Business & Finance Τρίτη 15/10/2024, 18:34
BUSINESS & FINANCE

Reimagine Tourism in Greece: Τι πιστεύουν οι Ελληνες για τον Τουρισμό;

Reimagine Tourism in Greece: Τι πιστεύουν οι Ελληνες για τον Τουρισμό;

Η πρωτοβουλία της Καθημερινής «Reimagine Tourism in Greece» επέστρεψε, σε μια κρίσιμη στιγμή για την ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας, με στόχο να χαράξει έναν οδικό χάρτη όπου η προστασία των τοπικών κοινοτήτων και του περιβάλλοντος, η ανάπτυξη καινοτόμων υποδομών και η βιώσιμη τουριστική δραστηριότητα θα συνυπάρχουν αρμονικά.

Ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου, η δημοσιογράφος της εφημερίδας Μαργαρίτα Πουρνάρα καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους στην εκδήλωση, η οποία πραγματοποιείται σε έναν «απρόσμενο, αλλά και ιδιαίτερα ταιριαστό χώρο», όπως τον χαρακτήρισε, που δεν είναι άλλος από το hangar της Aegean στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ένα από τα πρώτα του είδους του στην Ευρώπη, με φωτοβολταϊκά πάνελ που παράγουν όλη την ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργήσει. «Ο χώρος συμβολίζει το μέλλον του τουρισμού, που θα το θέλαμε πράσινο», επισήμανε η κ. Πουρνάρα.

Όσον αφορά τον στόχο της πρωτοβουλίας, είναι σαφής: «Να καλέσουμε για μία ακόμα φορά κορυφαίες προσωπικότητες, φυσιογνωμίες από την πολιτική, το επιχειρείν και την καινοτομία, για να ξαναδούμε το μέλλον του τουρισμού, που αποτέλεσε άλλωστε κεντρικό θέμα συζητήσεων και το φετινό καλοκαίρι. Από την πλευρά του, ο Διευθυντής της αγγλικής έκδοσης της Καθημερινής Αθανάσιος Έλλις επισήμανε ότι «οι περισσότεροι Έλληνες συμφωνούν ότι ο τουρισμός είναι η εθνική μας βιομηχανία. Θέλουμε όλοι να προχωρά καλά και προχωρά καλά, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε ότι μπορούν να υπάρξουν και βελτιώσεις». Είναι γόνιμο να γίνεται ένας διάλογος ώστε όπου υπάρχουν κενά ή παθογένειες να διορθώνονται. «Με αυτό το σκεπτικό, η Καθημερινή προχωρά σε αυτή την πρωτοβουλία ώστε να είναι η ατμομηχανή της περαιτέρω βελτίωσης του ελληνικού τουρισμού», κατέληξε ο κ. Έλλις.

Στη συνέχεια, έδωσε τον λόγο στον Γιώργο Αράπογλου, CEO και CIO της Pulse RC / KOSMON, ο οποίος ανέδειξε τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα της έρευνας «Τι Πιστεύουν οι Έλληνες για τον Τουρισμό;». Η χαρτογράφηση αυτή, που είναι η 4η πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία μαζί με την Καθημερινή για το θέμα του τουρισμού, χωρίστηκε σε τρία μέρη.

Στο πρώτο μέρος, που επικεντρώθηκε σε κάποιους σημαντικούς δείκτες, τέθηκε το ερώτημα «πόσο σημαντικός είναι ο τουρισμός για την ελληνική οικονομία;», με το 86% των ερωτηθέντων να απαντά αρκετά ή πολύ. Στο ερώτημα πώς αξιολογούνται οι επιλογές της χώρας μας για το μέλλον του τουρισμού, 48% απάντησε ότι βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση, ένα ποσοστό που, όπως επισήμανε και ο κ. Έλλις, είναι μεν υψηλό, καταδεικνύει όμως παράλληλα ότι υπάρχει μια μερίδα του πληθυσμού που είναι προβληματισμένη. «Είναι σίγουρα μια προειδοποίηση ότι κινούμαστε μεν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν πρέπει να εφησυχάζουμε», παρατήρησε ο κ. Αράπογλου.

Στο ερώτημα ποια επιλογή θα προτιμούσαν οι ερωτηθέντες περισσότερο για την Ελλάδα, προέκυψε μια ξεκάθαρη θέση υπέρ των λιγότερων επισκεπτών με μεγαλύτερη οικονομική άνεση (54%), ενώ στο επίκαιρο ερώτημα αν υπάρχει υπερτουρισμός στη χώρα μας ή όχι, 29% απάντησε σίγουρα ναι, 38% μάλλον ναι, 20% μάλλον όχι και 6% σίγουρα όχι.

Στη δεύτερη ενότητα της έρευνας τέθηκαν ειδικά ερωτήματα, όπως αν «η ελληνική παράδοση και το τοπίο απειλούνται από τον τουρισμό», με 46% να απαντά πολύ ή αρκετά. Σε σύγκριση πάντως με τα αποτελέσματα της έρευνας πριν το φετινό καλοκαίρι, δεν υπάρχει σημαντική επιδείνωση. Στο ερώτημα «σας ανησυχεί ότι η μεγάλη ζήτηση για καταλύματα και οι αυξημένες τιμές θα σας εμποδίσουν να κάνετε διακοπές σε μέρη που επιθυμείτε;» το 59% απάντησε πολύ ή αρκετά, με την ανησυχία να προέρχεται περισσότερο από οικογένειες και ζευγάρια και λιγότερο από τους singles ή από όσους έχουν ενήλικα παιδιά. Ερωτώμενοι αν η τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας σέβεται το περιβάλλον, σε ποσοστό 67% απάντησαν ότι μάλλον ή σίγουρα όχι. Τέλος, ένα 49% δήλωσε την ανησυχία του από την επίδραση του Airbnb στον αστικό/κοινωνικό ιστό της Αθήνας.

Σε ό,τι αφορά το κορυφαίο πλεονέκτημα της χώρας μας στον τουρισμό, ένα ερώτημα που ανήκε στην τρίτη ενότητα της έρευνας, η απάντηση «ο ήλιος και η θάλασσα» βρέθηκε στην κορυφή (32,5%), ακολουθούμενη από «τη φυσική ομορφιά, τα τοπία και τα αξιοθέατα» (17,5%), «τα νησιά» (12%), «τα μνημεία και τον πολιτισμό» (11%), και «το κλίμα και τον καιρό» (10%).

Πηγή: kathimerini.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News