Ιταλία: Μείωση τον κονδυλίων για στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 4,6 δισ. ευρώ
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Giorgia Meloni σχεδιάζει να περικόψει κατά περίπου 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ τα κονδύλια που προορίζονται για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας μεταξύ 2025 και 2030, όπως προκύπτει από το κείμενο του προϋπολογισμού του επόμενου έτους, προκαλώντας εκτεταμένες επικρίσεις.
Η κίνηση αυτή έρχεται εν μέσω μιας παγκόσμιας επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV), εν μέρει λόγω αποκλινουσών πολιτικών σχετικά με τα πράσινα κίνητρα, η οποία έχει αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευάστριας εταιρείας της Fiat Stellantis, να προσαρμόσουν τα σχέδιά τους.
Η περικοπή «είναι μια απαράδεκτη έκπληξη που έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με το σημαντικό έργο που κάνει η κυβέρνηση στην Ευρώπη υπέρ του τομέα για τη βελτίωση της νομοθεσίας», ανέφερε η ομάδα λόμπι των επιχειρήσεων ANFIA τη Δευτέρα.
«Με τόσα πολλά τρέχοντα ζητήματα, όπως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η χαμηλή ζήτηση στην αγορά της Ευρώπης και η μείωση της παραγωγής στην Ιταλία, αυτό δεν ενισχύει την εμπιστοσύνη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της Gianmarco Giorda.
Το 2022, η κυβέρνηση υπό τον προκάτοχο της Meloni, Mario Draghi, διέθεσε 8,7 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030 για τη στήριξη του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αλλά ο προϋπολογισμός που παρουσιάστηκε αυτόν τον μήνα από τον υπουργό Οικονομίας Giancarlo Giorgetti δείχνει ότι η κυβέρνηση θέλει να εκτρέψει 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ από τα 5,8 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπονται για την περίοδο 2025-2030 για τη χρηματοδότηση άλλων μέτρων.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το οποίο πρέπει να εγκριθεί από τα δύο σώματα του κοινοβουλίου έως το τέλος Δεκεμβρίου και ως εκ τούτου υπόκειται ακόμη σε αλλαγές, το μεγαλύτερο μέρος των περικοπών επικεντρώνεται μεταξύ 2028 και 2030, μια περίοδο στην οποία ανέρχονται σε περίπου 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το αντιπολιτευόμενο Δημοκρατικό Κόμμα (PD) εκμεταλλεύτηκε την αποκάλυψη για να ζητήσει την παραίτηση του υπουργού Βιομηχανίας Adolfo Urso.
«Ο Urso, ο οποίος δεν κατάλαβε καν ότι ο Giorgetti δεν του έδωσε κανένα περιθώριο ελιγμών, δείχνει ότι δεν είναι ικανός για το έργο του», δήλωσε ο βουλευτής του PD Vinicio Peluffo.
Ο υπουργός ανέφερε σε δήλωσή του ότι δεσμεύεται να διασφαλίσει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας διαθέτει τα απαραίτητα εργαλεία για να αντιμετωπίσει την πρόκληση της πράσινης μετάβασης.
«Όλοι οι πόροι θα πάνε σε επενδύσεις στην παραγωγή με έμφαση στα εξαρτήματα, που είναι η πραγματική δύναμη της Ιταλίας», πρόσθεσε ο Urso.
Η αναφερόμενη περικοπή θα μπορούσε να τροφοδοτήσει περαιτέρω εντάσεις μεταξύ της Ρώμης και της Stellantis, της μοναδικής μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας.
Η κυβέρνηση έχει επικρίνει έντονα τον όμιλο για την πτώση της παραγωγής του στην Ιταλία και για τη μεταφορά της παραγωγής στο εξωτερικό για ορισμένα μοντέλα ιστορικών ιταλικών εμπορικών σημάτων όπως η Fiat, η Lancia και η Alfa Romeo.
Από την πλευρά της, η Stellantis δήλωσε ότι ο στόχος που συζητά με την κυβέρνηση για την αύξηση της ιταλικής παραγωγής της σε ένα εκατομμύριο μονάδες εξαρτάται επίσης από την κυβερνητική στήριξη, συμπεριλαμβανομένων των κινήτρων αγοράς.
Σε ακρόαση στο ιταλικό κοινοβούλιο νωρίτερα αυτό το μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, υποστήριξε επίσης ότι η Ιταλία είχε προβλέψει πολύ λιγότερα κονδύλια από άλλα μεγάλα κράτη της ΕΕ για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επισημαίνοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, απολύοντας δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους.
Moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News