Business & Finance Σάββατο 25/05/2024, 17:40
BUSINESS & FINANCE

Χ. Σταϊκούρας: Οκτώ τομείς για τη μετατροπή της κλιματικής κρίσης σε «πράσινη» ανάπτυξη

Χ. Σταϊκούρας: Οκτώ τομείς για τη μετατροπή της κλιματικής κρίσης σε «πράσινη» ανάπτυξη

Στη θεμελιώδη σημασία των έργων υποδομών και μεταφορών για τη μείωση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Επιχειρηματικότητας του Economist.

Όπως είπε «οι υποδομές και οι μεταφορές είναι ένα θεμελιώδες πεδίο στη στρατηγική διαχείρισης των κινδύνων, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης».

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, στην ενότητα: «Μετατρέποντας την κρίση σε ευκαιρία – Κλιματική αλλαγή και πράσινη ανάπτυξη», ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε ενδεικτικά σε οκτώ τομείς, μέσω των οποίων η κλιματική κρίση μετατρέπεται σε ευκαιρία, με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη δημιουργία προϋποθέσεων για πράσινη ανάπτυξη:

1. Η μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών από τον «Daniel» και τον «Elias» με υψηλότερης ανθεκτικότητας υποδομές.

2. Η ανθεκτικότητα των υποδομών, μέσα από τον έλεγχο και τη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, την κατασκευή φραγμάτων και αντιπλημμυρικών έργων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, αλλά και την Εθνική Στρατηγική για την εφαρμογή Τεχνολογίας Μοντελοποίησης (Building Information Modeling – BIM) των έργων.

3. Η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, με έμφαση στον αειφόρο σχεδιασμό των συγκοινωνιακών συστημάτων.

4. Η Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία επικεντρώνεται σε πρωτοβουλίες και δράσεις για την αναβάθμιση των υποδομών, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη βιώσιμη και πράσινη εφοδιαστική, καθώς και τη βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.

5. Ο σιδηρόδρομος, με τον εκσυγχρονισμό, την αναβάθμιση και την ενίσχυσή του, ως το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς.

6. Οι αστικές συγκοινωνίες, με την ανανέωση του στόλου, με νέα οχήματα, χαμηλού ενεργειακού αποτυπώματος, έως το τέλος της τετραετίας, όπως τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη, που έχουν ήδη ενταχθεί στο συγκοινωνιακό έργο.

7. Η ηλεκτροκίνηση Ι.Χ., μέσα από την προώθηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», το οποίο διασφαλίζει τη συνέχεια του προηγούμενου προγράμματος, με πιο απλοποιημένες διαδικασίες, καθώς και την αύξηση των σταθμών φόρτισης στους 13.000 έως το τέλος του 2025.

8. Οι αερομεταφορές, με τον νέον κανονισμό AFIR, τον κανονισμό RefuelEU για την αεροπορία, την στρατηγική για την προσαρμογή των αεροδρομίων στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγές, με όρους ανθεκτικότητας και τη δυνατότητα των αεροδρομίων να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Χ. Σταϊκούρας: Με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία ανανεώνεται το 1/3 των οχημάτων του ΟΑΣΘ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News