Χρ. Αλεξοπούλου: Αναγκαία η περαιτέρω αξιοποίηση των εμπορευματικών λιμανιών
Χαιρετισμό απηύθυνε σήμερα, Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τον τομέα των Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, στο Διεθνές Συνέδριο για τις Διαταραχές στις εμπορευματικές μεταφορές και την εφοδιαστική από εξωγενείς παράγοντες & τη Βράβευση εργασιών Βραβείου Μεταφορών Ε.Ε.ΣΥ.Μ «Δημήτριος Τσαμπούλας» 2023.
Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού της, η κυρία Αλεξοπούλου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην γεωπολιτική αξία της χώρας μας και τις δυνατότητες εξέλιξης του κλάδου της εφοδιαστικής, με προτεραιότητα την παροχή ολοκληρωμένων και ανθεκτικών στις διαταραχές συστημάτων συνδυασμένων μεταφορών, όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου.
Η Υφυπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της περαιτέρω θωράκισης του τομέα με στρατηγικές δράσεις, ώστε τα μεταφορικά συστήματα που υποστηρίζουν την εφοδιαστική να μπορούν να ανακάμπτουν ταχύτατα από τις επιπτώσεις σχετικών διαταραχών, τονίζοντας πως ακόμα και αυτές πρέπει πάντα να οδηγούν σε σοβαρή και μεθοδική δουλειά για συνεχή πρόοδο, αντί παθητικότητας και απραξίας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών :
«Θέλω αρχικά να ευχαριστήσω για την πρόσκληση τους διοργανωτές του εξαιρετικού αυτού Συνεδρίου. Το θέμα του Συνεδρίου, όπως καταλαβαίνετε, είναι ιδιαίτερα επίκαιρο λόγω και των πρόσφατων εξελίξεων στην χώρα μας, όπου οι εμπορευματικές μας μεταφορές έχουν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, πληγεί σημαντικά.
Στα ήδη πολλαπλά χτυπήματα που έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της εφοδιαστικής, αρχικά από την πανδημία COVID-19 και έπειτα από την εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία, πρόσφατα δεχτήκαμε άλλο ένα σοβαρό χτύπημα σαν χώρα. Οι σοβαρές καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel» μας έχουν ήδη θέσει αντιμέτωπους με σημαντικά εμπόδια σε ότι αφορά την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των δικτύων μεταφορών μας. Ένας εξίσου ιδιαίτερος εξωγενής παράγοντας που, ας είμαστε ρεαλιστές, ανέστειλε την σημαντική πρόοδο που ήδη είχε γίνει, ιδιαίτερα ως προς το σιδηροδρομικό μας δίκτυο το οποίο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις εμπορευματικές μεταφορές μας. Όμως δεν πτοούμαστε και θα ανακάμψουμε. Με ισχυρή βούληση, αποτελεί προτεραιότητά μας πλέον να θωρακιστούμε ακόμη περισσότερο με τις απαραίτητες υποδομές υψηλότερης ανθεκτικότητας, ώστε να μπορούμε μελλοντικά να ελαχιστοποιούμε, στον βαθμό που είναι δυνατόν, τις όποιες επιπτώσεις παρόμοιων διαταραχών. Πάντα φυσικά θα υπάρχουν απρόβλεπτες συνθήκες που μπορούν να διαταράξουν την ομαλή λειτουργία των μεταφορών μας.
Είναι λοιπόν απαραίτητη προϋπόθεση να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες ώστε τα δίκτυα μεταφορών μας να ανακάμπτουν όσο το δυνατόν ταχύτερα από τις όποιες διαταραχές και να δίνονται εκ νέου σε λειτουργία για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών και επιβατικών αναγκών μας, πάντα φυσικά με την απαραίτητη ασφάλεια. Εντός της τετραετίας, η ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας αποτελεί ξεκάθαρο στόχο μας στην Κυβέρνηση, αξιοποιώντας φυσικά και την γεωπολιτική θέση της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή. Όπως σίγουρα γνωρίζουμε όλοι, η χώρα μας υπήρξε πάντα ένας από τους σημαντικότερους εμπορευματικούς κόμβους στη Μεσόγειο, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η γεωπολιτική αξία της χώρας μας, ιδιαίτερα για την Ευρώπη, είναι μεγάλη. Βρισκόμαστε σε κομβική θέση να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες των μεταφορικών δικτύων μας και να ενισχυθούμε ακόμη περισσότερο, με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών για τις εμπορευματικές μεταφορές. Η παροχή ενός ολοκληρωμένου και ανθεκτικού συστήματος συνδυασμένων μεταφορών αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητές μας, με εξαιρετικά σημαντικές δυνατότητες βελτίωσης σε πολλούς τομείς, όπως η σύνδεση των σημαντικότερων εμπορευματικών λιμένων μας με υψηλής ποιότητας σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα.
Οι δυνατότητές μας και η ιδιαίτερη θέση της χώρας μας, μας επιτρέπουν να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η εφοδιαστική αλυσίδα. Έτσι, θα συμφωνήσετε πιστεύω μαζί μου πως είναι αρχικά περισσότερο από αναγκαία η περαιτέρω αξιοποίηση της στρατηγικής σημασίας των μεγάλων εμπορευματικών λιμανιών της χώρας μας. Ταυτόχρονα και με την δέουσα προσοχή προχωράμε μπροστά σε ότι αφορά την θωράκιση και συνεχή ενίσχυση του σιδηροδρομικού και οδικού μας δικτύου, στοχεύοντας στην δημιουργία των απαραίτητων προϋποθέσεων που θα καταστήσουν ακόμα πιο ισχυρή την χώρα μας στις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές. Ήδη από την επόμενη μέρα των καταστροφών της κακοκαιρίας, εργαζόμαστε με άμεσες, συστηματικές και στοχευμένες προσπάθειες προκειμένου να ενισχύσουμε περαιτέρω και σταδιακά να μεγιστοποιήσουμε τις δυνατότητες και την απόδοση του κλάδου της εφοδιαστικής στην χώρα μας.
Θα ήθελα να κλείσω τον σύντομο χαιρετισμό μου τονίζοντας ξανά τον εξαιρετικά σημαντικό χαρακτήρα του Συνεδρίου. Εξαιρετικά σημαντικό κυρίως γιατί μετά από κάθε διαταραχή στην ομαλή λειτουργία των εμπορευματικών μεταφορών μας πρέπει πάντα να θυμόμαστε να έχουμε το βλέμμα μας μπροστά. Κανένας εξωγενής παράγοντας και καμία διαταραχή δεν πρέπει να μας οδηγεί σε απραξία και παθητικότητα. Κοιτάμε πάντα στο μέλλον, εργαζόμαστε αδιάκοπα και χωρίς καθυστερήσεις. Αυτό ακριβώς είναι και το μήνυμα που θα ήθελα να κρατήσετε από αυτόν τον χαιρετισμό, με την ελπίδα να αποτελέσει τον κεντρικό άξονα γύρω από τον οποίο θα αναπτυχθούν οι συζητήσεις σας στο Συνέδριο. Εργαζόμαστε με σοβαρότητα, μεθοδικά, συλλογικά και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες και τον κλάδο της εφοδιαστικής, ώστε να ισχυροποιήσουμε ακόμη περισσότερο την θέση της χώρας μας, ως έναν από τους σημαντικότερους εμπορευματικούς κόμβους παγκοσμίως. Και θα τα καταφέρουμε».
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
ΟΑΣΑ: Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ
Οι 10 δράσεις που βρίσκονται στον πυρήνα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News