Business & Finance Πέμπτη 23/05/2024, 22:00
BUSINESS & FINANCE

VW: Το χαμηλό κόστος, όχι οι δασμοί θα προστατεύσουν την Ευρώπη από την Κίνα

VW: Το χαμηλό κόστος, όχι οι δασμοί θα προστατεύσουν την Ευρώπη από την Κίνα

Η Volkswagen προειδοποίησε ότι οι υψηλότεροι δασμοί στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα προσφέρουν μόνο μια σύντομη ανάπαυλα, καθώς το χαμηλότερο κόστος είναι το απαραίτητο για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί μακροπρόθεσμα.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να αρχίσουν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή Arno Antlitz, ο οποίος είπε ότι το σχέδιο της ΕΕ για πρόσθετα εμπόδια κινδυνεύει με επώδυνες ενέργειες αντιποίνων. Την Τετάρτη, η Κίνα σηματοδότησε ότι είναι έτοιμη να ανταποδώσει με δικούς της δασμούς έως και 25% σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, καθώς οι εμπορικές εντάσεις κλιμακώνονται με τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα επόμενα δύο με τρία χρόνια για να γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί από πλευράς κόστους», δήλωσε ο Antlitz σε μια ανάρτησή του στο LinkedIn. «Είναι πολύ αμφίβολο αν η τρέχουσα συζήτηση για τους δασμούς οδηγεί στη σωστή κατεύθυνση».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται και πάλι στο στόχαστρο τεκτονικών αλλαγών στο πλαίσιο του παγκόσμιου εμπορίου, με αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW, η BMW και ο όμιλος Mercedes-Benz να είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι σε αντίποινα. Και οι τρεις θεωρούν την Κίνα ως τη μεγαλύτερη αγορά τους και η Mercedes εισάγει όλα τα πολυτελή μοντέλα S-Class και Maybach που πωλεί στην Κίνα.

Η ΕΕ πρόκειται να ενημερώσει τους Κινέζους εξαγωγείς για τα αποτελέσματα της έρευνας για τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στις αρχές Ιουνίου και υψηλότεροι δασμοί πέρα από το τρέχον επίπεδο του 10% θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα. Οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας έχουν ενταθεί από τότε που ανακοινώθηκε η έρευνα για τα EV πέρυσι, αφού η επίσκεψη του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Ευρώπη δεν φάνηκε τελικά να αποκλιμακώνει τις πιέσεις. 

Chinese EV Makers Are Gaining Ground in Europe

Fully electric car market share for Chinese-owned automakers

Source: Dataforce

Note: Passenger car registrations by Chinese brands in Europe (EU-27+EFTA+UK)

Τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά που κατασκευάστηκαν από κινεζικές μάρκες όπως η MG Motors και η BYD πέρυσι αντιπροσώπευαν λίγο λιγότερο από το 9% των πωλήσεων οχημάτων μόνο με μπαταρία, σύμφωνα με την Dataforce, αν και πρόκειται να αυξηθούν περίπου στο ένα πέμπτο έως το 2027, ανακοίνωσε ο όμιλος λόμπι Transport & Environment.

Η BYD, η οποία εξετάζει να κατασκευάσει δύο εργοστάσια στην Ευρώπη, σχεδιάζει να παρουσιάσει το μοντέλολ Seagull στην περιοχή το επόμενο έτος σε τιμή κάτω των 20.000 ευρώ (21.657 δολαρίων). Αυτό θα υποβαθμίσει τις προσφορές της VW, Stellantis και της Renault, ενώ η βιομηχανία ήδη προσπαθεί να αλλάξει τον ρυθμό επιβράδυνσης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

«Τα επόμενα χρόνια παρουσιάζουν μια σημαντική ευκαιρία για να προωθήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας στο κόστος», δήλωσε ο Antlitz της VW. Αυτό θα καταστήσει πιο προσιτά οικονομικά τα ηλεκτρικά μας οχήματα, διασφαλίζοντας παράλληλα τα περιθώρια που χρειαζόμαστε για να χρηματοδοτήσουμε τον μελλοντικό μετασχηματισμό».

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News