Business & Finance Παρασκευή 12/07/2024, 10:26
BUSINESS & FINANCE

Πλαίσιο: Νέο ιστορικό υψηλό τζίρου, στα 468,8 εκατ. ευρώ – Ενισχύει το δίκτυο με νέα καταστήματα και λευκές συσκευές

Πλαίσιο: Νέο ιστορικό υψηλό τζίρου, στα 468,8 εκατ. ευρώ – Ενισχύει το δίκτυο με νέα καταστήματα και λευκές συσκευές

Σε ιστορικά υψηλά διαμορφώθηκε ο τζίρος για τον όμιλο Πλαίσιο το 2023, καθώς διαμορφώθηκε σε 468,8 εκατ. ευρώ από 434,7 εκατ. ευρώ το 2022 σημειώνοντας αύξηση 7,8%. 

Σύμφωνα με τη διοίκηση, «σε μία δύσκολη για την οικονομία περίοδο, ο Όμιλος πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων συνεχίζοντας την αδιάκοπη αναπτυξιακή του πορεία, καταγράφοντας σχεδόν 50% αύξηση πωλήσεων την τελευταία 5ετία». 

Σημειώνεται βέβαια ότι οι πωλήσεις της προηγούμενης διετίας επηρεάστηκαν θετικά από το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή», κάτι που δεν αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος, με αποτέλεσμα την ενδεχόμενη μείωση της καταναλωτικής ζήτησης σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Αυτό θα πλήξει τόσο τους προμηθευτές των προϊόντων αυτών, όσο και τον τζίρο των αλυσίδων ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών.

Το κόστος πωληθέντων του ομίλου αυξήθηκε κατά 8,2%, ποσοστό οριακά υψηλότερο από αυτό της αύξησης των πωλήσεων, με αποτέλεσμα, το μικτό κέρδος να ανέλθει σε €81,51 εκατ. (αύξηση 6,2%) έναντι €76,74 εκατ. το 2022. Συνεπεία των ανωτέρω, το μικτό περιθώριο κέρδους υποχώρησε ελαφρά στο 17,4%. 

Έξοδα

Σε ό,τι αφορά τα έξοδα του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών, ανήλθαν σε €77,2 εκατ. από €71,87 εκατ. το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7,4% 

Η αύξηση των λειτουργικών εξόδων (διοικητικής λειτουργίας και λειτουργίας διάθεσης) διαμορφώθηκε σε 5,7% και οφείλεται κατά κύριο λόγω στην αύξηση του κόστους Μισθοδοσίας και Marketing αποτελώντας απόρροια της αναπτυξιακής πορείας του ομίλου. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα είναι αυξημένα κατά 32% κυρίως, λόγω της αύξησης των βασικών επιτοκίων δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Το EBITDA, το οποίο θεωρείται ο πιο αντιπροσωπευτικός δείκτης κερδοφορίας, αυξήθηκε κατά 6,83%, στα €16,883 εκατ. από €15,8 εκατ. μία χρονιά πριν.
Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου υποχώρησαν ελαφρώς κατά 3,4%, περίπου στα €6,2 εκατ. με την καθαρή κερδοφορία να διαμορφώνεται σε €4,455 εκατ. 

Omnichannel και B2B

Η διοίκησ του ομίλου Πλαίσιο δίνει ιδιαίτερα έμφαση στην omnichannel προσέγγιση, καθώς έχει ποικίλα πλεονεκτήματα για τους πελάτες, καθιστώντας την εμπειρία αγορών τους απρόσκοπτη και βολική. Μέσω των φυσικών καταστημάτων, των διαδικτυακών πλατφορμών και άλλων καναλιών, οι πελάτες έχουν αυξημένη ευελιξία και επικοινωνούν με την Πλαίσιο, μέσω των προτιμώμενων σημείων επαφής τους. Αυτή η πολυκαναλική στρατηγική τους δίνει τη δυνατότητα να μεταβαίνουν μεταξύ πολλών καναλιών, επιτρέποντάς τους να εξερευνούν, να συγκρίνουν και να λαμβάνουν ενημερωμένες αποφάσεις αγοράς.

Επίσης, οι  επιχειρήσεις αποτελούν εξαιρετικής σημασίας κατηγορία πελάτων για το Πλαίσιο, καθώς αντιπροσωπεύουν το 52,3% επί των πωλήσεων του Ομίλου. Η διοίκηση επισημαίνει στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις ότι, “με στόχο να ανταποκρινόμαστε επαρκώς στις αυξημένες ανάγκες τους, σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία tailormade στοχευμένου δικτύου για την άμεση εξυπηρέτησή τους. Οι εταιρικοί μας πελάτες απολαμβάνουν επιπλέον εξατομικευμένες υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονται μέσω της εφαρμογής (plaisiopro.gr). Το ειδικό τμήμα εξυπηρέτησης επιχειρήσεων B2B στελεχώνεται από μία ομάδα 300 συνεργατών, η οποία καταγράφει και διερευνά τις ανάγκες τους και προτείνει τις κατάλληλες λύσεις|.

Νέο κατάστημα στο Fourlis Retail Hub

Ο όμιλος σήμερα διαθέτει 24 καταστήματα στην Ελλάδα, τα οποία λειτουργούν στους νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Χανίων, Λάρισας και Αχαΐας. Η Plaisio Computers JSC διαθέτει κατάστημα στη Σόφια Βουλγαρίας. 

Στόχος της διοίκησης είναι να προσθέσει ακόμη δύο νέα καταστήματα μέχρι το τέλος του 2024. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, το ένα εξ αυτών θα ανοίξει πιθανότατα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στο Fourlis Retail Hub, στο αεροδρόμιο. 

Παράλληλα, στο πλαίσιο ενός τριετούς επενδυτικού πλάνου ύψους €30 εκατ. που υλοποιεί από φέτος, έχει σχεδιαστεί και η εισαγωγή λευκών συσκευών σε όσο το δυνατόν περισσότερα καταστήματα, καθώς επίσης και η περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών. 

Διαβάστε επίσης:

«Τhe 50 Most Sustainable Companies in Greece 2024»: Εταιρείες – πρότυπα Βιώσιμης Ανάπτυξης

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News