Business & Finance Δευτέρα 21/10/2024, 20:34
BUSINESS & FINANCE

Maersk: Αυξάνει και πάλι τις προβλέψεις καθώς εντείνονται οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα

Maersk: Αυξάνει και πάλι τις προβλέψεις καθώς εντείνονται οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα

Η A.P. Moller-Maersk A/S, ένας ρυθμιστής του παγκόσμιου εμπορίου, αύξησε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους για τέταρτη φορά σε λιγότερο από έξι μήνες, επικαλούμενη την ισχυρότερη ζήτηση και τις υψηλότερες τιμές των ναύλων που προκλήθηκαν από τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.

Η Maersk βλέπει τώρα υποκείμενα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 11 έως 11,5 δισ. δολαρίων φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 9 έως 11 δισ. δολαρίων, ανέφερε τη Δευτέρα η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη. Οι αναλυτές ανέμεναν 10,1 δισ. δολάρια κατά μέσο όρο στις εκτιμήσεις που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Η Maersk είχε ήδη αυξήσει τις προβλέψεις της για τα κέρδη του 2024 τον Μάιο, τον Ιούνιο και τον Αύγουστο, καθώς η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως στις παγκόσμιες γραμμές εφοδιασμού. Οι επιθέσεις των Χούθι ανάγκασαν από τα τέλη του περασμένου έτους τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πλέουν νότια της Αφρικής, απορροφώντας μέρος της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στη βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που με τη σειρά του συνέβαλε στην αύξηση των τιμών των εμπορευματοκιβωτίων.

Η Maersk δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα ξεκινήσει τη συνεργασία της με την Hapag-Lloyd AG για την κοινοχρησία πλοίων το 2025 πλέοντας νότια της Αφρικής, υποδεικνύοντας ότι οι γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένουν ότι η Ερυθρά Θάλασσα θα παραμείνει ανασφαλής και το επόμενο έτος.

Τη Δευτέρα, η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία δήλωσε επίσης ότι αναμένει ότι η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων θα είναι 6% φέτος, από ένα εύρος 4%-6% που είχε παρατηρηθεί προηγουμένως. Τα ADR της σκαρφάλωσαν έως και 7%.

Η Maersk, η οποία ελέγχει περίπου το ένα έκτο του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων, έχει επιδιώξει τα τελευταία χρόνια να αναπτυχθεί στις χερσαίες μεταφορές και στις επιχειρήσεις προώθησης εμπορευμάτων – όπου τα περιθώρια κέρδους ήταν ιστορικά υψηλότερα από ό,τι στη θάλασσα. Παρόλα αυτά, το περασμένο τρίμηνο απέσυρε την προσφορά της για τη μονάδα logistics της Deutsche Bahn AG, DB Schenker, την οποία η δανέζικη ομότιμη DSV A/S κατέληξε να αποκτήσει έναντι 14,3 δισ. ευρώ (15,5 δισ. δολάρια).

Αποτελέσματα τρίτου τριμήνου:

  • Η Maersk ανακοίνωσε επίσης έσοδα ύψους 15,8 δισ. δολαρίων το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο.
  • Τα υποκείμενα Ebitda ήταν 4,8 δισ. δολάρια και τα υποκείμενα Ebit 3,3 δισ. δολάρια, ανέφερε η εταιρεία, επικαλούμενη προκαταρκτικά μη ελεγμένα στοιχεία.
  • Η Maersk θα δημοσιεύσει τα πλήρη ενδιάμεσα αποτελέσματά της στις 31 Οκτωβρίου.

Moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News