Business & Finance Πέμπτη 8/02/2024, 12:10 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
BUSINESS & FINANCE

Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους

Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους

Με τζίρο 11,8 δισ. ευρώ έκλεισε το 2023 για τα super markets σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Circana, με τους retailers να βάζουν στα ταμεία τους πάνω από 1 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2022.

Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-1
Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά μέσο όρο 6,6%, αισθητά χαμηλότερα από τους προηγούμενους μήνες, και ενώ είχαν προηγηθεί μέσες αυξήσεις 6,9% το 2022 και  2,2% το 2021.

Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-2

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων σε όγκους. Από τον περασμένο Μάρτιο ο ρυθμός των αυξήσεων στις τιμές υποχωρεί διαρκώς, κλείνοντας τη χρονιά στο 1,7%, από 2,5% τον Νοέμβριο,3,1% τον Οκτώβριο, 4,3% τον Σεπτέμβριο κ.ο.κ., και ενώ οι πρώτοι μήνες του έτους είχαν ξεκινήσει με μέσες ανατιμήσεις άνω του 11%, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2022.

Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-3

Ανά giga κατηγορία οι αυξήσεις  ήταν παντού μονοψήφιες:

  • 6,5% στα τρόφιμα
  • 6,5% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής
  • 8,4% στα προϊόντα για το σπίτι

Διψήφια ανατίμηση κατέγραφαν μόνο τα καθαριστικά (+11%), ακολουθούμενα από τα υλικά μαγειρικής (8,8%) και τα snacks (8%), ενώ άνω του 7% αυξήσεις τιμών παρουσίασαν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας & ομορφιάς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα.

Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-4

Στο 26,3% το μερίδιο του PL

Συνεχίστηκε η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έναντι των επώνυμων brands. Ολοκλήρωσαν τη χρονιά με ανάπτυξη 11,3% (έναντι 8,6% των branded) και συνολικό μερίδιο αγοράς 26,3%.

Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-5

Οι κατηγορίες που πρωταγωνίστησαν σε ανάπτυξη τζίρου και όγκων

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία, σε διψήφια ποσοστά, εμφάνισαν τα snacks,τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γαλακτοκομικά και τα είδη προσωπικής υγιεινής & φροντίδας.
Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-6
Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα αλκοολούχα ποτά, τα snacks, τα ποτά με και χωρίς αλκοόλ και τα γαλακτοκομικά.
Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-7

Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, η χρονιά έκλεισε με τα πολύ μικρά καταστήματα να εμφανίζει την υψηλότερη ανάπτυξη (14,2%), ενώ τα hyper markets (με ανάπτυξη 13%), έχουν καταφέρει να διατηρούν την πελατεία που κέρδισαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Σούπερ μάρκετ: ‘Εκλεισαν το 2023 με 1 δισ. ευρώ περισσότερα στα ταμεία τους-8

Διαβάστε επίσης: 

Ανατιμήσεις και κατανάλωση: Προτιμούν ακόμα τα επώνυμα προϊόντα

Η υπουργική απόφαση για την ακρίβεια: Ποιες προσφορές απαγορεύονται

Σούπερ μάρκετ: Πιέζουν τους προμηθευτές για επιπλέον παροχές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News