Ποια brands απογειώθηκαν εν μέσω πανδημίας
Πέντε χρόνια αφότου έχασε την κορυφή από την Amazon, η Apple κατακτά και πάλι τον τίτλο του πιο πολύτιμου brand στην επίσημη κατάταξη του Brand Finance Global για το 2021. «Άλμα» κάνουν η Tesla του Έλον Μασκ, αλλά και ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, αλλά σημαντικά ενισχυμένες βγαίνουν και παραδοσιακές δυνάμεις της λιανικής που πόνταραν στις παραδόσεις στο σπίτι, όπως η Walmart. Η πανδημία ενίσχυσε την αξία και των εταιρειών streaming, ενώ αντιθέτως πίεσε τους κλάδους που συνδέονται με τον τουρισμό και την εστίαση.
H Apple είδε την αξία του εμπορικού σήματός της να κάνει «άλμα» 87,4% τον τελευταίο χρόνο στα 263,375 εκατ. δολάρια και έτσι ανέβηκε από την τρίτη θέση στην οποία είχε υποχωρήσει στην πρώτη. Αύξηση, αλλά αρκετά μικρότερη της τάξης του 15,1%, είχε η αξία του brand της Αmazon, στα 254, 188 εκατ. δολάρια. Στην τρίτη θέση ακολουθεί η Google, έχοντας κατέβει ένα σκαλοπάτι σε σχέση με πέρυσι, με την αξία του brand της ενισχυμένη κατά 1,4% στα 191,25 εκατ. δολάρια. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν δύο ακόμη γίγαντες της τεχνολογίας η Microsoft με brand αξίας 140,435 εκατ. δολαρίων (+40%) και η νοτιοκορεάτικη εταιρεία κινητών τηλεφώνων Samsung με την αξία του σήματός της αυξημένη κατά 8,6% στα 102,623 εκατ. δολάρια.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Walmart πέτυχε να ανέβει δύο θέσεις στην 6η, με την αξία του σήματός να ενισχύεται κατά 20,2%. Σταθερό στην 7η θέση έμεινε το Facebook, ενώ η κινεζική τράπεζα ICBC υποχώρησε δύο θέσεις, στην 8η. Τρία σκαλοπάτια ανέβηκε η Verizon, ενώ είσοδο στην πρώτη δεκάδα εξασφάλισε και η κινεζική εφαρμογή WeChat, που πέρυσι ήταν μόλις στην 19η θέση.
Μπορεί να απέχει ακόμη από τη δεκάδα, αλλά η Tesla ήταν η εταιρεία με την ταχύτερη αύξηση στην αξία του σήματός της. Έκανε άλμα 158% στα 32 εκατ. δολάρια, καθώς η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων πάτησε γκάζι και αυξήθηκε κατά 500 δισ. δολάρια σε έναν χρόνο. Πλέον η αξία της εταιρείας υπερβαίνει την αθροιστική κεφαλαιοποίηση των εννέα μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο.
Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου
Πέρα από την ίδια την Alibaba οι θυγατρικές της Taobao και Tmall είδαν την αξία των brands τους να αυξάνεται κατά 44% και 60% αντίστοιχα. Ιστορία επιτυχίας και η ανταγωνίστρια κινεζική JD.com, με την αξία του brand της να απογειώνεται 82% στα 23,5 δισ. δολάρια. Η ιαπωνική Rakuten είδε την αξία του σήματός της να ενισχύεται 49% στα 7,7 δισ. δολάρια και ανέβηκε έτσι 155 θέσεις, στην 246η. Άλμα 49% και στην αξία τoυ γερμανικού brand Zelando, που πλέον αποτιμάται στα 4,7 δισ. δολάρια.
Και η δυναμική του streaming
Με 37 εκατ. νέους χρήστες μέσα στο 2020 το Νetflix είδε το brand του να ενισχύεται κατά 9% στα 24,9 δισ. δολάρια. Αντιθέτως οι ανταγωνιστές Disney και HBO είχαν πτώση 9% και 3% αντίστοιχα.
Η Spotify μπήκε στη λίστα για πρώτη φορά με την αξία του brand της αυξημένη κατά 39% στα 5,6 δισ. δολάρια. Πέρυσι επέκτεινε τις δραστηριότητές της σε 13 νέες αγορές. Ακόμη μία νεοεισερχόμενη ήταν και η Electronic Arts (+14% στα 4,4 δισ. δολάρια). Δύο γίγαντες του gaming, οι Tencent και Activision Blizzard είχαν επίσης άνοδο 28% και 20% αντίστοιχα.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News