ΕΕ: Και η Booking «πυλωρός» – Νέα έρευνα για το Χ
![ΕΕ: Και η Booking «πυλωρός» – Νέα έρευνα για το Χ](https://www.moneyreview.gr/wp-content/uploads/2020/12/COMMISSION-unsplash-1-768x480.jpg)
Την απόφαση να ορίσει και την Booking ως πυλωρό ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ παράλληλα επανεξετάζει την πιθανότητα ορισμού του Χ ως πυλωρού βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές.
Συγκεκριμένα η ΕΕ βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές όρισε τη διαδικτυακή υπηρεσία διαμεσολάβησης Booking.com ως gatekeeper, ενώ αποφάσισε να μην ορίσει ως πυλωρούς την X Ads και την TikTok Ads. Παράλληλα, η Επιτροπή κίνησε έρευνα αγοράς για να αξιολογήσει την αντίκρουση που υποβλήθηκε για τη διαδικτυακή υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης X.
Οι σημερινές αποφάσεις έρχονται σε συνέχεια της διαδικασίας επανεξέτασης που διεξήγαγε η Επιτροπή αφού παρέλαβε την 1η Μαρτίου 2024 τις κοινοποιήσεις των τριών εταιρειών σχετικά με την πιθανή ιδιότητά τους ως πυλωρών.
Βάσει αυτοαξιολόγησης, την οποία υπέβαλε η Booking την 1η Μαρτίου 2024, σύμφωνα με την οποία πληροί τα σχετικά κατώτατα όρια, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας αποτελεί σημαντική πύλη σύνδεσης επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Παράλληλα, η Επιτροπή κίνησε έρευνα αγοράς για να αξιολογήσει την αντίκρουση που υποβλήθηκε την 1η Μαρτίου 2024 για την υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης X. Σύμφωνα με αυτήν, παρότι πληροί τα κατώτατα όρια, η X δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως σημαντική πύλη σύνδεσης επιχειρήσεων και καταναλωτών. Η έρευνα θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός πέντε μηνών.
Μια άλλη αντίκρουση υποβλήθηκε για την υπηρεσία διαδικτυακής διαφήμισης X Ads. Η Επιτροπή συμπέρανε ότι, μολονότι η X Ads πληροί τα ποσοτικά κριτήρια για ορισμό της βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σημαντική πύλη. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή αποφάσισε να μην ορίσει την X Ads.
Τέλος, την 1η Μαρτίου 2024 η Επιτροπή έλαβε κοινοποίηση της διαδικτυακής διαφημιστικής υπηρεσίας TikTok Ads της εταιρείας ByteDance, μαζί με αίτημα αντίκρουσης. Η Επιτροπή συμπέρανε ότι, μολονότι η TikTok Ads πληροί τα ποσοτικά κριτήρια για τον ορισμό της βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σημαντική πύλη. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή αποφάσισε να μην ορίσει ούτε την X Ads.
Moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Βουλή: Υπερψηφίστηκε το ν/σ για την εφαρμογή της «Πράξης για τις ψηφιακές υπηρεσίες» (DSA)
ΕΕ: Οι 6 πυλωροί πρέπει να συμμορφώνονται με την πράξη για τις ψηφιακές αγορές
Ευρωδικαστήριο: Απορρίπτεται το αίτημα της TikTok για αναστολή των νέων ψηφιακών κανόνων της ΕΕ