ΦΑΓΕ: Τι οδήγησε σε ανάπτυξη 16,4% στο α’ τρίμηνο
Με αύξηση των πωλήσεων κατά 16,4%, στα 171,6 εκατ. δολάρια έκλεισε το α’ τρίμηνο για την FAGE Group. Η επίδοση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση των όγκων κατά 16,6% και τη θετική επίδραση (σε ποσοστό 0,5%) που είχε το αδύναμο δολάριο στην ισοτιμία του με το ευρώ και τη λίρα Αγγλίας, αντισταθμίζοντας τη μείωση 0,7% από τις χαμηλότερες τιμές.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η ελληνική ήταν η μόνη αγορά που είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται.
Οι πωλήσεις ανά αγορά
- 36,7% στο Ην. Βασίλειο
- 18,2% στις ΗΠΑ
- 8,6% στην Ιταλία
- -0,3% στην Ελλάδα
Σε όρους όγκου, σημειώθηκε άνοδος σε όλες τις αγορές και πιο συγκεκριμένα:
- Ην. Βασίλειο: 33,9%
- Ιταλία: 17,7%
- ΗΠΑ: 15,6%
- Ελλάδα: 4,8%
Οι τιμές γάλακτος
Το μικτό αποτέλεσμα της ΦΑΓΕ ανήλθε σε $81,5 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 27,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, με το ποσοστό του επί του συνολικού τζίρου να ανεβαίνει στο 47,5% από το 43,5% που ήταν πέρυσι. Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο βασικός λόγος ήταν η αύξηση των καθαρών πωλήσεων και η μείωση στις τιμές γάλακτος που χρησιμοποιεί στη μονάδα των ΗΠΑ, κατά 14,1%, η οποία εν μέρει αντισταθμίστηκε από τις υψηλότερες τιμές γάλακτος στην Ελλάδα, κατά 14,7%.
Τα έξοδα (πωλήσεων, γενικά, διοίκησης) ήταν αυξημένα κατά 15,7%, στα $39,4 εκατ.
Τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν άνοδο 48,7%, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων διαμορφώθηκαν στο 23,6% από 19,8% στο α’ τρίμηνο του 2023.
Τέλος η κερδοφορία προ και μετά φόρων ενισχύθηκε στα επίπεδα του 40%, στα $38 εκατ. και $29,3 εκατ. αντίστοιχα.
Επενδύσεις
Τέλος, οι επενδύσεις της ΦΑΓΕ στο τρίμηνο ανήλθαν σε $4,6 εκατ., εκ των οποίων τα $2 εκατ. αφορούσαν κεφαλαιουχικές δαπάνες για τις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ, $700 χιλ.. σχετίζονται με την επένδυσή της στη νέα μονάδα παραγωγής στην Ολλανδία, ενώ $1,9 εκατ. κατευθύνθηκαν στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News