Business & Finance Τρίτη 30/04/2024, 22:30
BUSINESS & FINANCE

Έντονες οι πιέσεις του πληθωρισμού στα χαμηλά εισοδήματα λένε McDonald’s και άλλες εταιρείες

Έντονες οι πιέσεις του πληθωρισμού στα χαμηλά εισοδήματα λένε McDonald’s και άλλες εταιρείες

Ορισμένες από τις πιο γνωστές εταιρείες της Αμερικής δηλώνουν ότι οι καταναλωτές τους πιέζονται από τον πληθωρισμό, καθώς οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται.

Ο πληθωρισμός έχει κυριαρχήσει στο διάλογο των επιχειρήσεων της Αμερικής τα τελευταία τρία χρόνια μετά τη χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής λόγω της πανδημίας και τα τρισεκατομμύρια δολάρια για την ανακούφιση του Covid. Αν και ο ρυθμός αύξησης των τιμών έχει μειωθεί από τότε που η Federal Reserve άρχισε να αυξάνει τα επιτόκια στις αρχές του 2022, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αισθάνονται την πίεση -και συχνά να περιορίζουν την κατανάλωση- καθώς το κόστος συνεχίζει να ανεβαίνει.

«Είναι σαφές ότι οι πιέσεις εξακολουθούν να υφίστανται σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Chris Kempczinski κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των επενδυτών νωρίς την Τρίτη. «Οι καταναλωτές συνεχίζουν να είναι ακόμη πιο συντηρητικοί με κάθε δολάριο που ξοδεύουν, καθώς αντιμετωπίζουν αυξημένες τιμές στις καθημερινές τους δαπάνες».

Ο επίμονος πληθωρισμός έχει δημιουργήσει ένα σκοτεινό σύννεφο πάνω από τον τρόπο με τον οποίο οι απλοί Αμερικανοί αντιλαμβάνονται την υγεία της οικονομίας. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Απρίλιο έφτασε στο χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα του 2022, καθώς οι υψηλές τιμές παρέμειναν, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη.

Οι αμοιβές των εργαζομένων συνέχισαν να αυξάνονται, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία για το κόστος απασχόλησης του πρώτου τριμήνου που επίσης δημοσιεύθηκαν την Τρίτη. Το ίδιο όμως έχουν κάνει και οι τιμές που πληρώνει ο μέσος καταναλωτής, εκμηδενίζοντας το επιπλέον εισόδημα που προέκυψε από αυτές τις αυξήσεις.

Σίγουρα, ο ρυθμός του πληθωρισμού έχει μειωθεί σημαντικά. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή -ένα ευρύ σύνολο αγαθών και υπηρεσιών- αυξήθηκε με ετήσιο ρυθμό 3,5% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πριν από ένα χρόνο.

Το ποσοστό αυτό είναι πολύ χαμηλότερο από το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών (9,1%) που σημειώθηκε στα μέσα του 2022, αλλά παραμένει πάνω από τον στόχο του 2% που έχει θέσει η Fed, οι αξιωματούχοι της οποίας έχουν επισημάνει τον επίμονο πληθωρισμό ως λόγο για τη διατήρηση των επιτοκίων σε υψηλότερα επίπεδα.

Και αυτός ο επίμονος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του 3,5% επηρεάζει το οικονομικό κλίμα: Ακόμη και μετά από μια περίοδο ανεξέλεγκτου πληθωρισμού, οι τιμές δεν πέφτουν στην πραγματικότητα. Αυτό είναι ένα πρόβλημα για την McDonald’s και πολλές άλλες επιχειρήσεις που εξυπηρετούν πελάτες που αισθάνονται το σοκ των τιμών.

Στην McDonald’s, αυτό φάνηκε από την αύξηση των πωλήσεων στα καταστήματα που ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από ό,τι ανέμενε η Wall Street. Ο Kempczinski δήλωσε ότι η εταιρεία με έδρα το Σικάγο πρέπει να είναι σταθερά εστιασμένη στην προσιτή τιμή για να προσελκύσει πελάτες, καθώς οι αυξημένες τιμές απομακρύνουν τους καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα.

Τα στελέχη της 3Μ, της κατασκευάστριας εταιρείας Scotch Tape και Post-it Notes που επίσης ανακοίνωσε την Τρίτη, δήλωσαν στους αναλυτές ότι βλέπουν «συνεχή μείωση στις καταναλωτικές δαπάνες». Ενώ τα κέρδη και τα έσοδα της 3M ξεπέρασαν τις προσδοκίες στο πρώτο τρίμηνο, η διοίκηση δήλωσε ότι αναμένει ότι οι καταναλωτικές δαπάνες φέτος θα είναι «συγκρατημένες».

Την περασμένη εβδομάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Newell Brands, Chris Peterson εντάχθηκε στην ομάδα των στελεχών που επισημαίνουν τον πληθωρισμό ως την κύρια αιτία που ταλαιπωρεί τις επιχειρήσεις τους. Αν και ο ιδιοκτήτης των προϊόντων Coleman και Rubbermaid ξεπέρασε τις προβλέψεις των αναλυτών για τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, εξέδωσε ήπιες προβλέψεις για τα κέρδη του τρέχοντος τριμήνου και δήλωσε ότι τα έσοδα είναι πιθανό να μειωθούν.

«Οι κατηγορίες στις οποίες ανταγωνιζόμαστε παραμένουν υπό πίεση με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να διαχειρίζονται προσεκτικά τις διακριτικές τους δαπάνες, καθώς ο σωρευτικός αντίκτυπος του πληθωρισμού στα τρόφιμα, την ενέργεια και το κόστος στέγασης έχει ξεπεράσει την αύξηση των μισθών», δήλωσε ο Peterson.

Αλλά δεν αισθάνονται όλες οι εταιρείες που έχουν σχέση με τους καταναλωτές την πίεση.

Ο CEO της Colgate-Palmolive, Noel Wallace δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η αύξηση του όγκου έχει σε μεγάλο βαθμό επιστρέψει, καθώς «ο πληθωρισμός έγινε πιο ήπιος και καθώς η τιμές άρχισαν να σταθεροποιούνται».

Στην Coca-Cola, η διοίκηση έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην αξία και δήλωσε ότι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών με χαμηλότερο εισόδημα έχει δεχθεί πλήγμα. Παρόλα αυτά, τα στελέχη δήλωσαν στην ενημέρωση των επενδυτών το πρωί της Τρίτης ότι ο Αμερικανός καταναλωτής στο σύνολό του, σε όλα τα εισοδηματικά στρώματα, «παραμένει σε καλή κατάσταση».

Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News