Deutsche Bank: Τέλος η τηλεργασία Παρασκευές και Δευτέρες
Η απόφαση της Deutsche Bank να απαγορεύσει στο προσωπικό να εργάζεται από το σπίτι την Παρασκευή και την επόμενη Δευτέρα – μια κοινή πρακτική σε εταιρείες που οι εργαζόμενοι έρχονται στο γραφείο τρεις ημέρες την εβδομάδα – έχει χαράξει μια νέα γραμμή στη συνεχιζόμενη διαμάχη μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων.
Ο γερμανικός τραπεζικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι η απόφαση αυτή σχεδιάστηκε για να «αυξήσει την παρουσία των εργαζομένων πιο ομοιόμορφα σε όλη την εβδομάδα», σύμφωνα με σημείωμα που έστειλε ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bank, Κρίστιαν Σιούινγκ. Η τράπεζα θα απαιτήσει επίσης από τους διευθύνοντες συμβούλους της να έρχονται τουλάχιστον τέσσερις ημέρες την εβδομάδα από τον Ιούνιο, ενώ όλο το υπόλοιπο προσωπικό θα πρέπει να έχει παρουσία στον χώρο εργασίας τρεις ημέρες. Η εντολή «θα διασφαλίσει τη συνέπεια σε όλη την τράπεζα», δήλωσε εκπρόσωπος.
Ωστόσο, η απαγόρευση της Παρασκευής και της Δευτέρας είναι πολύ σπάνια και δείχνει την αυξανόμενη απογοήτευση των εταιρειών που πληρώνουν εκατομμύρια για ακίνητα γραφείων, τα οποία τελικά μένουν σχεδόν άδεια ολόκληρη την εργάσιμη εβδομάδα. Πολλές εταιρείες με σχέδια υβριδικής εργασίας επιτρέπουν στους εργαζόμενους να επιλέξουν ποιες ημέρες θα έρθουν και μεταξύ εκείνων που απαιτούν παρουσία ορισμένες καθημερινές, είναι συνήθως Τρίτη έως Πέμπτη. Μόλις το 6% των αμερικανικών επιχειρήσεων που καλούν εργαζομένους σε συγκεκριμένες ημέρες επιλέγουν την Παρασκευή ως μία από αυτές τις ημέρες, σύμφωνα με δείκτη των ρυθμίσεων στο χώρο εργασίας περισσότερων από 5.800 εταιρειών που διαχειρίζεται η Scoop Technologies.
«Στην πραγματικότητα δεν έχω ακούσει ποτέ για μια εταιρεία να εφαρμόζει αυτόν το συγκεκριμένο κανόνα», δήλωσε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Scoop, Rob Sadow, σχετικά με τη νέα πρακτική της Deutsche Bank. «Τα στελέχη θέλουν να ενισχύσουν την ευελιξία που θέλουν οι εργαζόμενοι, να φέρνουν τους ανθρώπους μαζί και να μειώσουν το κόστος από τα ακίνητα λαμβάνοντας υπόψη τη μειωμένη χρήση γραφείου».
Η επιθυμία της Deutsche Bank να βρει αυτή την ισορροπία εκδηλώνεται εν μέσω της συνεχιζόμενης αναταραχής στην αγορά εμπορικών ακινήτων των ΗΠΑ, αξίας 20 τρισ. δολαρίων, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ανθεκτικότητα της εξ αποστάσεως εργασίας μετά την πανδημία. Τα ποσοστά κενών θέσεων γραφείων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν στο 21,4% το τέταρτο τρίμηνο, σύμφωνα με την κτηματομεσιτική εταιρεία Jones Lang LaSalle και σχεδόν το ένα τρίτο όλων των χώρων γραφείων είναι άδειο στο Σαν Φρανσίσκο. Οι ιδιοκτήτες στη Νέα Υόρκη μείωσαν τα ενοίκια γραφείων το περασμένο τρίμηνο «με την ελπίδα να προσελκύσουν νέες μισθώσεις», δήλωσε η JLL.
Η κρίση ωστόσο είναι παγκόσμια: το McKinsey Global Institute εκτιμά ότι οι αλλαγές της πανδημίας θα μπορούσαν να διαγράψουν έως και 1,3 τρισ. δολάρια από την αξια των ακινήτων στις μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο έως το 2030.
Το αποτέλεσμα είναι ότι μερικές φορές οι εργαζόμενοι δεν βρίσκουν μέρος για να καθίσουν όταν έρχονται, ειδικά εάν η εταιρεία δεν έχει ορίσει γραφεία, σύμφωνα με τον Andy Cohen, εκ των διευθυνόντων συμβούλων της εταιρείας αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού Gensler. Τις υπόλοιπες μέρες, ο διευθύνων σύμβουλος και άλλοι ανώτερα στελέχη μπορεί να είναι μόνοι.
«Η Deutsche Bank προσπαθεί να καλύψει αυτά τα κενά τις Παρασκευές και τις Δευτέρες», είπε ο Sadow. «Ένα από τα χειρότερα πράγματα είναι να πας στο γραφείο και να είσαι μόνος. Τα στελέχη θέλουν οι εργαζόμενοι να είναι εκεί».
Ωστόσο, ο Nicholas Bloom, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, ο οποίος παρακολουθεί τις τάσεις της τηλεργασίας, είπε ότι η εξ αποστάσεως εργασία τις Παρασκευές έχει γίνει ο κανόνας: «Μην προσπαθείτε να προσελκύσετε κόσμο την Παρασκευή».
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Οταν η τηλεργασία είναι «επικίνδυνη»
Έρευνα: Μισθός και ισορροπημένη ζωή έχουν την ίδια βαρύτητα για τους εργαζομένους
Προειδοποιήσεις στην αγορά ακινήτων πλήττουν τράπεζες, από Νέα Υόρκη έως Τόκιο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News