BUSINESS & FINANCE

Αξιολογούνται επικουρικοί γιατροί και οδοντίατροι του ΕΣΥ

Αξιολογούνται επικουρικοί γιατροί και οδοντίατροι του ΕΣΥ

Άμεσα ξεκινά η διαδικασία αξιολόγησης του επικουρικού ιατρικού και οδοντιατρικού προσωπικού των νοσοκομείων αλλά και των δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, όπως αναφέρεται σε Υπουργική Απόφαση, που υπογράφει ο Υφυπουργός κ. Μάριος Θεμιστοκλέους.

Ειδικότερα δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, απόφαση του Υπουργείου Υγείας με την οποία ενεργοποιείται η διαδικασία αξιολόγησης για το επικουρικό ιατρικό και οδοντιατρικό προσωπικό του ΕΣΥ  του ΓΝΘ Παπαγεωργίου», των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων, των δημοσίων μονάδων Π.Φ.Υ. και των εποπτευόμενων φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου.

Με την απόφαση, διευκρινίζεται πως οι παραπάνω υπόχρεοι θα υποβάλλονται ετησίως σε αξιολόγηση του κλινικού και εν γένει ιατρικού έργου, της ανταπόκρισής τους στις επιταγές του ιατρικού και οδοντιατρικού λειτουργήματος, της τήρησης των υποχρεώσεών τους και της εν γένει υπηρεσιακής επίδοσης και απόδοσης.

Μάλιστα, η διαδικασία αφορά και όσους κατά τη δημοσίευση της απόφασης, η οποία ισχύει από τη δημοσίευση της, έχουν συμπληρώσει το προαπαιτούμενο χρονικό διάστημα αξιολόγησης.

Σε ό,τι αφορά στις προθεσμίες οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται κατά τον δέκατο μήνα εκάστοτε έτους πραγματικής υπηρεσίας για τον κάθε επικουρικό, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου κανονικής άδειας.

Ευθύνη για τη εκκίνηση της διαδικασίας έχει η αρμόδια για θέματα προσωπικού υπηρεσία και συγκεκριμένα:

Α) για το προσωπικό των νοσοκομείων υπεύθυνος είναι ο προϊστάμενος ή προσωρινός προϊστάμενος του τμήματος ή της μονάδας ως πρώτο αξιολογητή και τον Διευθυντή του αντίστοιχου τομέα ως δεύτερο/η αξιολογητή.

Β Για το προσωπικό των εποπτευομένων φορέων του Υπουργείου Υγείας, ως πρώτο αξιολογητή από τον αρμόδιο προϊστάμενο ως πρώτο αξιολογητή και τον Διοικητή ή Πρόεδρο ως δεύτερο αξιολογητή.

Γ) Για το προσωπικό της Π.Φ.Υ., από τον υπεύθυνο της επιστημονικής λειτουργίας της δομής της Π.Φ.Υ ως πρώτο αξιολογητή και τον αρχαιότερο ιατρό κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του οικείου Επιστημονικού Συμβουλίου Π.Φ.Υ. ως δεύτερο αξιολογητή.

Κριτήρια αξιολόγησης και συντελεστές βαρύτητας

Η αξιολόγηση του επικουρικού ιατρικού ή οδοντιατρικού προσωπικού γίνεται με κριτήρια το κλινικό και εν γένει ιατρικό έργο, το επιστημονικό έργο, την ανταπόκρισή τους στις επιταγές του ιατρικού και οδοντιατρικού λειτουργήματος, την τήρηση των υποχρεώσεών τους και την εν γένει υπηρεσιακή επίδοση και απόδοσή τους.

Ειδικότερα, οι αξιολογητές αξιολογούν και βαθμολογούν με τα κάτωθι κριτήρια:

Α. Συνολικό έργο-πεπραγμένα αξιολογούμενου, κατά το αξιολογούμενο χρονικό διάστημα.

Β. Εύρος, βαρύτητα και είδος των δεξιοτήτων/πράξεων στο πλαίσιο της ειδικότητας σε σχέση με τα κλινικά και εργαστηριακά περιστατικά που αντιμετωπίστηκαν από τον αξιολογούμενο και από το τμήμα, στο οποίο υπηρετεί.

Γ. Ανταπόκριση στις επιταγές του ιατρικού και οδοντιατρικού λειτουργήματος και ήθος εν ώρα υπηρεσίας, με έμφαση στη συνεργασία με συναδέλφους και στη συμπεριφορά προς ασθενείς: λαμβάνονται υπόψη ιδίως η ύπαρξη οριστικών πειθαρχικών ή ποινικών αποφάσεων, η εν γένει συμπεριφορά του αξιολογούμενου προς τη διοίκηση, τους συναδέλφους, το προσωπικό του νοσοκομείου εν γένει και τους ασθενείς.

Δ. Συμμετοχή στις δραστηριότητες του τμήματος (εφημερίες, εξωτερικά ιατρεία, ολοήμερη λειτουργία).

Ε. Συνολικό ιατρικό έργο και απόδοση κατά το χρονικό διάστημα της αξιολόγησης.

Για κάθε μία από τις παραπάνω ενότητες ο αξιολογούμενος βαθμολογείται με έναν βαθμό από την κλίμακα 0-10. 4. Για τη βαθμολόγηση των ανωτέρω κριτηρίων ο αξιολογητής λαμβάνει υπόψη αν η θέση/ο φορέας που υπηρετεί ο αξιολογούμενος δεν επιτρέπει την άσκηση της αντίστοιχης δραστηριότητας ή δεν/τη βαρύτητα που έχει κάθε μία από τις παραπάνω ενότητες στην άσκηση καθηκόντων του ιατρού στη συγκεκριμένη θέση που κατέχει.

Η τελική βαθμολογία προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των δύο αξιολογητών ως εξής:

0 – 4,9 Μη επαρκής (απαιτείται ειδική αιτιολόγηση)

5,0- 7,5 Καλός

7,6- 8,9 Πολύ καλός

9,0- 10 Άριστος (απαιτείται ειδική αιτιολόγηση)

Συνέπειες αρνητικής αξιολόγησης

Σύμφωνα με την απόφαση, η τελική βαθμολογία από 0-4 που αντιστοιχεί στην αξιολόγηση «Μη επαρκής» θεωρείται ως αρνητική αξιολόγηση και πρέπει να αιτιολογείται ειδικά.

Σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης, η σύμβαση των ιατρών και οδοντιάτρων που υπηρετούν ως επικουρικό προσωπικό δεν ανανεώνεται ούτε παρατείνεται, ακόμη και αν σε αυτήν περιέχεται σχετικός όρος.

Επίσης αν η διάρκεια της σύμβασης είναι μεγαλύτερη των δύο ετών, για τη μη ανανέωση ή παράταση αυτής απαιτούνται τουλάχιστον δύο

αρνητικές αξιολογήσεις, μεταξύ των οποίων και αυτή του τελευταίου συμβατικού έτους.

 Οι ιατροί και οι οδοντίατροι που λαμβάνουν δύο αρνητικές αξιολογήσεις εντός χρονικού διαστήματος πέντε ετών, δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης εγγραφής στους καταλόγους ιατρικού και οδοντιατρικού επικουρικού προσωπικού που τηρούνται στις Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας πριν από την πάροδο διετίας από την τελευταία αρνητική αξιολόγηση.

Διαβάστε επίσης:

Healthflix: Καθυστερεί η «τηλεόραση για την υγεία» – Δεν αναμένεται πριν το 2026

Μόλις 1 στα 5 καινοτόμα φάρμακα ήρθε στην Ελλάδα την τριετία 2020-2023

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News