρική στην Κύπρο, την PFC Premier Finance Corporation.

Οι δύο αυτές πρωτοβουλίες εντάσσονται στην προσπάθεια του Ομίλου να ενισχύσει την κερδοφορία, μέσω της διαδικασίας μετασχηματισμού και αναδιάρθρωσης.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News