Business & Finance Τετάρτη 14/08/2024, 11:50
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Κίνα: Αυτοκινητοβιομηχανία διεκδικεί την ταχύτερα φορτιζόμενη μπαταρία EV

Κίνα: Αυτοκινητοβιομηχανία διεκδικεί την ταχύτερα φορτιζόμενη μπαταρία EV

Πρωτιά ως προς την ταχύτητα φόρτισης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, διεκδικεί η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Zeekr. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι νέες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) φορτίζουν ταχύτερα από οποιονδήποτε από τους ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένων των ηγετών του κλάδου Tesla και BYD.

Η Zeekr υποστηρίζει ότι οι αναβαθμισμένες μπαταρίες της μπορούν να φορτιστούν από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς τους σε 10,5 λεπτά, χρησιμοποιώντας τους σταθμούς υπερταχείας φόρτισης.

Συγκριτικά, η Tesla του Elon Musk αναφέρει ότι μια φόρτιση 15 λεπτών επιτρέπει στο Model 3 να καλύψει 175 μίλια (282 χιλιόμετρα), λίγο λιγότερο από το μισό της πλήρους εμβέλειας του αυτοκινήτου.

Το σεντάν 2025 007 της Zeekr, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από την επόμενη εβδομάδα, θα είναι το πρώτο της όχημα που θα διαθέτει τη νέα μπαταρία.

Η μπαταρία αποδίδει καλά ακόμη και σε κρύο καιρό φορτίζοντας από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από μισή ώρα σε θερμοκρασίες έως και -10C, ισχυρίζεται επίσης η εταιρεία.

Ο Tu Le, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Sino Auto Insights δήλωσε στο BBC: «Η τεχνολογία φόρτισης της Tesla δεν είναι πλέον κορυφαία στον κλάδο και δεν ήταν για αρκετό καιρό».

Πρόσθεσε ότι «αυτοί οι τολμηροί ισχυρισμοί της Zeekr είναι αληθοφανείς, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι ακόμη και αν δεν είναι η ταχύτερη μπαταρία φόρτισης EV, το να είναι μία από τις ταχύτερες εξακολουθεί να είναι ένα μεγάλο άλμα για αυτούς».

Ο ανταγωνισμός στην Κίνα είναι απίστευτα σκληρός και ενώ μάρκες όπως η BYD δίνουν προτεραιότητα στην κλίμακα και τις πωλήσεις, η Zeekr, η Li [Auto] και η Nio επικεντρώνονται στη μεγιστοποίηση της εμπειρίας φόρτισης.

Η μητρική εταιρεία της Zeekr, η Geely, είναι λίγο πολύ μια καθετοποιημένη επιχείρηση καθώς διαθέτειι τους απαιτούμενους πόρους. 

Η Geely κατέχει διάφορες μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της βρετανικής Lotus των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων και της σουηδικής Volvo.

Τον Μάιο, οι μετοχές της Zeekr άρχισαν να διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, σηματοδοτώντας το πρώτο μεγάλο ντεμπούτο μιας κινεζικής εταιρείας στην αμερικανική αγορά από το 2021. Οι μετοχές διαπραγματεύονται σήμερα 27% κάτω από την τιμή που είχε οριστεί κατά την αρχική δημόσια προσφορά της (IPO).

Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο έγινε λίγες ημέρες πριν η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοινώσει σημαντικές αυξήσεις δασμών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, ηλιακούς συλλέκτες, χάλυβα και άλλα αγαθά.

Ο Λευκός Οίκος δήλωσε ότι τα μέτρα, τα οποία περιελάμβαναν συνοριακό φόρο 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, αποτελούσαν απάντηση σε ‘άδικες’ πολιτικές και αποσκοπούσαν στην προστασία των θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ.

Οι αξιωματούχοι στις ΗΠΑ, την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες μεγάλες αγορές αυτοκινήτων ανησυχούν όλο και περισσότερο για την ταχεία επέκταση των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων στο εξωτερικό.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Συμφωνία της Uber με την κινεζική BYD για 100.000 ηλεκτρικά οχήματα

Απρόσιτα τα κινεζικά αυτοκίνητα στην Τουρκία

Δασμοί ΕΕ-Κίνα: Η Νio σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές της στην Ευρώπη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News