Καμία συμφωνία για τους δασμούς στα EVs μεταξύ ΕΕ και Κίνας
Η ΕΕ και η Κίνα δεν σημείωσαν σημαντική πρόοδο στις συνομιλίες υψηλού επιπέδου σχετικά με τους δασμούς για τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, δήλωσε ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ Βάλντις Ντομπρόβσκις μετά την αποχώρηση του Κινέζου υπουργού Εμπορίου Γουάνγκ Γουεντάο, αλλά το Πεκίνο θα έχει άλλη μια ευκαιρία .
Ο Ντομπρόβσκις άνοιξε ξανά το παράθυρο για να επιστρέψει ο Γουάνγκ με μια καλύτερη αντιπροσφορά. Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του Εμπορίου Όλοφ Τζιλ, «οι δύο πλευρές συμφώνησαν να ρίξουν μία ματιά στο θέμα των τιμών».
Η Επιτροπή απέρριψε τις πρώτες προτάσεις την περασμένη εβδομάδα, υποστηρίζοντας ότι δεν αντιμετώπιζαν επαρκώς τις κρατικές επιδοτήσεις που η Κίνα προσφέρει στη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Αυτές οι επιδοτήσεις αποτελούν τον πυρήνα της έρευνας και σύμφωνα με την Επιτροπή, δημιουργούν αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των ευρωπαίων κατασκευαστών EV.
«Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν να εντείνουν τις προσπάθειες για την εξεύρεση μιας αποτελεσματικής, εφαρμόσιμης και συμβατής με τον ΠΟΕ λύση στην υπόθεση», ανήρτησε ο Ντομπρόβσκις στο X.
Ωστόσο, ο Λετονός Επίτροπος διευκρίνισε ότι η διαδικασία θα συνεχιστεί και – πιθανότατα – θα έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή δασμών από τα τέλη Οκτωβρίου.
Το επόμενο στάδιο είναι να ενημερώσει η Επιτροπή τα κράτη μέλη, ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν για ψηφοφορία.
Όπως ανέφερε το Politico την Τετάρτη, οι εθνικοί εμπορικοί εμπειρογνώμονες της ΕΕ δεν θα ψηφίσουν για τους δασμούς την επόμενη εβδομάδα, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Μόλις η Επιτροπή ενημερώσει επίσημα τις εθνικές κυβερνήσεις για τα οριστικά πορίσματά της στην έρευνα, μπορεί να προγραμματιστεί αυτή η ψηφοφορία.
Θεωρητικά, ένα μπλοκάρισμα είναι δυνατό, παρότι αυτό δεν συνέβη ποτέ στην ιστορία της ευρωπαϊκής εμπορικής πολιτικής. Η διαδικασία ψηφοφορίας είναι επωφελής για την Επιτροπή – εκ του σχεδιασμού, δεδομένου ότι έχει την εξουσία σε εμπορικά θέματα.
Απαιτείται απλή πλειοψηφία ή 14 χώρες για να ξεκινήσει η διαδικασία προσφυγής για την οποία απαιτείται ειδική πλειοψηφία: 15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ένωσης.
Λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική αυτής της υπόθεσης, ωστόσο, μια ήττα της Επιτροπής φαίνεται τόσο απίθανη όσο μια γερμανική Biergarten που δέχεται τραπεζικές κάρτες. Μιλώντας για τη Γερμανία, η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ είναι ο πιο ένθερμος αντίπαλος των δασμών, επειδή όλες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πλήρως εξαρτημένες από τις κινεζικές αγορές.
Αλλά επειδή ο συνασπισμός των σοσιαλδημοκρατών, των πράσινων και των φιλελεύθερων δεν συμφωνεί σχετικά με τον τρόπο προσέγγισης της Κίνας, το Βερολίνο μπορεί στην πραγματικότητα να αναγκαστεί να απέχει από την ψηφοφορία για τους δασμούς. Δεδομένου ότι απαιτείται ένα σκληρό όχι για τη συγκέντρωση των 14 κυβερνήσεων κατά, η Γερμανία ασκεί πιέσεις σε άλλες χώρες της ΕΕ να καταψηφίσουν.
Εν τω μεταξύ, οι κυβερνήσεις της ΕΕ είναι απασχολημένες «να βγουν από τη ζώνη των αντιποίνων», όπως είπε ο αναλυτής Γκρέγκορ Σεμπάστιαν. Μιλώντας στους Financial Times, η ορισθείσα Ισπανίδα Επίτροπος Τερέζα Ριμπέρα είπε ότι «είναι σημαντικό να αποφευχθεί μια σύγκρουση, ένας εμπορικός πόλεμος».
moneyreview.gr με πληροφορίες από Politico