Meta: Άσκηση έφεσης κατά του κανονισμού για τις ψηφιακές πλατφόρμες της ΕΕ για Messenger και Marketplace
Η Meta άσκησε την Τετάρτη έφεση κατά του ορισμού «φύλακα» («gatekeeper») για τις πλατφόρμες Messenger και Marketplace και γίνεται η πρώτη εταιρεία Big Tech που αμφισβητεί τον νέο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καθορίζει τους κανόνες για τις διαδικτυακές υπηρεσίες.
Στο πλαίσιο της πιο πρόσφατης δράσης για τον έλεγχο της Big Tech, η ΕΕ επέλεξε τον Σεπτέμβριο 22 υπηρεσίες, τις οποίες διαχειρίζονται έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο, που θα ενταχθούν στο νέο κανονιστικό πλαίσιο βάσει της Πράξης για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), η οποία σχεδιάστηκε για να εξισώσει τους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών Μεγάλης Τεχνολογίας και των μικρότερων ανταγωνιστών.
Το Facebook της Meta, το Instagram, το Marketplace και το WhatsApp σύμφωνε με την ΕΕ θα υπάγονται σε αυτό και θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες.
«Μέσω της προσφυγής η Meta ζητά διευκρινίσεις σχετικά με συγκεκριμένα σημεία του νόμου όσον αφορά τους χαρακτηρισμούς του Messenger και του Marketplace βάσει του DMA», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. «Δεν αλλάζει ούτε μειώνει τη σταθερή μας δέσμευση να συμμορφωθούμε με την DMA και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε εποικοδομητικά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να προετοιμαστούμε».
Η εταιρεία δήλωσε ότι δεν θα αμφισβητήσει τον χαρακτηρισμό για το Facebook, το Instagram και το WhatsApp.
Το Marketplace είναι μια υπηρεσία από καταναλωτή σε καταναλωτή, οπότε δεν μπορεί να εμπίπτει στον ορισμό της διαδικτυακής υπηρεσίας διαμεσολάβησης και το Messenger είναι απλώς μια λειτουργία συνομιλίας του Facebook, δήλωσε η εταιρεία.
Η DMA απαιτεί από τις Microsoft, Apple, Alphabet (μητρική της Google), Amazon, Meta και ByteDance (μητρική του TikTok) να επιτρέπουν εφαρμογές τρίτων ή καταστήματα εφαρμογών στις πλατφόρμες τους και να διευκολύνουν τους χρήστες να αλλάζουν από τις προεπιλεγμένες εφαρμογές σε αντίπαλες.
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ διερευνούν κατά πόσον το Bing της Microsoft και το iMessage της Apple θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες.
Η Microsoft και η Google έχουν δηλώσει ότι δεν θα αμφισβητήσουν τους ορισμούς DMA, ενώ πηγές αναμένουν ότι η TikTok θα υποβάλει ένσταση.
moneyreview.gr με πληροφορίες από reuters
Διαβάστε επίσης:
ΕΕ: Αυστηρότεροι κανόνες για τις 6 big tech
Επίσκεψη Σχοινά στο DACC: Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πηγή για την οικονομία της γνώσης
Οι κολοσσοί τεχνολογίας «ελέγχουν» τις startups τεχνητής νοημοσύνης
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News