Οι γίγαντες της ναυτιλίας βάζουν ημερομηνία λήξης για πλοία μόνο με ορυκτά καύσιμα
Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης θέλουν να καταργήσουν σταδιακά τα πλοία που κινούνται μόνο με ορυκτά καύσιμα.
Η πρόταση έγινε την Παρασκευή σε κοινό ανακοινωθέν των Mediterranean Shipping Co., A.P. Moller-Maersk A/S, CMA CGM SA και Hapag-Lloyd AG – τέσσερις από τους πέντε κορυφαίους ναυτιλιακούς ομίλους του πλανήτη. Εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης έκκλησης για δράση για τη μείωση των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, στη διάσκεψη για το Κλίμα COP28 αυτή την εβδομάδα στο Ντουμπάι.
«Θέλουμε να δούμε ένα τέλος στην παράδοση πλοίων που μπορούν να κινούνται μόνο με ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο Σόρεν Τοφτ, διευθύνων σύμβουλος της ηγέτιδας βιομηχανίας MSC, με έδρα τη Γενεύη. «Η συγκεκριμένη προμήθεια εναλλακτικών καυσίμων – και παγκοσμίως αναγνωρισμένη τιμολόγηση GHG – είναι απαραίτητη».
Η ναυτιλία είναι μια σημαντική πηγή εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ο συγκεκριμένος κλάδος απελευθέρωσε περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο τόνους το 2018. Ενώ ο κλάδος κάνει κάποιες κινήσεις προς την απεξάρτηση του άνθρακα, η πρόοδος είναι σχετικά περιορισμένη μέχρι στιγμής, με τη συντριπτική πλειονότητα του παγκόσμιου στόλου να εξακολουθεί να λειτουργεί με πετρέλαιο. Τα εναλλακτικά καύσιμα πλοίων περιλαμβάνουν καθαρές μορφές μεθανόλης και αμμωνίας, καθώς και υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Οι εταιρείες ζήτησαν επίσης έναν «μηχανισμό τιμολόγησης» για να γίνουν ανταγωνιστικά τα πράσινα καύσιμα κατά τη διάρκεια της μετάβασης και οι εταιρείες να στοχεύσουν σε «ένα ή περισσότερα» από τα υψηλότερα φιλόδοξα επίπεδα που τέθηκαν νωρίτερα φέτος από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας, τον παγκόσμιο ρυθμιστή του κλάδου.
Αυτοί οι μη δεσμευτικοί στόχοι δεν είναι αρκετοί για να αποτρέψουν τη διεθνή ναυτιλία από το να υπερβεί το μερίδιό της στον παγκόσμιο προϋπολογισμό άνθρακα 1,5 C, αν και θα το διατηρούσαν κάτω από τους 2 C, γνωστοποίησε τότε το International Council on Clean Transportation, ένα μη κερδοσκοπικό think tank.
Οι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι, έχοντας μόλις περάσει από μια διετία με κέρδη ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καταβάλλουν περισσότερες προσπάθειες για να δείξουν την περιβαλλοντική τους διαχείριση, επειδή οι πελάτες προσπαθούν να μειώσουν το αποτύπωμά τους σε άνθρακα.
Η Maersk με έδρα την Κοπεγχάγη παρέλαβε ένα πλοίο που μπορεί να κινείται με πράσινη μεθανόλη και έχει άλλα 24 που θα παραδοθούν μέχρι το 2027 με στόχο μηδενικές καθαρές εκπομπές GHG έως το 2040.
Εν τω μεταξύ, η CMA CGM, η οποία έχει στόλο περίπου 600 πλοίων, προσάρμοσε μια παραγγελία για οκτώ πλοία που θα μπορούσαν να κινούνται με μεθανόλη, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν LNG, επιβεβαίωσε σε συνέντευξή του ο Rodolphe Saade, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. .
Η εταιρεία με έδρα τη Μασσαλία, στη Γαλλία, ανακοίνωσε ότι έχει ξοδέψει σχεδόν 15 δισεκατομμύρια δολάρια για την απαλλαγή του στόλου της από εκπομπές ρύπων και θα έχει 120 πλοία που θα μπορούν να λειτουργούν με μεθανόλη και LNG έως το 2028, το τελευταίο από τα οποία συχνά επικρίνεται για την πρόκληση εκπομπών μεθανίου.
Η ανακοίνωση λαμβάνει χώρα εν μέσω πτώσης των τιμών των εμπορευματοκιβωτίων μετά την εξαιρετική αντοχή του περασμένου έτους. «Γνωρίζουμε ότι το 2024 θα είναι μια δύσκολη χρονιά», είπε ο Saade. «Τελικά, το ‘25 θα μπορούσε να είναι παρόμοιο με το ‘24».
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Αυξημένα κόστη για ναυτιλία και ακτοπλοΐα στην Ευρώπη το 2024
Ευρωπαϊκός Νότος: Η τιμή άνθρακα της ΕΕ στη ναυτιλία απειλεί την οικονομική ανάπτυξη
Ευρωκοινοβούλιο: «Ο ρυπαίνων πληρώνει» και στη ναυτιλία
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News