MASTERCARD

Τουρίστες τον μισό χρόνο: Οι καταλύτες της επέκτασης της σεζόν

Τουρίστες τον μισό χρόνο: Οι καταλύτες της επέκτασης της σεζόν

«Απλώνεται» σταδιακά η τουριστική σεζόν, καθώς πληθαίνουν οι επισκέπτες που ταξιδεύουν στην Ελλάδα πριν ή μετά τους μήνες του καλοκαιριού. Μάλιστα, οι διανυκτερεύσεις στη χώρα τους παραδοσιακά λιγότερο δημοφιλείς μήνες κατέγραψαν τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη (κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες) μεταξύ 2012 και 2023, μετά την Κροατία.

Αυτό προκύπτει από την ετήσια έκθεση ταξιδιωτικών τάσεων της Mastercard, όπου αποτυπώνεται η πορεία προς μία εξάμηνη τουριστική σεζόν στην Ευρώπη και κατά κύριο λόγο τη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η επέκταση της σεζόν ευνοεί τη συνέχιση της τουριστικής ανάπτυξης, αφού στην κορύφωση του καλοκαιριού υπάρχουν προβλήματα χωρητικότητας.

Η επέκταση της σεζόν όμως δεν φαίνεται να αποτελεί αποτέλεσμα συντονισμένων προσπαθειών από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων που έχουν ληφθεί στην Ελλάδα προς αυτό τον σκοπό. Απεναντίας, η έκθεση της Mastercard αποδίδει αυτή τη στροφή σε κλιματικούς και κοινωνικούς παράγοντες.

Ειδικότερα, περισσότεροι προτιμούν πλέον να ταξιδέψουν Μάιο-Ιούνιο ή Σεπτέμβριο-Οκτώβριο διότι προσπαθούν να αποφύγουν τα πλήθη και την υπερβολική ζέστη. Παράλληλα, είναι πιθανό να παίζουν ρόλο και δύο πρωτοφανή δημογραφικά στοιχεία: περισσότεροι συνταξιούχοι, οι οποίοι ελλείψει επαγγελματικών υποχρεώσεων έχουν περιθώριο να ταξιδεύουν όλο τον χρόνο, καθώς και περισσότερα νοικοκυριά χωρίς παιδιά, τα οποία δεν οφείλουν να ακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα.

Εκτός της Κροατίας και της Ελλάδας σημαντική αύξηση διανυκτερεύσεων τους μήνες εκτός καλοκαιριού σημείωσαν η Ισλανδία, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Γαλλία και το Λουξεμβούργο. 

Ισχυρή ανάπτυξη του τουρισμού

Ο κλάδος του τουρισμού στην Ευρώπη συνεχίζει βέβαια να αναπτύσσεται με ισχυρούς ρυθμούς συνολικά και η ζήτηση για τους δημοφιλείς παραθαλάσσιους προορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, εξακολουθεί να είναι ανθεκτική παρά την ακρίβεια. Τα στοιχεία της Mastercard δείχνουν ταυτόχρονα μια στροφή προς φθηνότερα μέρη με ήλιο και θάλασσα. Για παράδειγμα, στη «γειτονιά» της Μεσογείου αναμένεται να εμφανίσουν τεράστια τουριστική άνθιση φέτος η Αλβανία, η Κροατία και η Τουρκία, όπου αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός της αεροπορικής κίνησης. 

Το 2023 αποτέλεσε ήδη ορόσημο για την τουριστική βιομηχανία, καθώς έσπασε ρεκόρ σε όλους τους τομείς σε Ευρώπη και Ελλάδα, ενώ τα πρώτα στοιχεία του 2024 ανοίγουν ήδη τον δρόμο για νέα ιστορικά υψηλά. Στο πλαίσιο αυτό, οι αναλυτές της Mastercard προειδοποιούν ότι η πρόκληση τώρα είναι η κάλυψη της επιπλέον ζήτησης, δεδομένων των περιορισμένων πτήσεων και χωρητικότητας. Σημειώνεται πως οι ευρωπαϊκοί προορισμοί που ανεβαίνουν στις τάσεις για την περίοδο μεταξύ Ιουνίου-Αυγούστου φέτος είναι το Μόναχο λόγω του Champions League, τα Τίρανα, η Νίκαια, η Κέρκυρα, το Σπλιτ, τα Χανιά, η Φρανκφούρτη και η Λάρνακα.

Διαβάστε επίσης:

Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τον τουρισμό – Ένας μήνας λιγότερος με τραπεζάκια έξω στην Ελλάδα

Τουρισμός: Ενας στους πέντε επιλέγει Ελλάδα

Τουρισμός: Ερχονται περισσότεροι, μένουν λιγότερο, αλλά ξοδεύουν περισσότερα

BMI (Fitch Solutions): Στα 40 εκατ. τουρίστες ετησίως θα φτάσει η Ελλάδα έως το 2028

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News