Ελλάδα: 4ος πιο δημοφιλής προορισμός των Ευρωπαίων
Κερδίζει συνεχώς έδαφος αλλά το ίδιο και η Τουρκία
Στην τέταρτη θέση μεταξύ των δέκα δημοφιλέστερων προορισμών μεταξύ των Ευρωπαίων για τουρισμό βρίσκεται η Ελλάδα, σύμφωνα με αδημοσίευτη έκθεση που έχουν ζητήσει αρμόδιες υπηρεσίες της ευρωπαϊκής ένωσης. Η έρευνα είναι κυλιόμενη και δείχνει πως η Ελλάδα αναρριχήθηκε κατά μία θέση το τελευταίο διάστημα, περνώντας τη Γερμανία, μεταξύ των προορισμών στους οποίους θέλουν να ταξιδέψουν περισσότερο οι ευρωπαίοι φέτος. Η μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει την επίσης υψηλή διάκριση που πέτυχε η Ελλάδα σε μία άλλη ιδιαίτερα ανταγωνιστική αξιολόγηση πρόσφατα.
Με βάση την τρέχουσα έρευνα, η Ισπανία βρίσκεται σταθερά πρώτη μεταξύ των χωρών στις οποίες θέλουν να κάνουν διακοπές φέτος οι Ευρωπαίοι και ακολουθεί η Ιταλία και η Γαλλία. Αμέσως μετά ακολουθούν με τη σειρά η Ελλάδα, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Πορτογαλία, η Ολλανδία, η Τουρκία και η Κροατία. Αξίζει να επισημανθεί πάντως η είσοδος της Τουρκίας στο Top 10 και μάλιστα στην ένατη θέση, από την οποία εκτόπισε την Αυστρία, καθώς σύμφωνα με τους συντάκτες και ερευνητές της εν λόγω μελέτης παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική ως δημοφιλής προορισμός μεταξύ των Ευρωπαίων και δεν αποκλείεται καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι να ανέβει περαιτέρω.
Η έρευνα διενεργήθηκε με ερωτηματολόγια σε περισσότερους από 4.000 Ευρωπαίους και περιλαμβάνει έτσι όλες τις βασικές αγορές από τις οποίες αντλεί επισκέπτες η Ελλάδα, όπως η Γερμανία και η Βρετανία. Η Ισπανία και ή Ιταλία κατέχουν πάντως με διάφορα την πρώτη και δεύτερη θέση ενώ η τρίτη Γαλλία βρίσκεται αρκετά κοντά με την Ελλάδα γεγονός που ενδέχεται να δώσει την ευκαιρία στην χώρα μας να αναρριχηθεί στην τρίτη από την τέταρτη θέση καθώς θα πλησιάζει το καλοκαίρι, σημειώνουν μιλώντας στην Κ οι ίδιες πηγές.
Η εικόνα αυτή φέρνει στο προσκήνιο όμως και την μεγάλη πρόκληση του ελληνικού τουρισμού να καταστεί ανταγωνιστικός με τις ανεπτυγμένες αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας με τις οποίες φαίνεται πως αντιπαρατίθεται στους σχεδιασμούς των δυνητικών ευρωπαίων ταξιδιωτών. Αποτελεί όμως και παρακαταθήκη για μία δυναμική ανάκαμψη όταν οι περιορισμοί για τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία υποχωρήσουν.
Η επίδοση αυτή καταγράφεται μόλις δυο μήνες μετά από άλλη έκθεση, αυτήν του διεθνούς ινστιτούτου Ipso και ειδικότερα τον δείκτη «2020 Anholt-Ipsos Nation Brands Index», ο οποίος μετρά τη φήμη των κρατών και επιβεβαιώνει την ισχυρή και ανερχόμενη θέση του ελληνικού τουρισμού σε διεθνές επίπεδο.
Η κατάταξη για την κατηγορία τουρισμού του δείκτη Anholt-Ipsos Nation Brands Index εμφανίζει αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη: Η Ιταλία και η Γαλλία παραμένουν στην κορυφή της λίστας. Το Ηνωμένο Βασίλειο βελτιώνεται από την τέταρτη θέση το 2019 στην τρίτη θέση φέτος, και κατά συνέπεια η Ισπανία πέφτει από την τρίτη θέση πέρυσι στην τέταρτη θέση το 2020. Η Ελλάδα επανέρχεται στην 5 θέση για πρώτη φορά από το 2018, αντικαθιστώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση έχει στο γραφείο της εκτίμηση για έσοδα της τάξης των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ περίπου από τον εισερχόμενο τουρισμό κατά το 2021. Πρόκειται για το σενάριο που βασίζεται σε εμπεριστατωμένες μελέτες ειδικών που όμως προϋποθέτουν μία σειρά από εξελίξεις η προοπτική υλοποίησης των οποίων παραμένει ακόμα αβέβαιη. Εφόσον πάντως το σενάριο αυτό επαληθευτεί θα σηματοδοτήσει την ανάκτηση του 40% περίπου των εσόδων του 2019 και αύξηση 100% σε σχέση με τα μεγέθη του 2020.
Kατά το 2020 τα ταξιδιωτικά έσοδα της χώρας εξελίχτηκαν τελικά λίγο καλύτερα από τις προβλέψεις της κυβέρνησης αλλά και της αγοράς. Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος τα ταξιδιωτικά έσοδα διαμορφώθηκαν λίγο υψηλότερα από τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 18,2 δισεκατομμυρίων το 2019. Επομένως ο τουρισμός στη χώρα λειτούργησε πέρυσι στο 20% των μεγεθών του 2019 και βάζει φέτος στόχο για το 40%.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News