Business & Finance Παρασκευή 4/10/2024, 16:58
BUSINESS & FINANCE

Η κβαντική μηχανική στην υπηρεσία των αεροπορικών εταιρειών

Η κβαντική μηχανική στην υπηρεσία των αεροπορικών εταιρειών

Στα αεροπορικά ταξίδια οι επιβάτες περιμένουν να ανακοινωθεί η πύλη που θα μεταβούν για να επιβιβαστούν στο αεροσκάφος της πτήσης τους. Στην πραγματικότητα η διαδικασία αυτή είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο έργο. «Με 15 πύλες και 10 αεροπλάνα, υπάρχουν περισσότερες από 570 δισεκατομμύρια δυνατότητες», λέει ο Dr. Joseph Doetsch, ο οποίος ασχολείται με το πρόβλημα της κατανομής των πυλών ως επικεφαλής κβαντικών υπολογιστών στη Lufthansa Industry Solutions.

Η επιλογή της καλύτερης πύλης για κάθε πτήση μπορεί να συμβάλει στη συντόμευση των χρόνων τροχοδρόμησης των αεροσκαφών και στη μείωση της συμφόρησης, πράγμα που σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες περνούν λιγότερο χρόνο περιμένοντας στην πίστα.

Επίσης, μειώνεται η ποσότητα των απαιτούμενων καυσίμων και, συνεπώς, οι εκπομπές ρύπων του αεροπλάνου.

«Για παράδειγμα, ορισμένοι αερομεταφορείς μπορεί να έχουν πρόσβαση σε πύλες κοντά στα σαλόνια τους και σε άλλες εγκαταστάσεις. Επιπλέον, οι πτήσεις με μεγάλο όγκο επιβατών με ανταπόκριση συχνά τοποθετούνται για τη βελτιστοποίηση των χρόνων μετεπιβίβασης και τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των επιβατών», λέει ο George Richardson, συνιδρυτής της εταιρείας διαχείρισης αεροδρομίων AeroCloud.

Στις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, ενδέχεται η επιλογή να είναι σε πιο απομακρυσμένες περιοχές με χαμηλότερα τέλη στάθμευσης, προκειμένου να εξοικονομηθούν λειτουργικοί πόροι.

Άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν την κατεύθυνση από την οποία έρχεται το αεροσκάφος, τον τύπο του αεροσκάφους, την αναμενόμενη ανάθεση του διαδρόμου προσγείωσης, τη διαθεσιμότητα των πυλών, τη στελέχωση του αεροδρομίου, τις συνδέσεις πελατών και αποσκευών και τις προγραμματισμένες κινήσεις άλλων αεροσκαφών.

Πόσω δε μάλλον όταν, πολλοί από αυτούς τους παράγοντες μπορεί να αλλάξουν την τελευταία στιγμή.

Από χειροκίνητα σε προηγμένα συστήματα

«Θα εκπλαγείτε με το πόσα αεροδρόμια παγκοσμίως εξακολουθούν να διαχειρίζονται τη διαδικασία χειροκίνητα», λέει ο Richardson.

Από τα στελέχη των αεροδρομίων που απάντησαν στην έρευνα της AeroCloud, το 40% δήλωσε ότι χρησιμοποιούνται έγγραφα Excel και Word για την αποθήκευση και διαχείριση πληροφοριών που σχετίζονται με τις λειτουργίες των αεροδρομίων τους, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης των πυλών.

Όμως, σοβαρές επενδύσεις γίνονται σε πιο προηγμένα συστήματα.

Πέρυσι, η American Airlines εισήγαγε το Smart Gating στο Διεθνές Αεροδρόμιο Dallas Fort Worth.

Το σύστημα χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση για την ανάθεση των αφικνούμενων αεροσκαφών στην πλησιέστερη διαθέσιμη πύλη με τον συντομότερο χρόνο τροχοδρόμησης.

Στην περίπτωση του συστήματος της American Airlines χρησιμοποιούνται πληροφορίες πτήσεων σε πραγματικό χρόνο και άλλα δεδομένα για να επιλεγεί η πύλη στην οποία θα σταλεί ένα αεροσκάφος.

Χειροκίνητα η διαδικασία αυτή διαρκούσε περίπου τέσσερις ώρες ενώ το νέο σύστημα μπορεί να ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία σε 10 λεπτά, γεγονός που έχει μειώσει τους χρόνους τροχοδρόμησης των αεροσκαφών κατά 20%, εξοικονομώντας περίπου 1,4 εκατομμύρια γαλόνια καυσίμων κάθε χρόνο.

Η Lufthansa Industry Solutions, θυγατρική της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa, σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει κβαντικούς υπολογιστές για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

Προς το παρόν οι υπολογιστές αυτοί βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο.

Με βάση τις πρώτες δοκιμές, πάντως εκτιμάται ότι οι βελτιστοποιημένες λύσεις θα μπορούσαν να μειώσουν τον μέσο χρόνο διέλευσης των επιβατών κατά σχεδόν 50%.

moneyreview.gr με πληροφορίες από το BBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News