Business & Finance Δευτέρα 7/10/2024, 11:49
ΕΡΕΥΝΑ

Νέες πρακτικές προσέλκυσης ταλέντων στις εταιρείες – Τι αναζητούν οι εργαζόμενοι

Νέες πρακτικές προσέλκυσης ταλέντων στις εταιρείες – Τι αναζητούν οι εργαζόμενοι

Τα αποτελέσματα της έρευνας του kariera.gr για τις πρακτικές προσέλκυσης, επιλογής, διατήρησης ταλέντων, καθώς και το Employer Branding παρουσιάστηκαν στο 3ο Xecutive Xperience, σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας σε περισσότερες από 200 εταιρείες στην Ελλάδα για το έτος 2023, οι τάσεις στον τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού (HR) δείχνουν ότι οι εταιρείες όλων των μεγεθών υιοθετούν τις σύγχρονες πρακτικές της αγοράς για την προσέλκυση, επιλογή και διατήρηση ταλέντων, ενώ από το 2023 προστέθηκε δυναμικά τόσο η ενίσχυση της εργοδοτικής φήμης (30%) όσο και η διαχείριση της εμπειρίας των εργαζομένων (25%).

Οι κυρίαρχες πρακτικές για την προσέλκυση ταλέντων περιλαμβάνουν τη χρήση σύγχρονων εργαλείων (όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης), τις ιστοσελίδες καριέρας (job boards και career sites) και τη συνεργασία με πανεπιστήμια (μέσω προγραμμάτων πρακτικής άσκησης και Ημερών Καριέρας).

Από το 2019 έως το 2023, οι ευέλικτες μορφές εργασίας άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους, με το 2021 να αποτελεί σημείο καμπής λόγω των νέων συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία. Οι εταιρείες προσαρμόστηκαν σε αυτές τις συνθήκες, μετατοπίζοντας την έμφαση από τις αποδοχές και την εργασιακή ασφάλεια, στην ευεξία, την εκπαίδευση και την ευελιξία.

Η έρευνα ανέδειξε επίσης τις τάσεις στην επιλογή προσωπικού, με την αξιολόγηση των soft skills να αποκτά ιδιαίτερη σημασία το 2023. Ωστόσο, για την επιλογή ενός υποψήφιου εργαζομένου απαιτείται σημαντικός χρόνος, συνήθως από 1 έως 3 μήνες. Αυτό το φαινόμενο, όπως εξήγησε ο Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Ιωάννης Νικολάου, έχει διττή ερμηνεία. Από τη μία πλευρά, οι εργοδότες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση και αναζήτηση προσωπικού. Από την άλλη, οι υποψήφιοι διαθέτουν περισσότερο χρόνο για να αναζητήσουν εναλλακτικές θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τον καθηγητή, «το “war for talent” γίνεται όλο και πιο έντονο, ανεξάρτητα από το πόσο καλή είναι η κατάσταση στην αγορά εργασίας».

Οι εταιρείες παράλληλα, αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει η φήμη και η εικόνα του εργοδότη (Employer Branding) στη συνολική στρατηγική τους για την προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων. Το 50% των εταιρειών θεωρεί το Employer Branding ως κορυφαία προτεραιότητα στη στρατηγική Ανθρώπινου Δυναμικού. Η κύρια επιλογή για την προβολή της εταιρικής εικόνας είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (95%), ενώ ακολουθούν με σημαντικό ποσοστό (79%) οι ιστοσελίδες καριέρας και τα career sites των εργοδοτών.

Γιατί αποχωρούν οι εργαζόμενοι από τις εταιρείες

Σύμφωνα με την έρευνα, ο υψηλότερος ρυθμός αποχωρήσεων παρατηρείται στους τομείς των πωλήσεων, των επιχειρησιακών λειτουργιών (operations) και της πληροφορικής. Ένας από τους βασικούς λόγους αποχώρησης είναι οι καλύτερες αποδοχές και οι ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, ενώ καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν οι σχέσεις με τον άμεσο προϊστάμενο.

Παράλληλα, όπως επισημάνθηκε, οι νέοι επιδιώκουν ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής και αυτό κατέστη δυνατό μέσω της ευελιξίας που προσφέρει η εξ αποστάσεως εργασία. Επίσης τονίστηκε ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να επανεξετάσουν το ζήτημα της ευημερίας των εργαζομένων.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News