ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΜΗ

Μιχ. Αραμπατζής: Διψήφια ανάπτυξη με «όπλο» τις εξαγωγές

Μιχ. Αραμπατζής: Διψήφια ανάπτυξη με «όπλο» τις εξαγωγές

Με κινητήρια δύναμη το κανάλι των εξαγωγών, η Μιχ. Αραμπατζής – Ελληνική Ζύμη κατέγραψε σημαντική αύξηση πωλήσεων πέρυσι, της τάξεως του 12,2%, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 134,7 εκατ. ευρώ, διατηρώντας την ηγετική της θέση στον τομέα των ζυμών. 

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει και αναπτύσσει συνεχώς ένα σημαντικό δίκτυο πωλήσεων σε 45 χώρες στο εξωτερικό με κυριότερες αγορές την Ευρώπη και τη Β. Αμερική (ΗΠΑ, Καναδά), ενώ μεγάλο είναι το μερίδιο που κατέχει και στην αγορά της Αυστραλίας, με τις εξαγωγές να καλύπτουν περί το 45% του συνολικού της τζίρου. Μετρά πάνω από 4.500 πελάτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και συνεργασίες με τους μεγαλύτερους retailers ανά τον κόσμο. 

Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, τα EBITDA ανήλθαν σε €20,8 εκατ. έναντι 14,7 εκατ. ευρώ το 2022. Επίσης, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €14 εκατ., από €9,8 εκατ. και τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους στα €10,4 εκατ. έναντι €8 εκατ. το 2022.

Παράλληλα, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία παραγωγής κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης – σφολιάτας. συνέχισε το επενδυτικό της πλάνο για την επέκταση των παραγωγικών της υποδομών και την βελτιστοποίηση της παραγωγικής της διαδικασίας. Οι επενδύσεις το 2023 ανήλθαν σε € 2,6 εκατ., και αφορούσαν κυρίως νέο μηχανολογικό εξοπλισμό και την ολοκλήρωση των εργασιών στις κτιριακές εγκαταστάσεις του νέου υποκαταστήματος στη Ρόδο.

Στο νέο βιομηχανοστάσιο, στη ΒΙ.ΠΕ Θεσσαλονίκης, η εταιρεία συνεχίζει την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου, εγκαθιστώντας νέες γραμμές παραγωγής, για την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών της αγοράς της κατεψυγμένης ζύμης και πίτσας όπου δραστηριοποιείται. 

Το επενδυτικό πλάνο για τη φετινή χρονιά, ύψους €7,2 εκατ., έχει ως κύριους άξονες τα ακόλουθα:

• Αυτοματοποίηση διαμόρφωσης χαρτοκιβωτίων και ρομποτικά συστήματα παλετοποίησης
• Νέα αποθήκη κατάψυξης
• Νέες γραμμές παραγωγής
• Νέα τούνελ ψύξης

Πού εστιάζει η στρατηγική της

Η στρατηγική της Μιχ. Αραμπατζής για την φετινή χρήση, είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων της εταιρείας και της ανάπτυξης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. 

Βασική επιδίωξη της διοίκησης είναι η αύξηση των μεριδίων αγοράς στους τομείς όπου δραστηριοποιείται, η είσοδος σε νέες αγορές δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις αγορές του εξωτερικού, ο εμπλουτισμός της προϊοντικής γκάμας και τον εξορθολογισμό του κόστους μέσω του επενδυτικού της πλάνου.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι τιμές των πρώτων υλών και των υλικών συσκευασίας παρουσίαζαν σταθεροποιητικές τάσεις εκτός κάποιων εξαιρέσεων όπως ελαιόλαδο, αλλαντικά, προϊόντα κακάο κ.α., ενώ σε ορισμένες υπήρχε και μικρή αποκλιμάκωση τιμών.

Παράλληλα, από 1/1/2024 τέθηκαν σε ισχύ οι τριετίες και κάθε επίδομα προϋπηρεσίας που βρισκόταν σε αναστολή από το 2012 και από 1/4/2024 εφαρμόστηκε η απόφαση της Κυβέρνησης για αύξηση του βασικού μισθού κατά 6,4%.

Με αυτά τα δεδομένα, όπως αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, η διοίκηση της εταιρείας, παρακολουθώντας τις συνθήκες αγοράς που έχουν διαμορφωθεί εκτιμά ότι οι προβλεπόμενοι στόχοι πωλήσεων και κερδοφορίας που έχουν τεθεί για το πλάνο του 2024 θα επιτευχθούν εάν και εφόσον δεν προκύψουν διακυμάνσεις στις τιμές των πρώτων υλών.

Συγχώνευση με Άλεσις

Θυμίζουμε ότι η εταιρεία είναι θυγατρική της Μπάρμπα Στάθης και κατά συνέπεια του Ομίλου Vivartia, ο οποίος ελέγχεται από τα επενδυτικά κεφάλαια της CVC Capital Partners. 

Η Μ. Αραμπατζής, στα 3 ιδιόκτητα εργοστάσιά της, παράγει πάνω από 700 κωδικούς, τόσο για τον χώρο του Food Service, όσο και για τον χώρο του Retail, μέσω των μαρκών της – Χρυσή Ζύμη και Ελληνική ζύμη – και μίας πληθώρας άλλων μαρκών του λιανεμπορίου (Private label).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στα τέλη του 2023, ολοκληρώθηκε η συγχώνευση των δύο εταιρειών ζυμών, με απορρόφηση της Άλεσις από την Μ. Αραμπατζής. Με τη συγχώνευση, όπως τονίζεται, δημιουργείται ένα ισχυρό σχήμα, με στόχο “να επιτευχθεί μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς και αρτιότερη οργάνωση και ορθολογικότερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των στελεχών και του προσωπικού, δεδομένου ότι και οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται σε συναφείς τομείς, με αποτέλεσμα τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και κατ’ επέκταση βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και των οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών”.

Η εικόνα της αγοράς και οι κινήσεις της Αραμπατζής

Αναφορικά με την εικόνα της αγοράς καταψυγμένης ζύμης, το 2023 πιέστηκε για μία ακόμη χρονιά λόγω του πληθωριστικού περιβάλλοντος, σημειώνοντας πτώση 3,1% σε όγκο, με μεγαλύτερη υποχώρηση στις υποκατηγορίες των ετοίμων προϊόντων ζύμης και της πίτσας, ενώ παρουσίασε άνοδο σε αξία 6,5% λόγω επιπλέον ανατίμησης
που έγινε στις αρχές της χρονιάς.

Η Χρυσή Ζύμη αύξησε το μερίδιό της σε αξία στο 18,1% (+0,4 μεριδιακές μονάδες σε σχέση με το 2022), αλλά και σε όγκο στο 14,5%, (+ 0,5 μ.μ.) αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιο της σε αξία (+2,4 μ.μ.) και σε όγκο στην υποκατηγορία της πίτσας ως αποτέλεσμα του λανσαρίσματος της νέας Pizza Χρυσή Ζύμη σε 4 γεύσεις.

H στρατηγική marketing για το 2023, έχοντας ως βασικούς πυλώνες την καινοτομία, την ποιότητα και την προσφορά προϊόντων προστιθέμενης και υψηλής διατροφικής αξίας και στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και βιωσιμότητα της μάρκας, και την ανάδειξη των αξιών της, αποτυπώθηκε στις παρακάτω ενέργειες:

• Στον εμπλουτισμό της επικοινωνιακής και προωθητικής καμπάνιας με κεντρικό μήνυμα «Φτιάξε με καμάρι» με την προιοντική σειρά vegan με στόχο την ανάδειξη και αύξηση της δοκιμής της νέας προιοντικής σειράς και την προσέλκυση νέων καταναλωτών στην κατηγορία ζύμη, καθώς και την αύξηση της χρήσης και των μεριδίων προϊοντικών σειρών της Χρυσής ζύμης (Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης και Κουρού πιτάκια)
• Στο λανσάρισμα της νέας Pizza Χρυσή Ζύμη που ξεχώρισε, όπως αναφέρει η εταιρεία, λόγω της πρωτοποριακής παραγωγικής διαδικασίας υψηλών προδιαγραφών με καινοτομία στην ζύμη η οποία είναι με προζύμι φυσικής ωρίμανσης 24 ωρών, ζυμωμένη με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και ψημένη σε πέτρα
• Στις συνεργασίες με σημαντικούς opinion leaders & influencers για την προώθηση των προϊόντων σε στοχευμένα κοινά κατά περίπτωση με στόχο τη διείσδυση, την δοκιμή και την ενίσχυση της σύνδεσης με την μάρκα
• Στην συνέχιση της επικοινωνίας της προϊοντικής σειράς “Χορευτή” σε στοχευμένο κοινό (ΤV & digital) με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της Χρυσής ζύμης στην κατηγορία πιτών όπου αναδεικνύονται ταυτόχρονα οι θεμελιώδεις αξίες της μάρκας, όπως η ελληνικότητα, η παράδοση και η υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών.

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, στην τελευταία PLMA η εταιρεία παρουσίασε ατομικά ρολά με τραγανιστό φύλο και γέμιση από αρωματικά φρούτα, όπως φράουλα, και κρέμα ζαχαροπλαστικής, αλλά και ατομικά ρολά με γύρο κοτόπουλο και τζατζίκι. Σύμφωνα με την εταιρεία, «οι νέες γεύσεις έρχονται να προστεθούν στην ήδη επιτυχημένη γκάμα προϊόντων, με στόχο την αύξηση της αξίας της κατηγορίας, με την προσέλκυση νέων καταναλωτών στην κατηγορία ζύμης με καινοτόμες, γευστικές απολαύσεις υψηλής ποιότητας που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις».

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News