Boeing: Σχέδιο άντλησης έως 22 δισ. δολ. για να ενισχύσει τη ρευστότητά της και να αποφύγει την υποβάθμιση
Η Boeing ξεκίνησε τη Δευτέρα μια προσφορά μετοχών που θα μπορούσε να συγκεντρώσει έως και 22 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς η κατασκευάστρια αεροσκαφών προσπαθεί να ενισχύσει τα οικονομικά της που πιέζονται από μια απεργία των εργαζομένων της που διαρκεί πάνω από ένα μήνα και να διατηρήσει την πιστοληπτική της αξιολόγηση επενδυτικής βαθμίδας.
Η κίνηση αυτή θα ενισχύσει τα ταλαιπωρημένα οικονομικά της Boeing, τα οποία έχουν επιδεινωθεί από τότε που περίπου 33.000 από τους εργαζομένους της που εκπροσωπούνται από το συνδικάτο των μηχανικών έφυγαν από τις δουλειές τους τον Σεπτέμβριο, σταματώντας την παραγωγή μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των αεροσκαφών 737 MAX, που αποτελούν πηγή ρευστότητας.
Η εταιρεία προσφέρει 90 εκατομμύρια μετοχές σε κοινές μετοχές και 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε υποχρεωτικά μετατρέψιμους τίτλους.
«Η προσφορά είναι σίγουρα ευνοϊκή για την πιστωτική ποιότητα. Θα το συνυπολογίσουμε στην αξιολόγησή μας για την αξιολόγηση στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης αρνητικής ελεύθερης ταμειακής ροής», δήλωσε ο Ben Tsocanos, διευθυντής αεροναυπηγικής στην S&P Global Ratings.
Η Boeing δεν έχει πέσει ποτέ κάτω από την αξιολόγηση επενδυτικής βαθμίδας.
Ένας επενδυτής δήλωσε ότι και οι δύο προσφορές υπερκαλύφθηκαν σε μεγάλο βαθμό και θα μπορούσαν να καταλήξουν να τιμολογούνται με πολύ μικρή έκπτωση σε σχέση με την τελευταία τιμή κλεισίματος των 155 δολαρίων. Οι μετοχές σημείωσαν πτώση 0,6% στις απογευματινές συναλλαγές.
Εάν η αρχική προσφορά υπερκαλυφθεί, η εταιρεία έχει το δικαίωμα να εκδώσει 13,5 εκατομμύρια μετοχές επιπλέον και μπορεί να αυξήσει την υποχρεωτική μετατρέψιμη προσφορά κατά άλλα 750 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με ένα έγγραφο που είδε το Reuters.
Με βάση την τιμή κλεισίματος της Παρασκευής, η Boeing μπορεί να αντλήσει 13,95 δισ. δολάρια από την προσφορά κοινών μετοχών και επιπλέον 2,1 δισ. δολάρια αν η έκδοση υπερκαλυφθεί, αν και τέτοιες εκδόσεις συνήθως τιμολογούνται με έκπτωση για να εξασφαλιστεί αρκετή ζήτηση. Μπορεί επίσης να αντλήσει έως και 5,75 δισ. δολάρια από την υποχρεωτική προσφορά μετατρέψιμων ομολογιακών δανείων, αναφέρεται στο έγγραφο. Οι προσφορές αναμένεται να τιμολογηθούν μετά το κλείσιμο των αγορών τη Δευτέρα.
Οι υποχρεωτικά μετατρέψιμοι τίτλοι προωθούνται στους επενδυτές με εύρος μερίσματος 6,0% έως 6,5% και με premium 17,5% έως 22,5% στην τελευταία τιμή κλεισίματος της μετοχής στα 155,01 δολάρια, για όταν μετατραπούν σε μετοχές κατά ή πριν από την ημερομηνία λήξης της 15ης Οκτωβρίου 2027.
Η αύξηση κεφαλαίου είναι απαραίτητη για την Boeing προκειμένου να διατηρήσει την επενδυτική της πιστοληπτική αξιολόγηση. Οι οίκοι αξιολόγησης έχουν προειδοποιήσει ότι μια παρατεταμένη απεργία μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της αεροναυπηγικής εταιρείας, γεγονός που πιθανότατα θα ανεβάσει το κόστος κεφαλαίου.
Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροπλάνων ήδη υποφέρει από την επιβολή ανώτατου ορίου στην παραγωγή των αεροσκαφών MAX από τις ρυθμιστικές αρχές, μετά την έκρηξη του συστήματος του Ιανουαρίου.
Ο συνδυασμός των εργασιακών προβλημάτων και των προβλημάτων της παραγωγής της έχει προκαλέσει την απώλεια ρευστότητας τα τελευταία τρία τρίμηνα. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε ζημίες 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο και δήλωσε ότι θα ξοδέψει μετρητά το επόμενο έτος.
Την ίδια ημέρα, οι απεργοί απέρριψαν μια βελτιωμένη σύμβαση, καθώς δεν ικανοποιούσε τις απαιτήσεις τους για αύξηση μισθών κατά 40% και αποκατάσταση του συνταξιοδοτικού προγράμματος καθορισμένων παροχών, το οποίο η Boeing είναι απίθανο να επαναφέρει.
Η απεργία κοστίζει στην εταιρεία πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια το μήνα, σύμφωνα με μια εκτίμηση που δημοσιεύθηκε πριν η Boeing ανακοινώσει ότι θα περικόψει το 10% του εργατικού δυναμικού της.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Boeing σύναψε πιστωτική συμφωνία ύψους 10 δισ. δολαρίων με τράπεζες και ανακοίνωσε σχέδια για την άντληση έως και 25 δισ. δολαρίων μέσω προσφορών μετοχών και χρέους.
Η S&P προειδοποίησε νωρίτερα αυτό το μήνα για υποβάθμιση της αξιολόγησης εάν το ταμειακό υπόλοιπο της Boeing πέσει κάτω από το στόχο των 10 δισ. δολαρίων ή εάν η εταιρεία αναγκαστεί να αυξήσει τη μόχλευση για να ανταποκριθεί στις λήξεις του χρέους.
Η Boeing διέθετε μετρητά και εμπορεύσιμα χρεόγραφα ύψους 10,50 δισ. δολαρίων στις 30 Σεπτεμβρίου.
Έχει χρέος ύψους 11,5 δισ. δολαρίων που λήγει έως την 1η Φεβρουαρίου 2026 και έχει δεσμευτεί να εκδώσει μετοχές της αξίας 4,7 δισ. δολαρίων για την εξαγορά της Spirit AeroSystems και την ανάληψη του χρέους της.
Το Reuters είχε αναφέρει νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η Boeing εξετάζει επιλογές για την άντληση δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω της πώλησης μετοχών και τίτλων που μοιάζουν με μετοχές.
Η Boeing δήλωσε τη Δευτέρα ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, στους οποίους μπορεί να περιλαμβάνεται η αποπληρωμή του χρέους.
Moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News