Νέους παίκτες προσελκύουν οι εγχώριες αερομεταφορές
Με νέους παίκτες ενισχύεται διαρκώς το ελληνικό αεροπορικό οικοσύστηµα. Οι καινούργιες αφίξεις δεν περιλαµβάνουν µόνο ξένους αεροµεταφορείς που ξεκινούν να συνδέουν την Ελλάδα µε το εξωτερικό, αλλά και εταιρείες που επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στις εµπορευµατικές µεταφορές ή και στην τεχνική συντήρηση αεροσκαφών. Στα πεδία αυτά, κινητικότητα προέρχεται το τελευταίο χρονικό διάστηµα, σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κ», από ξένους επιχειρηµατίες και οµίλους που προχωρούν στην ίδρυση εταιρειών στην Ελλάδα. Η λίστα αυτού του είδους των νεοσύστατων επιχειρήσεων περιλαµβάνει την Helicare, που έχει ως αντικείµενο την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και φέρεται να σχετίζεται µε πολυεθνικό όµιλο διανοµής και εµπορίας αναλώσιµων και ανταλλακτικών αεροπλάνων.
Επίσης τη Sergius Air, που δραστηριοποιείται στην παροχή εναέριων µεταφορών, έχοντας ως επικεφαλής τον ρωσικής καταγωγής Σέρτζε Σέργκεφ, ο οποίος έχει ιδρύσει την εταιρεία AYR Logistics Limited µε δραστηριότητα σε περισσότερες από 45 χώρες. Η τελευταία προσφέρει ολοκληρωµένες υπηρεσίες αποθήκευσης, διανοµής και µεταφοράς προϊόντων (logistics) και διαθέτει σειρά συνεργασιών µε κυβερνητικούς οργανισµούς, παρέχοντας υπηρεσίες logistics και στο πλαίσιο ανθρωπιστικών αποστολών. Μένει να φανεί εάν µέσω της Sergius Air ο Σέρτζε Σέργκεφ επιδιώκει να εισέλθει στην ελληνική αγορά των logistics που παρουσιάζει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης.
Μία ακόµη από τις εταιρείες του χώρου των αεροµεταφορών που έχουν εγκατασταθεί στην Ελλάδα είναι η Aerospace Technical Services. Ελέγχεται κατά 100% από τον όµιλο ATS µε έδρα στο επιχειρηµατικό πάρκο King Hussein της Ιορδανίας, δραστηριοποιείται σε Ηνωµένες Πολιτείες και Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα και διαθέτει πορεία άνω των 20 ετών. Οι βασικές δραστηριότητές της θα περιλαµβάνουν την πώληση, µίσθωση και προµήθεια εξοπλισµού αεροσκαφών, τη διαχείριση εµπορευµατικών µεταφορών (cargo), όπως και την παροχή υπηρεσιών ελαφράς συντήρησης αεροσκαφών, δηλαδή εργασιών ρουτίνας (π.χ. έλεγχος της στάθµης των υγρών, των φρένων, των συστηµάτων πλοήγησης κ.ά.). Πέραν των δραστηριοτήτων που σχετίζονται µε τις αεροµεταφορές και κατ’ αντιστοιχία µε τη µητρική της, η ATS Ελλάδας θα δραστηριοποιείται και στον τοµέα της προµήθειας ιατρικού εξοπλισµού, επιδιώκοντας να αναπτύξει ένα διαφοροποιηµένο αντικείµενο. Εκτός από τον κλάδο logistics, η τεχνική συντήρηση αεροσκαφών, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά των αεροµεταφορών, προσελκύει επιχειρηµατικό ενδιαφέρον. Η τοποθεσία της χώρας σε συνδυασµό µε την ενίσχυση της ελκυστικότητας της οικονοµίας –παρά τις όποιες παθογένειές της– και τα προβλήµατα της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν θέσει την Ελλάδα στο ραντάρ ξένων πολυεθνικών οµίλων που επιδιώκουν να προσφέρουν υπηρεσίες στον συγκεκριµένο τοµέα. Οι εταιρείες, που δεν έχουν ευρωπαϊκή προέλευση, ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην παροχή υπηρεσιών τεχνικής συντήρησης αεροσκαφών στην Ελλάδα, είτε αυτόνοµα είτε αναπτύσσοντας συνέργειες µε υφιστάµενους παίκτες. Αυτού του είδους οι επιχειρήσεις διαθέτουν έναν σηµαντικό αριθµό κέντρων τεχνικής συντήρησης ανά τον κόσµο, δεδοµένου ότι η κατάλληλη τοποθεσία αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα. Ταυτόχρονα, σύµφωνα µε παράγοντες της αγοράς, η Ελλάδα δεν έχει µόνο το πλεονέκτηµα της εγγύτητας σε έναν πολύ µεγάλο αριθµό περιοχών µέσω πτήσεων διάρκειας δύο-δυόµισι ωρών. Επιτρέπει και τη δραστηριότητα εταιρειών από τρίτες χώρες επί ευρωπαϊκού εδάφους, διευκολύνοντας και τις συναλλαγές τους µε τις τελωνειακές αρχές, γεγονός που διαδραµατίζει κρίσιµο ρόλο κατά την εισαγωγή και εξαγωγή ανταλλακτικών και εξαρτηµάτων αεροσκαφών.
Διαβάστε επίσης:
Επιχείρηση απογείωσης της Ellinair – Το σχέδιο επιστροφής
Επιδόσεις-ρεκόρ για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στο πρώτο τετράμηνο
Ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης στο Αιγαίο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News