BUSINESS & FINANCE

Ηλεκτρονικές αγορές: Οι Έλληνες ξόδεψαν 35 δισ. το 2023 – Τι και ποιοι αγοράζουν online

Ηλεκτρονικές αγορές: Οι Έλληνες ξόδεψαν 35 δισ. το 2023 – Τι και ποιοι αγοράζουν online

Περίπου 35 δισεκατομμύρια ευρώ ξόδεψαν το 2023 οι καταναλωτές στην Ελλάδα για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών με το μεγαλύτερο μέρος αυτών, 17,5 δισ. ευρώ, να δαπανάται για την αγορά φυσικών αγαθών. Το ποσό των 10,7 δισ. ευρώ δαπανάται για ταξίδια (κρατήσεις, εισιτήρια κλπ.) και τα υπόλοιπα για την αγορά υπηρεσιών. Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από την έρευνα της εταιρείας Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Τι αγοράζουμε online

Από τα 17,5 δισ. ευρώ για την αγορά φυσικά αγαθά, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούν στην αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, τα 2,6 δισ. ευρώ λευκές συσκευές, ενώ 2,4 δισ. ευρώ δαπάνησαν το 2023 οι καταναλωτές στην Ελλάδα για την αγορά ρούχων από το διαδίκτυο. Από τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύεται αν μη τι άλλο ότι κατηγορίες που παλαιότερα οι καταναλωτές προτιμούσαν να αγοράζουν από φυσικά καταστήματα, καθώς ήθελαν να διαπιστώσουν εάν ταιριάζουν στον χώρο τους (σε ό,τι αφορά τις λευκές συσκευές) ή εάν τους κάνουν (όπως στην περίπτωση των ειδών ένδυσης) πλέον δεν διστάζουν να προμηθεύονται τα παραπάνω προϊόντα από το διαδίκτυο. Σε 1,7 δισ. ευρώ έφτασαν οι δαπάνες για την αγορά ειδών υπόδησης, σε 1,1 δισ. ευρώ για αγορά καλλυντικών, ενώ 1,1 δισ. ευρώ ήταν και η δαπάνη για την αγορά ειδών παντοπωλείου. Αντίστοιχη ήταν και η δαπάνη, 1,1 δισ. ευρώ, για την ηλεκτρονική αγορά έτοιμων γευμάτων, κυρίως μέσω των γνωστών πλατφορμών παραγελιοληψίας ή/και διανομής. 

Με βάση τη συχνότητα παραγγελιών, αυτό που αγοράζουμε πιο τακτικά από το Internet είναι ρούχα (48%), έτοιμα γεύματα (43%) και προϊόντα ομορφιάς (38%). 

Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες, από τα 6,7 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν το 2023, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούσαν στην αγορά ασφαλιστικών υπηρεσιών, 600 εκατ. ευρώ σε διαδικτυακά στοιχήματα και άλλα 600 εκατ. ευρώ για την αγορά εισιτηρίων για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις. Περί το μισό δισεκατομμύριο ευρώ πληρώσαμε το 2023 για συνδρομητικές υπηρεσίες τηλεόρασης, μουσικής και για ηχητικά βιβλία (audiobooks). Ο διαδικτυακός στοιχηματισμός αποτελεί αγαπημένη συνήθεια, συμφωνα με την έρευνα της Nexi και των Κροατών. 

Aπό τα 10,7 δισ. ευρώ για ταξίδια, τα 4,7 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, τα 3,7 δισ. ευρώ κρατήσεις σε ξενοδοχεία και 0,7 δισ. ευρώ ταξίδια με πτήσεις τσάρτερ και οργανωμένα ταξίδια, πακέτα διακοπών κ.ο.κ.

Βασικό κίνητρο πλέον για τις ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι χαμηλότερες τιμές με το 27% των καταναλωτών να δίνει αυτή την απάντηση με την εξοικονόμηση χρόνου να έρχεται δεύτερη (18%). 

Το προφίλ των αγοραστών

Η έρευνα της Nexi έρχεται να καταρρίψει την επικρατούσα άποψη ότι οι γυναίκες είναι…υπερκαταναλωτικά όντα. Κι αυτό διότι το 95% των ανδρών χρηστών Internet είναι αυτό που έκανε τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά με το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες να μην απέχει πολύ, αλλά πάντως να είναι μικρότερο (93%). 

Οι Millennials είναι αυτοί που ηγούνται των διαδικτυακών αγορών (96%), ενώ δυναμικά ακολουθούν η Gen X και η Gen Z (92%). Aς σημειωθεί πάντως ότι πλέον και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, οι baby boomers, πραγματοποιούν αγορές από το διαδίκτυο (83%). 

Σε ό,τι αφορά τέλος τον τρόπο των πληρωμών, 56% χρησιμοποιεί κυρίως πιστωτική κάρτα, ακολουθεί το PayPal (51%), η χρεωστική κάρτα (24%), ενώ υψηλό παραμένει το ποσοστό όσων πληρώνουν με αντικαταβολή (22%). 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 7% στις online αγορές το εξάμηνο

Πιο άνετοι οι Έλληνες με το Διαδίκτυο και τις ηλεκτρονικές αγορές

Ένας στους τρεις Έλληνες δεν ζει χωρίς το ίντερνετ – Τι κάνουμε online

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News