Business & Finance Τετάρτη 12/06/2024, 11:41
BUSINESS & FINANCE

Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών: Ανάγκη για επαρκές θεσμικό πλαίσιο για τα αιολικά πάρκα

Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών: Ανάγκη για επαρκές θεσμικό πλαίσιο για τα αιολικά πάρκα

Τον κρίσιμο ρόλο των πλοίων υποστήριξης στις υπεράκτιες εγκαταστάσεις και τα αιολικά πάρκα, ανέδειξε ειδική ημερίδα η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων και η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων Α.Ε (ΕΔΕΥΕΠ).

Κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη των υπεράκτιων ενεργειακών δραστηριοτήτων, όπως αναδείχθηκε στην ημερίδα, αποτελεί η διαμόρφωση ενός επαρκούς θεσμικού πλαισίου, που θα καθορίζει τις Τεχνικές Προδιαγραφές για τα Πλοία Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.

Επιπλέον αναδείχθηκαν οι προοπτικές που δημιουργούν οι υπεράκτιες ενεργειακές επενδύσεις και αναλύθηκαν όλες οι τεχνικές προϋποθέσεις και προδιαγραφές, ώστε η ανάπτυξή τους, αφενός να επιτευχθεί με όρους ασφάλειας και αρτιότητας, απομακρύνοντας κάθε πιθανό κίνδυνο για τις εγκαταστάσεις και τους εργαζόμενους και αφετέρου να εξασφαλίσει την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία των μονάδων.

Όπως τόνισαν όλοι οι ομιλητές, αυτό συνεπάγεται την συντονισμένη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, καθώς και την ύπαρξη ενός τεχνικά άρτιου και νομικά σύγχρονου πλαισίου.

Σύμφωνα με τον Αριστοφάνη Στεφάτο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΔΕΥΕΠ ανοίγονται προοπτικές με την ανάπτυξη υπεράκτιων ενεργειακών δραστηριοτήτων για την ελληνική πλοιοκτησία και ναυτεργασία.

Στόχος μεταξύ άλλων είναι η ανάπτυξη μιας ισχυρής αλυσίδας αξίας και εφοδιασμού με όσο το δυνατόν περισσότερο ελληνικό χαρακτήρα, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, να ενεργοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερους κλάδους της εγχώριας οικονομίας, να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο στη χώρα, στις τοπικές κοινωνίες, στους ανθρώπους.

Συμπλήρωσε ακόμα ο κ. Στεφάτος: «Είναι εξαιρετικά αναγκαία η συνεργασία όλων ήδη από το στάδιο της προετοιμασίας που βρισκόμαστε σήμερα, προκειμένου να δημιουργηθούν κατάλληλες και ασφαλείς συνθήκες που θα προστατεύσουν τις μεγάλες επενδύσεις που προωθούνται με βάση το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΥΑΠ και που αναμένεται από το 2028 και μετά να έχουν περάσει στο στάδιο υλοποίησης. Πρέπει να δράσουμε με ταχύτητα και υπευθυνότητα προς όφελος της κοινωνίας, του περιβάλλοντος και της ελληνικής οικονομίας».

Οι πλοιοκτήτες

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων κ. Παύλος Ξηραδάκης τόνισε ότι ο κλάδος θα πρέπει να ετοιμαστεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις.

«Δεν υπάρχει χρόνος. Είναι ευκαιρία να μπορέσουμε να το συνειδητοποιήσουμε. Να κάνουμε αυτά που πρέπει όσο γίνεται πιο γρήγορα» τόνισε και συμπλήρωσε: «Μας πήρε χρόνια να φτιάξουμε πλαίσιο. Πρώτα εμείς πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να βοηθήσουμε το κράτος να λειτουργήσει σωστά» τόνισε και εξέφρασε τη βούληση για επενδύσεις που θα αλλάξουν το τοπίο και θα φέρουν υπεραξία στη χώρα.

«Πλέον και στην Ελλάδα η πλοιοκτησία μπορεί να εισέλθει δυναμικά και στον τομέα των υπεράκτιων εγκαταστάσεων, ενώ δημιουργούνται και νέες ευκαιρίες για τα πληρώματα ώστε να βρίσκουν απασχόληση» συμπλήρωσε.

Χρήζει αναθεώρησης το ΠΔ 11/2016;

Όπως τονίστηκε το Π.Δ. χρήζει αναθεώρησης καθώς υπάρχει πλέον σε ισχύ ο διεθνής κώδικας ασφαλείας για τα πλοία μεταφοράς βιομηχανικού προσωπικού (Industrial Persons Safety Code και Κεφάλαιο XV SOLAS) που είναι αυστηρότερος και πληρέστερος του Π.Δ.

Όπως είπε το μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων κ. Ιωάννης Τόγιας το Π.Δ, λόγω του πεδίου εφαρμογής του, αφορά μόνο 3 από τις περισσότερες από 20 κατηγορίες πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων. Επίσης, εφαρμόζεται μόνο σε Ελληνικής ή Κοινοτικής σημαίας πλοία.

Ουσιαστικά με το Π.Δ. του 2016 καθίσταται δυσχερής έως και τεχνικά αδύνατη η συμμόρφωση των πλοίων που θα απαιτηθούν για την ανάπτυξη της υπεράκτιας δραστηριότητας. Παράλληλα, απαιτεί συμμόρφωση με σημεία του κώδικα SPS2008 και πλοίων που δεν μεταφέρουν προσωπικό, ενώ απαιτεί συμμόρφωση με σημεία του κώδικα SPS2008 και μικρών σκαφών (μικρότερα των 500 κοχ)

Επίσης, απαιτεί συμμόρφωση εκ των υστέρων, υπαρχόντων πλοίων που ήδη δραστηριοποιούνται σε υπεράκτιες εργασίες εκτός Ελλάδας, πιστοποιημένα ήδη ως τέτοια από άλλες αρχές (π.χ. Βρετανικές, Γερμανικές, Ολλανδικές κ.ο.κ.).

Η Ένωση είναι σε διαδικασία συγγραφής και κατάθεσης προτάσεων στα αρμόδια όργανα για αντικατάσταση του εν λόγω νομοθετήματος, με γνώμονα την εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου στην χώρα μας με τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς και κώδικες αλλά και με τις βέλτιστες πρακτικές στον διεθνή χώρο των υπεράκτιων εργασιών.

Οι στόχοι που τίθενται με βάση την εισήγηση του κ. Ι. Τόγια και αποτελούν στόχους της Ένωσης είναι:

• Διευκόλυνση της ανάπτυξης εθνικού στόλου διεθνών προδιαγραφών.

• Εμπλουτισμός του εθνικού νηολογίου με ασφαλή και ποιοτικά πλοία τελευταίας τεχνολογίας και μειωμένου περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

• Κατοχύρωση της θέσης της Ελληνική υπεράκτιας ναυτιλίας στην περιοχή μας.

• Αύξηση θέσεων εργασίας εξειδικευμένου προσωπικού (ναυτικοί, τεχνικοί, μηχανικοί κ.λπ.).

• Αποφυγή δημιουργίας «στρεβλώσεων» υπέρ αλλοδαπών πλοίων.

• Εξασφάλιση διαθεσιμότητας απαραίτητων πλοίων για τις υπεράκτιες εργασίες που έπονται.

• Ενίσχυση της ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος

ΕΜΠ: Αναγκαία η αναθεώρηση της νομοθεσίας

«Η νομοθεσία χρειάζεται σοβαρή αναθεώρηση για να υποστηρίξει τέτοιες δραστηριότητες, αλλιώς δε θα μπορεί να διαχειριστεί το νέο σκηνικό» σημείωσε από την πλευρά του, μιλώντας, στην ίδια ημερίδα, ο Δρ. Νικόλαος Π. Βεντίκος Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΜΠ, που ανέλυσε τις θεσμικές απαιτήσεις που αναδύονται από το νέο σκηνικό δίνοντας στίγμα για τη μελέτη για την ενσωμάτωση προδιαγραφών στο σχέδιο ασφαλείας για την λειτουργία υπεράκτιων εγκαταστάσεων από την ΕΔΕΥΕΠ.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Ελληνο-Ισπανικό Επιμελητήριο: EMU για την περιβαλλοντική πολιτική της Μεσογείου με δράσεις 1,5 δισ. ευρώ

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News