Business & Finance Τρίτη 9/07/2024, 12:02
BUSINESS & FINANCE

Στο 2,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο – Ανατιμήσεις 2,1% στα τρόφιμα – «Ράλι» στο κόστος των διακοπών

Στο 2,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο – Ανατιμήσεις 2,1% στα τρόφιμα – «Ράλι» στο κόστος των διακοπών

Στο 2,3% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο, από 2,4% που ήταν τον Μάιο. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ έδειξαν ότι οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 2,1%, ενώ μειώσεις εμφάνισαν οι τιμές στις κατηγορίες της στέγασης, των διαρκών αγαθών και των επικοινωνιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με πέρυσι, οι τιμές του ελαιολάδου έχουν αυξηθεί κατά 55%.

Μεγάλες ανατιμήσεις καταγράφονται στην κατηγορία των διακοπών, καθώς οι μεταφορές με αεροπλάνο έχουν γίνει σχεδόν 20% ακριβότερες, το πακέτο διακοπών έχει ακριβύνει κατά 12,7% και οι τιμές στα ξενοδοχεία κατά 12%.

Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε αύξηση 0,5%, έναντι αύξησης 0,6% που είχε σημειωθεί αντίστοιχα πέρυσι. 

Στο 2,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο – Ανατιμήσεις 2,1% στα τρόφιμα – «Ράλι» στο κόστος των διακοπών-1

Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2023 – Ιουνίου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2022  – Ιουνίου 2023, παρουσίασε αύξηση 2,8%, έναντι αύξησης 7,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου  Ιουλίου 2022 – Ιουνίου 2023 με το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2021 – Ιουνίου 2022. 

Η πορεία των τιμών σε μηνιαία βάση 

Στο 2,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο – Ανατιμήσεις 2,1% στα τρόφιμα – «Ράλι» στο κόστος των διακοπών-2

Η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή  κατά 0,5% τον μήνα Ιούνιο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2024, προήλθε  κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 1,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πίτσες και πίτες, τυριά, νωπά  φρούτα, λαχανικά κατεψυγμένα, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη  μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, αλλαντικά, γιαούρτι, νωπά λαχανικά, πατάτες.
• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 1,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 0,1% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής  αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
• 0,5% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος  της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και  λιπαντικά.
• 0,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης  κατανάλωσης νοικοκυριού.

Στο 2,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο – Ανατιμήσεις 2,1% στα τρόφιμα – «Ράλι» στο κόστος των διακοπών-3

Οι μεταβολές των τιμών σε ετήσια βάση 

Στο 2,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο – Ανατιμήσεις 2,1% στα τρόφιμα – «Ράλι» στο κόστος των διακοπών-4Στο 2,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο – Ανατιμήσεις 2,1% στα τρόφιμα – «Ράλι» στο κόστος των διακοπών-5

Η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,3% τον μήνα Ιούνιο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2023, προήλθε  κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 2,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, λαχανικά κατεψυγμένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά,  γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, πατάτες, λοιπά τρόφιμα.
• 1,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 4,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 
• 2,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και  παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 3,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ  αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς  επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα μεταχειρισμένα  αυτοκίνητα.
• 1,8% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας  πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και  χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον  εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας.
• 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
• 5,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 2,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα  προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής  αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: δημοτικά τέλη, ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής  αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, φυσικό αέριο,  πετρέλαιο θέρμανσης.
• 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης  κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οικιακές  υπηρεσίες.
• 0,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Μείωση τιμών και τον Ιούνιο – Σε ποια είδη υποχώρησαν περισσότερο

Πληθωρισμός: Αμετάβλητος στο 2,4% τον Ιούνιο – Επεσε στο 2,5 στην Ευρωζώνη

Ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη είναι η Ελλάδα για τα γαλακτοκομικά προϊόντα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News