Business & Finance Δευτέρα 1/04/2024, 16:40
BUSINESS & FINANCE

Deutsche Bahn: Ανανεώνει τον στόλο της – Παραμένουν οι καθυστερήσεις

Deutsche Bahn: Ανανεώνει τον στόλο της – Παραμένουν οι καθυστερήσεις

Σε ανανέωση του στόλου της προχωρά η Deutsche Bahn, με τελευταία σημαντική παράδοση του τελευταίου ICE 4 που είχε παραγγείλει. Το τρένο αριθμεί τουλάχιστον 444 θέσεις και αναπτύσσει ταχύτητα έως 265 χιλιόμετρα την ώρα. Μάλιστα η σιδηροδρομική εταιρεία το χαρακτηρίζει ως η «ραχοκοκαλιά των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων».

Πριν από λίγες εβδομάδες, η κατασκευάστρια εταιρεία Siemens Mobility παρέδωσε το τελευταίο από τα 137 τραίνα που παραγγέλθηκαν στην ομοσπονδιακή εταιρεία. Ο πρόεδρος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων Ρίχαρντ Λουτς και ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ (FDP) το βάφτισαν «Spree» την Τρίτη 19 Μαρτίου, στο Βερολίνο. «Σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου προγράμματος μέχρι σήμερα για τον εκσυγχρονισμό του στόλου οχημάτων της Deutsche Bahn», δήλωσε ο υπουργός στην εκδήλωση στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Βερολίνου.

Με την παράδοση του τελευταίου ICE 4 που παραγγέλθηκε, ο αριθμός των τραίνων ICE της Deutsche Bahn αυξήθηκε από περίπου 270 σε περισσότερα από 400. Μέχρι το 2030, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε περισσότερα από 450 οχήματα. Η μέση ηλικία των τραίνων μεγάλων αποστάσεων αναμένεται να μειωθεί την ίδια περίοδο, από τα σημερινά 18 στα 12 έτη. Εκτός από το ICE 4, η παράδοση του ICE 3 Neo, μιας νέας έκδοσης του ICE 3, έχει ξεκινήσει εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο. 90 από αυτά τα τραίνα αναμένεται να λειτουργήσουν μέχρι το 2028.

Καθυστερήσεις λόγω οχημάτων

Ο Ντέτλεφ Νόις, πρόεδρος της Ένωσης Επιβατών Pro Bahn δήλωσε σχετικά για τα νέα οχήματα ότι «το αν είναι αρκετά, θα φανεί αργότερα». Η μεγαλύτερη αξιοπιστία στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων εξαρτάται επίσης από το πόσο επιρρεπή είναι τα οχήματα που προστέθηκαν πρόσφατα.

Ο σιδηρόδρομος φαίνεται να έχει θέσει πλέον τα προβλήματα με τα τρένα υπό έλεγχο. «Οι δυσλειτουργίες των οχημάτων που επηρεάζουν την ακρίβεια έχουν μειωθεί άνω του 40% σε σύγκριση με το 2017», δήλωσε η εταιρεία. Όπως και οι προκάτοχοί του, το ICE 4 υπέφερε από προβλήματα τα πρώτα χρόνια: άβολα καθίσματα, προβλήματα με το WiFi, και το 2019 ο σιδηρόδρομος σταμάτησε τις παραδόσεις για μήνες λόγω ελαττωματικών συγκολλήσεων. Τα τραίνα που υποτίθεται ότι έκαναν την κυκλοφορία πιο αξιόπιστη, προκαλούσαν πλέον καθυστερήσεις.

Όμως η αύξηση των οχημάτων δεν άλλαξε το βασικό πρόβλημα των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, δηλαδή το υψηλό επίπεδο ασυνέπειας. Αντίθετα: από τότε που τέθηκε σε λειτουργία το ICE 4 το 2017, η συνέπεια στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων έχει επιδεινωθεί σημαντικά. Ωστόσο, αυτό δεν οφείλεται στα τραίνα. «Το 80 τοις εκατό των καθυστερήσεων πέρυσι οφείλονταν σε διακοπές στην υποδομή», λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Επιβατών, Νόις. «Οι σιδηροδρομικές γραμμές, τα σήματα που δεν λειτουργούν, αυτός είναι στην πραγματικότητα ο κύριος λόγος για τις καθυστερήσεις στην DB AG».

moneyreview.gr με πληροφορίες από την D.W.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News