Δέκα φράσεις που υπονομεύουν την εικόνα σας στον εργασιακό χώρο, σύμφωνα με ειδικό του Στάνφορντ
Ξεφορτωθείτε αυτές τις 10 κοινές φράσεις, λέει ο ειδικός σε θέματα επικοινωνίας του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, Matt Abrahams – υπονομεύουν την ικανότητα και την ευφυΐα μας».
Πιθανόν να χρησιμοποιείτε περιστασιακά μια λέξη ή φράση χωρίς να το συνειδητοποιείτε. Οι περισσότεροι άνθρωποι το κάνουν.
Αλλά προσέξτε, λέει ο Abrahams, κάποιες από αυτές μπορούν να σας βάλουν σε μπελάδες, επηρεάζοντας αρνητικά τον τρόπο με τον οποίο σας βλέπουν οι άλλοι άνθρωποι. Οι φράσεις-δεκανίκια συχνά περιλαμβάνουν «γλώσσα αντιστάθμισης» που αποδυναμώνουν τις προτάσεις σας και σας κάνουν να φαίνεστε λιγότερο έξυπνοι, λέει.
«Μπορούν στην πραγματικότητα να υπονομεύσουν την επάρκεια και την ευφυΐα μας», λέει ο Abrahams, σύμβουλος επικοινωνίας και λέκτορας οργανωσιακής συμπεριφοράς στο Stanford Graduate School of Business, στο CNBC Make It.
Ακολουθούν 10 φράσεις αντιστάθμισης που ο Abrahams λέει ότι οι άνθρωποι πρέπει να αποφεύγουν, ειδικά σε επαγγελματικά περιβάλλοντα:
- «Νομίζω»
- «Κατά κάποιο τρόπο»
- « περίπου»
- «Φαίνεται»
- «Ίσως»
- «Θα μπορούσε να»
- «Μοιάζει σαν»
- «Πιθανόν»
- «Ίσως»
- «Νομίζω ότι…»
Αντ’ αυτού, επιλέξτε «δηλωτικές εκφράσεις», λέει ο Abrahams.
Ας πούμε ότι ο προϊστάμενός σας σας ζητάει να αναλάβετε ένα μεγάλο έργο, για παράδειγμα. Η απάντηση «Νομίζω ότι μπορώ να τα καταφέρω» μπορεί να σας κάνει να ακούγεστε σαν να μην έχετε αυτοπεποίθηση – ειδικά σε σύγκριση με ένα πιο σίγουρο «Ναι, θα χαρώ να το αναλάβω».
Ακόμα πιο απλά, μπορείτε να αντικαταστήσετε το «νομίζω» με το «ξέρω» ή το «πιστεύω», λέει ο Abrahams: «Αν πω, “Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε αυτό”, είναι πολύ διαφορετικό από το “Πρέπει να κάνουμε αυτό”. Και το τελευταίο ακούγεται πιο σίγουρο και δυνατό».
Αν θέλετε πραγματικά να ακούγεστε ικανοί -ιδιαίτερα όταν κάποιος σας εξηγεί ένα πολύπλοκο θέμα ή αντικείμενο- μπορείτε να επαναλάβετε αυτό που είπε ή να του κάνετε μια ερώτηση.
«Λέγοντας κάτι όπως: “Αυτό που ακούω λοιπόν να λες είναι”, αποδεικνύετε ότι έχετε πραγματικά ακούσει το άτομο. Επιδεικνύει κατανόηση και ενισχύει την αυτοπεποίθησή σας στα μάτια των άλλων ανθρώπων», λέει ο Abrahams.
Μια σειρά μελετών του 2015 από ερευνητές του Χάρβαρντ και του Wharton τον επιβεβαιώνει. Ζητήθηκε από τους φοιτητές να λύσουν έναν γρίφο με έναν συνεργάτη και τους δόθηκαν τρεις επιλογές για την επικοινωνία: να ζητήσουν συμβουλές, να πουν στον συνεργάτη τους «ελπίζω να τα πήγες καλά» ή να μην πουν τίποτα. Εκείνοι που έκαναν ερωτήσεις θεωρήθηκαν πιο έξυπνοι από εκείνους που δεν έκαναν, σύμφωνα με τις μελέτες.
«Δείχνοντας ότι αφιέρωσα χρόνο για να ακούσετε τον συνομιλητή σας και να κάνετε ερωτήσεις, αυτό τον κάνει να σκέφτεται: “Λοιπόν, είναι αρκετά έξυπνος για να καταλάβει τι λέω”», λέει ο Abrahams.
Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Διαβάστε επίσης:
Καριέρα: 5 tips για να σχεδιάσετε την επαγγελματική σας πορεία
Σε αυτή τη δεξιότητα οφείλεται ένα μεγάλο ποσοστό επιτυχίας σύμφωνα με τον CEO της Amazon
Η τεμπελιά μας κάνει καλό –Τι κάνουν αυτοί που έχουν ανακαλύψει το μυστικό της ζωής
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News