Business & Finance Τετάρτη 4/10/2023, 22:05
BUSINESS & FINANCE

Η GM εξασφαλίζει νέα πιστωτική γραμμή 6 δισ. δολ. με το κόστος της απεργίας να φτάνει στα 200 εκατ.

Η GM εξασφαλίζει νέα πιστωτική γραμμή 6 δισ. δολ. με το κόστος της απεργίας να φτάνει στα 200 εκατ.

Η General Motors εξασφάλισε νέα πιστωτική γραμμή ύψους 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται για συνέχιση της απεργίας που έχει προκηρύξει το συνδικάτο United Auto Workers.

«Η διευκόλυνση που ανακοινώσαμε σήμερα είναι μια πιστωτική γραμμή ύψους 6 δισ. δολαρίων, η οποία νομίζω ότι είναι συνετή», δήλωσε ο , δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Paul Jacobson σε συνέντευξή του, προσθέτοντας ότι είναι ισχυρή η πιθανότητα η απεργία να συνεχιστεί για μήνες όπως φαίνεται από τις κινήσεις ορισμένων στην ηγεσία του UAW.

Οι στοχευμένες απεργίες κόστισαν ήδη 200 εκατομμύρια δολάρια στην αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, δήλωσε η GM την Τετάρτη.

Εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι το κόστος των 200 εκατομμυρίων δολαρίων της απεργίας οφείλεται στην απώλεια παραγωγής σε όγκο χονδρικής, κυρίως λόγω της αρχικής απεργίας της UAW στις 15 Σεπτεμβρίου στο εργοστάσιο της GM για μεσαία φορτηγά και full-size van στο Wentzville του Μιζούρι. Από τότε η απεργία επεκτάθηκε στις εγκαταστάσεις ανταλλακτικών και διανομής της GM σε όλη τη χώρα και, από την περασμένη Παρασκευή, σε ένα εργοστάσιο crossover στο Μίσιγκαν.

Ως αποτέλεσμα της απεργίας στο Μιζούρι, η GM έθεσε επίσης σε αδράνεια το εργοστάσιο συναρμολόγησης Fairfax στο Κάνσας, όπου κατασκευάζει το SUV Cadillac XT4 και το σεντάν Chevrolet Malibu, και απέλυσε σχεδόν 2.000 εργαζόμενους.

Τόσο η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Motor, Jim Farley έχουν επικρίνει δημοσίως τον πρόεδρο της UAW, Shawn Fain και την απεργιακή στρατηγική του συνδικάτου, υποστηρίζοντας ότι ο Fain δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για την επίτευξη συμφωνιών για τους 146.000 εργαζόμενους με την GM, τη Ford και τη μητρική της Chrysler, Stellantis.

«Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει πραγματική πρόθεση να επιτευχθεί συμφωνία», ανέφερε η Barra σε δήλωση που έστειλε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το βράδυ της Παρασκευής. «Είναι σαφές ότι ο Shawn Fain θέλει να γράψει ιστορία για τον εαυτό του, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει εις βάρος των μελών της ομάδας που εκπροσωπούμε και του κλάδου», πρόσθεσε.

Ο Fain έχει δηλώσει σταθερά ότι το συνδικάτο είναι διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο και με τη σειρά του έχει κατηγορήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι καθυστερούν τις διαπραγματεύσεις.

Η πρόσφατα ανακοινωθείσα πιστωτική γραμμή της GM θα απαιτεί από την αυτοκινητοβιομηχανία να διατηρεί τουλάχιστον 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε ρευστότητα παγκοσμίως και 2 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ. Οι όροι της πιστωτικής συμφωνίας περιορίζουν επίσης τη GM από συγχωνεύσεις ή πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων και θέτουν όρια σε πιθανό νέο χρέος. Στις 30 Ιουνίου, η συνολική ρευστότητα της GM στην αυτοκινητοβιομηχανία ήταν 38,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η πιστωτική γραμμή έρχεται περισσότερο από ένα μήνα μετά τη λήψη πιστωτικής γραμμής ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη Ford για να τη βοηθήσει να διαχειριστεί τις «αβεβαιότητες», όπως τις χαρακτήρισε, στην αγορά.

Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News