Business & Finance Τετάρτη 9/10/2024, 15:31
«ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ»

Στουρνάρας: Ενίσχυση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού στα σχολεία

Στουρνάρας: Ενίσχυση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού στα σχολεία

Στη σημασία της χρηματοοικονομικής παιδείας αναφέρθηκε ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Χρηματοοικονομική γνώση από το Δημοτικό» της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια & Πιστώσεις.

Όπως τόνισε ο κ. Στουρνάρας, έρευνες του ΟΟΣΑ έδειξαν ότι λιγότερο από το ήμισυ του ενήλικου πληθυσμού στις χώρες της G20 διαθέτει χρηματοοικονομικές γνώσεις, ένα φαινόμενο που οξύνεται στις νεότερες ηλικίες, όπως φαίνεται και από άλλες μελέτες.

Παράλληλα υπογράμμισε ότι «ο οικονομικός αλφαβητισμός είναι μια αδιάλειπτη και συνεχής διαδικασία, η οποία σύμφωνα με κορυφαίους οργανισμούς στον κόσμο, όπως ο ΟΟΣΑ, η Παγκόσμια Τράπεζα αλλά και η UNICEF, είναι καλό να ξεκινά από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Όσο πιο μικρή η ηλικία των μαθητών, τόσο πιο εύκολα ενστερνίζονται τις βασικές οικονομικές έννοιες και εκπαιδεύονται κατάλληλα, ώστε να γίνουν ευαισθητοποιημένοι και ενήμεροι πολίτες. Τα παιδιά αποτελούν το πιο πολύτιμο δυναμικό για το παρόν αλλά και για το μέλλον κάθε χώρας».

Καθίσταται επομένως αναγκαίο, κατά τον Διοικητή της ΤτΕ, να πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις για την ενίσχυση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού στα σχολεία, ήδη από το δημοτικό. Μια τέτοια παρέμβαση θα ήταν, για παράδειγμα, η ένταξη ενός μαθήματος χρηματοοικονομικής κατάρτισης στα προγράμματα διδασκαλίας των σχολείων. 

«Με άλλα λόγια», πρόσθεσε ο κ. Στουρνάρας, «ο οικονομικά εγγράμματος πολίτης γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί έξυπνα το χρήμα στην καθημερινότητά του και να λαμβάνει σωστές οικονομικές αποφάσεις, ώστε να επιτυγχάνει μακροπρόθεσμα την άνοδο του βιοτικού του επιπέδου. Η ευημερία του μέσου πολίτη επηρεάζει κατόπιν την ευημερία της κοινωνίας στο σύνολό της και πολλαπλασιάζει τη δυνατότητά της να αντιμετωπίζει με επιτυχία χρηματοοικονομικούς κινδύνους, όπως η πρόσφατη πανδημία και κάθε νέα κρίση».

Όσον αφορά τις δικές της πρωτοβουλίες και δράσεις χρηματοοικονομικής παιδείας, η Τράπεζα της Ελλάδος μέχρι πρότινος απευθυνόταν κυρίως στους μαθητές λυκείου και τους φοιτητές με διαλέξεις χρηματοοικονομικού περιεχομένου, μέσα από τις ποικίλες δράσεις του Μουσείου της, με την έκδοση βιβλίων, αλλά και με την υποστήριξη δράσεων άλλων φορέων. Τα τελευταία όμως χρόνια έχει στραφεί και στους μαθητές δημοτικού, έχοντας επίγνωση της ωφέλειας που προκύπτει από το νεαρό της ηλικίας τους, όπως το αλφαβητάρι της οικονομίας για παιδιά μέχρι 12 ετών.

Παράλληλα, μεταξύ άλλων, στις 23 Οκτωβρίου, εγκαινιάζεται στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος νέα περιοδική έκθεση με τίτλο «Προσωπικά οικονομικά» και θεματικούς άξονες το χρήμα, το εισόδημα, τις οικονομικές αποφάσεις, τον προϋπολογισμό, τις πληρωμές, την αποταμίευση, τον δανεισμό, τον πληθωρισμό, τις ψηφιακές απάτες, τα πλαστά νομίσματα, την τεχνητή νοημοσύνη, και άλλα συναφή θέματα.

Η έκθεση θα είναι διαδραστική, θα περιλαμβάνει μουσειοπαιδαγωγικά παιχνίδια, αλλά και θα συνοδεύεται από έξι βιβλία που εκδίδει η Τράπεζα σε συνεργασία με την Banca d’ Italia – δύο για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα: μαθητή και δασκάλου ή καθηγητή, για το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Αυτή η σειρά βιβλίων έχει τίτλο «Όλοι για έναν, οικονομία για όλους» και περιλαμβάνει εξαιρετικά χρήσιμα στοιχεία χρηματοοικονομικής και οικονομικής γνώσης, προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα, τα οποία συνδυάζονται με χιουμοριστικά και ευφάνταστα κόμικ, αλλά και πρακτικές ασκήσεις, για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News