Business & Finance Δευτέρα 19/08/2024, 15:15
BUSINESS & FINANCE

Estée Lauder: Η Κίνα βαρίδι για τις πωλήσεις – Αποχωρεί ο CEO

Estée Lauder: Η Κίνα βαρίδι για τις πωλήσεις – Αποχωρεί ο CEO

Η Estée Lauder προβλέπει ετήσια αύξηση εσόδων χαμηλότερη των προσδοκιών των αναλυτών, σημάδι ότι η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη της εταιρείας καλλυντικών έχει πληγεί από ακόμα ένα εμπόδιο.  

Η εταιρεία ανακοίνωσε σήμερα Δευτέρα ότι βλέπει τα έσοδα κατά το τρέχον οικονομικό έτος μεταξύ μείωσης 1% και αύξησης 2% ενώ αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg προέβλεπαν αύξηση 5,6% στα 16,5 δισ. δολάρια. Ο γίγαντας των καλλυντικών ανέφερε τις συνεχιζόμενες μειώσεις στις πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς στην Κίνα, αντανακλώντας «το επίμονο αδύναμο αίσθημα μεταξύ των Κινέζων καταναλωτών», όπως το χαρακτήρισε. 

«Ενώ οι προοπτικές πωλήσεων και κερδών μας για το οικονομικό 2025 είναι απογοητευτικές, φέτος θα κάνουμε σημαντικά βήματα, καθώς εφαρμόζουμε την επαναφορά της στρατηγικής μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Fabrizio Freda στη δήλωση.

Προς συνταξιοδότηση ο CEO

Η Estée Lauder νωρίτερα είχε ανακοινώσει ότι ο, επί σειρά ετών Διευθύνων Σύμβουλός της θα συνταξιοδοτηθεί στα τέλη Ιουνίου 2025. Ο Freda είχε αναπτύξει ένα σχέδιο ανάκαμψης για να επαναφέρει στο προσκήνιο μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες καλλυντικών στον κόσμο και να ανακτήσει μέρος του μεριδίου αγοράς της που είχε παραχωρήσει σε μεγάλους ανταγωνιστές όπως η L’Oréal και μικρότερες μάρκες στις ΗΠΑ και την Κίνα.

Είχε δεσμευτεί να μειώσει το κόστος, να αξιοποιήσει τις τάσεις ομορφιάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πιο γρήγορα και να πουλήσει ορισμένες από τις επωνυμίες της, συμπεριλαμβανομένης της Clinique, στο Amazon.com, το οποίο η Estée Lauder είχε από καιρό αποφύγει, λόγω ανησυχίας ότι θα μπορούσε να υπονομεύσει την αντίληψη των καταναλωτών για τις μάρκες της, ως υψηλότερου επιπέδου.

Ωστόσο η εταιρεία γνώρισε κάμψη μετά την πανδημία, αυξάνοντας την πίεση στον Freda να επαναφέρει τον γίγαντα των καλλυντικών στην παλιά του δόξα.

Η επιχείρηση της Estée Lauder σε καταστήματα αφορολογήτων ειδών στην Ασία, ιδιαίτερα στην Κίνα, κατέρρευσε και άργησε να ανακάμψει εν μέσω υποτονικών ταξιδιών και κακού προγραμματισμού από την εταιρεία. Δεν ήταν τόσο ευέλικτο όσο ορισμένοι ανταγωνιστές startup, με αποτέλεσμα να αποτύχει να αξιοποιήσει τις τάσεις ομορφιάς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να παραχωρήσει μερίδιο αγοράς. 

Αυτές οι προκλήσεις είχαν εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πόσο ακόμη θα παρέμενε ο Freda στην εταιρεία, οι μετοχές της οποίας σημείωσαν πτώση 35% από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα. 

Τον Φεβρουάριο, ο Freda δήλωσε στο Bloomberg News «Δεν πάω πουθενά» και ότι ήταν αφοσιωμένος στην εταιρεία. Η Estée Lauder ανακοίνωσε τότε ότι θα περικόψει έως και 3.000 θέσεις ως μέρος ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης.

Ο ρόλος της Κίνας

Η εταιρεία καλείται να καλύψει μια οικονομική τρύπα που προκλήθηκε από την κατάρρευση των πωλήσεων σε αφορολόγητα καταστήματα κυρίως σε τουριστικούς προορισμούς στην Κίνα και σε άλλα μέρη της Ασίας. 

Ενώ η ταξιδιωτική επιχείρηση λιανικής, όπως λέγεται, άρχισε να ανακάμπτει το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, η καταναλωτική ζήτηση σε όλη την Κίνα, καθώς και στις ΗΠΑ, ήταν υποτονική. Και οι δύο χώρες είχαν εκτοξεύσει ανάπτυξη της εταιρείας τα χρόνια πριν από την πανδημία. 

«Η Κίνα, η οποία αντιπροσώπευε σχεδόν το 30% των πωλήσεων της Estée Lauder στο απόγειό της, ήταν η μεγαλύτερη ευλογία στην πορεία της εταιρείας μέχρι το οικονομικό έτος 2022 και η μεγαλύτερη κατάρα της από τότε», έγραψε σε πρόσφατη έρευνα η αναλύτρια του Raymond James, Olivia Tong. 

Τα στελέχη της Estée Lauder προσπαθούν επίσης να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη με τους επενδυτές και τους αναλυτές μετά από επανειλημμένες περικοπές των προβλέψεων κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, δίνοντας την εντύπωση κατά καιρούς ότι δεν είχαν καλή αντίληψη της δυναμικής που διαμορφώνει την επιχείρησή τους.

moneyreview.gr με πληροφορίες από bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Estée Lauder: Αυτό το κόλπο την έβαλε στις 20  ιδιοφυΐες του επιχειρείν του 20ου αιώνα – Η μοναδική γυναίκα

CEO της L’Oreal: Βλέπει βραδύτερη ανάπτυξη της αγοράς ομορφιάς λόγω Κίνας

Η άνοδος, η πτώση και η ανατροπή – Πώς ο Μr. Temu έγινε ο πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News