Business & Finance Κυριακή 4/08/2024, 12:15
BUSINESS & FINANCE

Βιομηχανία λιθίου ΗΠΑ: Εκκληση στις κυβερνήσεις να παρέμβουν κατά της Κίνας

Βιομηχανία λιθίου ΗΠΑ: Εκκληση στις κυβερνήσεις να παρέμβουν κατά της Κίνας

Ο μεγαλύτερος παραγωγός λιθίου στον κόσμο, η Albemarle, προέτρεψε τις κυβερνήσεις να παρέμβουν για να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στην αγορά των ορυκτών που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Kent Masters, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου με έδρα τις ΗΠΑ, θέλει περισσότερη βοήθεια από χώρες και κατασκευαστές αυτοκινήτων για την αντιμετώπιση του κινεζικού ανταγωνισμού μετά την κατάρρευση της αγοράς λιθίου, βασικό συστατικό των μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα. «Αν πρόκειται να δημιουργήσουμε δυτικές αλυσίδες εφοδιασμού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τότε πρέπει να ληφθούν μέτρα τώρα», δήλωσε ο Masters στους Financial Times.

Η απότομη πτώση της τιμής του λιθίου έχει καταστήσει πιο δύσκολο για τους δυτικούς ομίλους να ανταγωνιστούν τις κινεζικές εταιρείες λόγω του φθηνότερου κόστους τους, αναγκάζοντας την Albemarle της Βόρειας Καρολίνας να περικόψει τα σχέδια επέκτασης. Η τιμή έχει υποχωρήσει περισσότερο από 80% σε λιγότερο από 12.000 δολάρια ανά τόνο από τις αρχές του 2023 λόγω της παγκόσμιας επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ενός κύματος νέας προσφοράς του ορυκτού.

Επιπλέον, η εμβληματική νομοθεσία του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν για την κλιματική αλλαγή, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, δεν κατάφερε να μειώσει την εξάρτηση της Δύσης από την Κίνα για υλικά όπως το λίθιο, είπε ο Masters. «Είτε η Κίνα πρόκειται να ελέγξει αυτές τις αλυσίδες εφοδιασμού ή θα δημιουργήσουμε δυτικές αλυσίδες εφοδιασμού για να ανταγωνιστούμε και δεν είμαι σίγουρος ότι είναι σαφές ότι η Δύση χτίζει αυτές τις αλυσίδες εφοδιασμού αυτή τη στιγμή», υπογράμμισε. 

Η Κίνα επεξεργάζεται το 65% του λιθίου παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Benchmark Mineral Intelligence, μια ομάδα δεδομένων εμπορευμάτων. Ο ασιατικός «δράκος» έχει ένα πλεονέκτημα λόγω του φθηνότερου κόστους κατασκευής, των επιδοτήσεων και της τεχνικής τεχνογνωσίας.

Η υπουργός Πόρων της Αυστραλίας Madeleine King δεσμεύτηκε πρόσφατα να επιταχύνει τα προγραμματισμένα φορολογικά κίνητρα για την επεξεργασία κρίσιμων ορυκτών. Ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η AMG Critical Materials, η οποία βρίσκεται κοντά στην κατασκευή ενός μικρού διυλιστηρίου λιθίου στη Γερμανία, θεωρούν ότι μπορούν να ανταγωνιστούν την Κίνα χρησιμοποιώντας την πιο πρόσφατη τεχνολογία για μείωση του λειτουργικού κόστους. Ο διευθύνων σύμβουλος της AMG, Heinz Schimmelbusch, δήλωσε ότι «ειλικρινά δεν περιμένουμε μεγάλα εμπόδια» στην έναρξη και λειτουργία της πρώτης γραμμής παραγωγής, δεδομένης της μακράς ιστορίας της χώρας στο λίθιο και τα χημικά.

Ο IRA, η νομοθεσία του Μπάιντεν για την αλλαγή του κλίματος ύψους 369 δισ. δολαρίων, έχει δώσει ώθηση στην κατασκευή ορισμένων εργοστασίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών στη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Ο Masters είπε ότι η νομοθεσία ήταν «σημαντική», αλλά «δεν περιορίστηκε ποτέ σε κρίσιμα ορυκτά».

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από FT

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News