CEO της Levi’s: Το μεγαλύτερό μου λάθος που δεν απέλυσα εγκαίρως τους λάθος ανθρώπους
Ο διευθύνων σύμβουλος της πιο διάσημης εταιρείας τζιν στον κόσμο, της Levi’s Strauss, Charles Bergh, είπε ότι γνώριζε από τη δεύτερη κιόλας ημέρα στη δουλειά του ότι ο καλύτερος τρόπος για να ανακάμψει η εταιρεία ήταν να απολύσει περισσότερα από τα μισά στελέχη της και ότι η αλλαγή κουλτούρας της εταιρείας εξαρτάται από την αλλαγή των ανθρώπων της.
Μέσα στους 18 πρώτους μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων του απέλυσε 9 από τα 11 ανώτατα στελέχη, αναφέροντας ωστόσο ότι μετάνιωσε για το ότι επένδυσε παραπάνω χρόνο από όσο έπρεπε σε κάποιους ανθρώπους.
Ο Bergh ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας το 2011, στη χειρότερη περίοδο της Levi’s, καθώς οι καταναλωτές δεν αγόραζαν πια τα τζιν της και οι επιδόσεις της εταιρείας ήταν ασταθής για περισσότερα από 10 χρόνια. Όπως αναφέρει «ένα χρόνο τα έσοδα μπορεί να ανέβαιναν αλλά τα κέρδη να μειώνονταν. Την επόμενη χρονιά, βελτιώνονταν τα κέρδη, αλλά τα έσοδα έβαιναν μειούμενα».
To 2017, η Levi’s σημείωσε ετήσια αύξηση εσόδων 8% – το υψηλότερο ποσοστό της δεκαετίας και πολύ πάνω από την αύξηση 3,1% που είχε καταγραφεί ένα χρόνο νωρίτερα. Η εταιρεία συνέχιζε να προοδεύει, σημειώνοντας αύξηση εσόδων 14% από έτος σε έτος το 2018.
Ο Bergh αποχώρησε από την εταιρεία τον επόμενο χρόνο, αναφέροντας ότι ο στόχος του ήταν να βγάλει την εταιρεία από τον εφησυχασμό και να δημιουργήσει μια ομάδα που θα προωθούσε την κουλτούρα της εταιρείας.
Το πρόβλημα ωστόσο παραμένει
Ωστόσο η αύξηση των κερδών της εταιρείας δεν είναι σταθερή, καθώς το 2023 σημειώθηκε απότομη πτώση των εσόδων της στον τομέα χονδρικής και οι πωλήσεις της ήταν ιδιαίτερα εξασθενημένες στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της και τώρα αναμένει οι πωλήσεις να αυξηθούν μεταξύ 1,5% και 2,5 % φέτος έναντι προηγούμενης εκτίμησης 1,5% έως 3%.
Όπως πολλές άλλες εταιρείες, η Levi’s έπρεπε να προσαρμοστεί στις ανάγκες των καταναλωτών καθώς μετα την πανδημία υπήρξε αυξανόμενη ανάγκη για πιο άνετες φόρμες στα ρούχα. Το 2021 η εταιρεία απέκτησε την εταιρεία ρούχων γυμναστικής Beyond Yoga με στόχο τα γυναικεία ρούχα να αντιπροσωπεύουν το 50% της επιχείρησης της Levi’s και με αποτέλεσμα οι πωλήσεις γυναικείων προϊόντων να εκπροσωπήσουν το 35% των καθαρών εσόδων στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Όπως δηλώνει ο Bergh «Με τρελαίνει να βλέπω μια γυναίκα να μπαίνει στο κατάστημα μας και να αγοράζει κάποιο παντελόνι μας και έπειτα να πηγαίνει στο κατάστημα μιας ανώνυμη εταιρείας και για αγοράζει ένα μπλουζάκι της».
Επέκταση της εταιρείας στην Ασία
Ο Bergh λέει ότι ανοίγουν μεγαλύτερα καταστήματα στην Ασία ώστε η επίδραση στους καταναλωτές να είναι μεγαλύτερη καθώς υπάρχει μεγάλη ζήτηση από Κινέζους πελάτες.
Το δεύτερο τρίμηνο, τα έσοδα από την Ασία αυξήθηκαν κατά 18% στα 262 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο η Ασία αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 20% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας και η Κίνα αποτελεί λιγότερο από το 3% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας, σύμφωνα με τον Bergh. «Πολλοί από τους ανταγωνιστές κυμαίνονται σε ποσοστά άνω των 10% ή και παραπάνω. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Nike της οποίας το 40% της κεφαλαιοποίησης έχει να κάνει με την Κίνα». Επίσης ανέφερε ότι ετησίως ανοίγουν 100 καταστήματα και το ένα τρίτο των αυτών βρίσκονται στην Κίνα.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News