Business & Finance Τετάρτη 5/06/2024, 12:51
BUSINESS & FINANCE

Ιαπωνία: Έφοδος του υπ. Μεταφορών στην Toyota για το σκάνδαλο των δοκιμών ασφαλείας

Ιαπωνία: Έφοδος του υπ. Μεταφορών στην Toyota για το σκάνδαλο των δοκιμών ασφαλείας

Το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας πραγματοποίησε έφοδο στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota χθες Τρίτη, καθώς κλιμακώνεται το σκάνδαλο με τα εσφαλμένα ή παραποιημένα δεδομένα ασφαλείας.

Μόλις μία ημέρα νωρίτερα, ο πρόεδρος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο Akio Toyoda ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες και τους λάτρεις των αυτοκινήτων.

Υποκλίθηκε βαθιά και κράτησε τη στάση του για λίγα δευτερόλεπτα, κάτι που συνηθίζεται στην Ιαπωνία όταν οι εταιρείες ζητούν συγγνώμη για σφάλματα. «Παραμελήσαμε τη διαδικασία πιστοποίησης και κατασκευάσαμε μαζικά τα αυτοκίνητά μας χωρίς πρώτα να λάβουμε τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα», δήλωσε ο Toyoda.

Παράλληλα τονίστηκε πως τα ευρήματα δεν επηρεάζουν την ασφάλεια των οχημάτων που κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους.

Η Toyota πούλησε περισσότερα από 11 εκατομμύρια επιβατικά οχήματα το 2023. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ανέστειλε την παραγωγή τριών μοντέλων αυτοκινήτων, του Corolla Fielder, του Corolla Axio και του Yaris Cross.

Έχει επίσης κατηγορηθεί ότι χρησιμοποίησε τροποποιημένα οχήματα κατά τη διάρκεια δοκιμών σύγκρουσης ασφαλείας, για οχήματα που δεν βρίσκονται πλέον στην παραγωγή.

Προβλήματα και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες

Το σκάνδαλο έχει συγκλονίσει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Οι ανταγωνίστριες εταιρείες Honda, Mazda και Suzuki παραδέχτηκαν επίσης την υποβολή εσφαλμένων δεδομένων και πρόκειται να ελεγχθούν από τις Αρχές.

Η Honda δήλωσε ότι διαπίστωσε παραβάσεις σε δοκιμές που αφορούσαν τον θόρυβο και την ισχύ του κινητήρα, αλλά τόνισε ότι τα οχήματά της είναι ασφαλή στην οδήγηση.

Η Mazda σταμάτησε τις αποστολές ορισμένων αυτοκινήτων και δήλωσε ότι θα επωμιστεί το κόστος στους προμηθευτές της. Ωστόσο, η εταιρεία πρόσθεσε ότι δεν σκοπεύει να προβεί σε ανάκληση.

Τα ευρήματα αφορούν επίσης ένα μοντέλο αυτοκινήτου της Suzuki που δεν παράγεται πλέον.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η αυτοκινητοβιομηχανία Daihatsu, που ανήκει στην Toyota, έκλεισε όλα τα εργοστάσιά της για περισσότερο από ένα μήνα, αφού παραδέχθηκε ότι είχε παραποιήσει δοκιμές ασφαλείας.

Ορισμένα από τα αυτοκίνητα πωλούνταν με την επωνυμία Toyota. Η Daihatsu αποζημίωσε περισσότερους από 400 εγχώριους προμηθευτές κατά την περίοδο που τα εργοστάσιά της ήταν αδρανή.

moneyreview.gr με πληροφορίες από bbc

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News