BUSINESS & FINANCE

Οι τουρίστες ψάχνουν αυθεντικές εμπειρίες

Οι τουρίστες ψάχνουν αυθεντικές εμπειρίες

Οι ταξιδιώτες που επισκέπτονται την Ελλάδα και τους ανταγωνιστικούς της προορισμούς, και ειδικότερα την Ιταλία, την Ισπανία την Κροατία και την Τουρκία, είναι όλο και πιο απαιτητικοί και αναμένουν ταξιδιωτικές εμπειρίες υψηλής ποιότητας αναζητώντας την αυθεντικότητα. Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα της εξειδικευμένης συμβουλευτικής εταιρείας για τον τουρισμό Mabrian Technologies, η Ελλάδα κατατάσσεται τρίτη στην ικανοποίηση των επισκεπτών από το τουριστικό προϊόν της, ξεπερνώντας την Ισπανία, αλλά βρίσκεται πίσω από την Ιταλία και την Τουρκία. Ωστόσο, «παρά την υψηλότερη συνολική ικανοποίηση της Ιταλίας, η Ελλάδα παραμένει ισχυρός υποψήφιος, ειδικά καθώς οι προσδοκίες των ταξιδιωτών και οι πραγματικές εμπειρίες τους ευθυγραμμίζονται στενά», σημειώνει η Mabrian. Παράλληλα, οι αντιλήψεις που υπάρχουν για την Ελλάδα όσον αφορά την ασφάλεια αλλά και το κλίμα παραμένουν ανταγωνιστικές, καθώς υπάρχουν ανησυχίες για την παράμετρο της ασφάλειας στην Τουρκία.

Οι τουρίστες ψάχνουν αυθεντικές εμπειρίες-1

Τα στοιχεία της έρευνας, που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Reimagine Tourism in Greece της «Καθημερινής», δείχνουν ότι οι λόγοι που κάνουν τους ταξιδιώτες να θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα εξελίσσονται, πέρα από το βασικό προϊόν «ήλιος και θάλασσα», σε πλήρη ταύτιση με τις παγκόσμιες τάσεις που αναδείχθηκαν μετά την πανδημία και χαρακτηρίζονται από την επιθυμία των τουριστών να ενσωματώσουν στις διακοπές τους πιο ενεργές εμπειρίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023, το 21,1% των κινήτρων που έκαναν τους ταξιδιώτες να επιλέξουν την Ελλάδα σχετίζεται με την αναζήτηση νέων εμπειριών σε κάθε λογής δραστηριότητες, ποσοστό διπλάσιο σχεδόν από το 2019, μετατρέποντας αυτά τα κίνητρα στον βασικό μοχλό για διακοπές στην Ελλάδα. Στη δεύτερη θέση των λόγων που οι ταξιδιώτες επέλεξαν την Ελλάδα βρίσκεται ο πολιτιστικός τουρισμός και μόλις στην τρίτη θέση ο τουρισμός για την αναζήτηση ήλιου και θάλασσας. «Οι ταξιδιώτες βρίσκουν άλλους τρόπους για να απολαύσουν την Ελλάδα, συνδυάζοντας παραδοσιακούς λόγους όπως παραλία, πολιτισμό, γαστρονομία και ευεξία με τη θέληση να βιώσουν ενεργά τον τοπικό τρόπο ζωής, και αυτό αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα», αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας ερευνών. Τα δεδομένα δείχνουν ένα ενδιαφέρον σενάριο για όλους τους ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς: ένα σενάριο στο οποίο οι προορισμοί, εκμεταλλευόμενοι τις νέες τάσεις, μπορούν να διευρύνουν την εποχικότητά τους αλλά και τη γεωγραφική επίδραση του τουρισμού. Παράλληλα, προορισμοί που, όπως η Ελλάδα, διαθέτουν ένα ευρύτερο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και δραστηριοτήτων μπορούν να εδραιωθούν πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των δυνητικών ταξιδιωτών. Τα δεδομένα αυτά αντικατοπτρίζουν και τις τάσεις του 2024 για την Ελλάδα, αναφέρει η Mabrian.

«Λαμβάνοντας υπόψη τον μοναδικό συνδυασμό της Ελλάδας τοπίων, πολιτιστικής κληρονομιάς, μοναδικών παραδόσεων και καλού καιρού ολόκληρο τον χρόνο, η ευκαιρία είναι εμφανής τόσο για την υπέρβαση της εποχικότητας και την ανάδειξη νέων εναλλακτικών προορισμών όσο και για την ενίσχυση της θέσης της χώρας στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών και την αύξηση των επισκεπτών που επισκέπτονται ξανά και ξανά την Ελλάδα», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Οσον αφορά τον τουρισμό υψηλότερης προστιθέμενης αξίας, από την έρευνα προκύπτει πως οι μεγάλες διεθνείς πολυτελείς αλυσίδες διαχείρισης ξενοδοχείων 5 αστέρων μπορούν να τοποθετήσουν μια χώρα και έναν προορισμό στην αγορά των υψηλών δαπανών, αλλά παράλληλα δημιουργούν και αυξημένες προσδοκίες όσον αφορά την ποιότητα υποδομών, υπηρεσιών και εμπειριών. Σε σύγκριση με τους μεσογειακούς ανταγωνιστές της, την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία και την Τουρκία, η Ελλάδα έχει το πλεονέκτημα το 7% των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεών της να ταξινομείται έως 5 αστέρων, πάνω από το 3% της Ισπανίας, της Ιταλίας ή της Κροατίας, αν και σε απόλυτα νούμερα το πλήθος των ξενοδοχείων πέντε αστέρων στην Ελλάδα παραμένει μικρότερο, με την εξαίρεση της Κροατίας.

«Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να προάγει την ποιότητα ενισχύοντας την εμπειρία και τις υπηρεσίες σε αυτές τις υψηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες, για να προσελκύσει τα τμήματα των ταξιδιωτών από τις αγορές μεγάλων αποστάσεων που αναμένουν πρότυπα διαμονής παγκόσμιας κλάσης, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες ή τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα», εξηγεί η Mabrian. Επιπλέον, εκτιμάται ότι με βάση την αξιολόγηση των ξενοδοχείων μεσαίας κατηγορίας η Ελλάδα μπορεί να αναβαθμίσει τις εμπειρίες επισκεπτών που φιλοξενούνται σε μονάδες 4 και 3 αστέρων ώστε να περιστρέφονται γύρω από την αυθεντικότητα, τον τοπικό τρόπο ζωής και τη μοναδικότητα, για να διαφοροποιηθεί περαιτέρω στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική μεσογειακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Τουρισμός: Το «καμπανάκι» και τα μηνύματα από τη μείωση των εισπράξεων

Τουρίστες: Σε 10 περιοχές της Ευρώπης το ένα τρίτο των διανυκτερεύσεων

Ακρόπολη, Πλάκα και Louis Vuitton – Ρεκόρ πωλήσεων λόγω τουρισμού

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News