BUSINESS & FINANCE

Μπάρμπα Στάθης: Στα 223,3 εκατ. οι πωλήσεις της το 2023

Μπάρμπα Στάθης: Στα 223,3 εκατ. οι πωλήσεις της το 2023

Οι κατεψυγµένες ζύµες ήταν αυτές που φαίνεται ότι έδωσαν τη µεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις και στα κέρδη του οµίλου «Μπάρµπα Στάθης», µε τις πιο «παραδοσιακές» για το συγκεκριµένο σήµα κατηγορίες, αυτές των κατεψυγµένων λαχανικών και των φρέσκων σαλατών, να χαρακτηρίζονται από πολύ µικρότερη ανάπτυξη, αλλά ακόµη και αρνητική επίδραση στα κέρδη.

Ειδικότερα, σύµφωνα µε την οικονοµική έκθεση για τη χρήση του 2023, οι ενοποιηµένες πωλήσεις της «Μπάρµπα Στάθης» διαµορφώθηκαν το 2023 σε 223,3 εκατ. ευρώ, αυξηµένες κατά 8,7% σε σύγκριση µε το 2022. Η µεγαλύτερη αύξηση, 12%, καταγράφηκε στις πωλήσεις των κατεψυγµένων ζυµών, ενώ στα κατεψυγµένα λαχανικά και στις φρέσκες σαλάτες η ανάπτυξη ήταν 3,7% και 2,3% αντιστοίχως.

Σε επίπεδο οµίλου, τα EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 16,4% και διαµορφώθηκαν σε 33,4 εκατ. ευρώ έναντι 28,7 εκατ. ευρώ την προηγούµενη χρήση, οδηγούµενα από την αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο των κατεψυγµένων ζυµών, και αντίστοιχα το περιθώριο EBITDA για τον όµιλο διαµορφώθηκε σε 14,9% (από 13,9% το 2022) αντικατοπτρίζοντας τις αυξηµένες πωλήσεις. Αξίζει να σηµειωθεί ότι σε επίπεδο µητρικής, τα EBITDA µειώθηκαν κατά 6,8% σε σύγκριση µε το 2022, καθώς η εταιρεία αποφάσισε την απορρόφηση σηµαντικού τµήµατος των κοστολογικών αυξήσεων.

Τα κέρδη προ φόρων διαµορφώθηκαν σε 18,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,1 εκατ. ευρώ το 2022 παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 9,5%, ως αποτέλεσµα της αύξησης των πωλήσεων κατεψυγµένων ζυµών, κυρίως λόγω των εξαγωγών.

Οι καθαρές πωλήσεις από εξαγωγές κατά το 2023, σε επίπεδο οµίλου, σηµείωσαν σηµαντική αύξηση κατά 18,2% σε σχέση µε το 2022 και πλέον αντιπροσωπεύουν το 32,9% των πωλήσεών του (από περίπου 30,2% το 2022). Αναλυτικά, η αύξηση στα κατεψυγµένα λαχανικά ήταν 10,6% και στις κατεψυγµένες ζύµες 19%.

Οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις στο σύνολο της αγοράς επηρέασαν σηµαντικά την κατανάλωση κατεψυγµένων λαχανικών το 2023, δηµιουργώντας δύο πολύ διαφορετικές εικόνες κατά τη διάρκεια της χρονιάς: µια έντονη συρρίκνωση στο πρώτο πεντάµηνο (κατά 5%) και µια σηµαντική αύξηση στο επτάµηνο που ακολούθησε, απόρροια των προωθητικών ενεργειών που εφήρµοσε η εταιρεία. Η µείωση της κατανάλωσης σε όγκο ήταν 0,2% στο έτος, ενώ σε αξία αυξήθηκε κατά 8,2% λόγω των ανατιµήσεων. Το µερίδιο της «Μπάρµπα Στάθης» διαµορφώθηκε στην κατηγορία σε 54,4% σε αξία και 41,3% σε όγκο.

Πτώση σε όγκο 3,1% και αύξηση σε αξία 6,5%, επίσης λόγω των ανατιµήσεων, σηµείωσε η αγορά της κατεψυγµένης ζύµης το 2023. Το µερίδιο της «Χρυσής Ζύµης» (θυγατρική του οµίλου «Μπάρµπα Στάθης») διαµορφώθηκε σε αξία στο 18,1% και σε όγκο στο 14,5%.

Το δύσκολο µακροοικονοµικό περιβάλλον επηρέασε και την κατανάλωση στις κοµµένες και πλυµένες σαλάτες (single & mixed) παρουσιάζοντας πτώση 1% σε όγκο, ενώ σε αξία η αγορά σηµείωσε αύξηση κατά 4,4% το 2023, απόρροια των ανατιµήσεων στην αγορά. Το µερίδιο της εταιρείας διαµορφώθηκε σε 11,6% σε όγκο και 12,6% σε αξία.

Για την τρέχουσα χρήση ο όµιλος αναµένει περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και των κερδών του µέσω της ενδυνάµωσης της παρουσίας του στην εγχώρια αγορά, µέσω της περαιτέρω ανάπτυξης της εξαγωγικής δραστηριότητάς του, αλλά και µέσω της ανάπτυξης πωλήσεων της «Μακεδονική – Χαλβατζής», την οποία η «Μπάρµπα Στάθης» εξαγόρασε το 2023.

Διαβάστε επίσης:

Μιχ. Αραμπατζής: Διψήφια ανάπτυξη με «όπλο» τις εξαγωγές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News