Ακρίβεια: Κυνηγούν προσφορές οι καταναλωτές
Από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο «τρέχει» κάποιες φορές το 44% των Ελλήνων καταναλωτών, στην προσπάθειά του να πετύχει τις καλύτερες δυνατές προσφορές και να εξοικονομήσει χρήματα σε μια περίοδο που ο πληθωρισμός σε βασικά είδη, όπως τα τρόφιμα, κινείται ανοδικά. Οι ανατιμήσεις και ο φόβος περαιτέρω πληθωριστικών πιέσεων, έπειτα και από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία, έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τελευταία τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, πολλοί εκ των οποίων κυνηγούν πλέον προσφορές, κουπόνια αλλά και κάρτες επιβράβευσης.
Σύμφωνα με νέα έρευνα της Focus Bari, με τίτλο «Πώς αλλάζει η ακρίβεια τις καταναλωτικές συνήθειες;», που πραγματοποιήθηκε αρχές Σεπτεμβρίου 2023 και στην οποία συμμετείχαν 1.002 άτομα, τους τελευταίους 12 μήνες, το 51% των Ελλήνων καταναλωτών στρέφεται περισσότερο στην αγορά προϊόντων «1+1 δώρo», ενώ 1 στους 2 πραγματοποιεί αγορές (49%) κατά την περίοδο των εκπτώσεων και των προσφορών.
Η αγωνία πολλών καταναλωτών για την εξέλιξη του διαθέσιμου εισοδήματός τους και τη δυνατότητα αγοράς βασικών ειδών έχει στρέψει επίσης το 47% των καταναλωτών στην αντικατάσταση των επώνυμων προϊόντων με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα, ποσοστό της τάξης του 34% προχωρεί στη σύγκριση τιμών διαδικτυακά ή στα φυσικά καταστήματα, ενώ λόγω της αύξησης του κόστους των προϊόντων, τον τελευταίο ένα χρόνο, πάνω από 3 στους 10 (33%) προτιμούν να κάνουν ψώνια σε φθηνότερα ή εκπτωτικά καταστήματα.
Προσφιλής τρόπος για την εξοικονόμηση χρημάτων έχει αρχίσει να γίνεται η χρήση κάρτας πόντων, με το 32% να απαντάει πως τη χρησιμοποιεί όλο και πιο συχνά, ενώ ένα σχετικά υψηλό ποσοστό των Ελλήνων έχει αρχίσει να βάζει την τιμή πάνω από την ποιότητα. Ετσι, το 23% των καταναλωτών, που συμμετείχε στην έρευνα, απάντησε πως επιλέγει να αγοράσει προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας.
Εκτός από τα «έξυπνα ψώνια», όλοι οι Ελληνες (98%) απαντούν πως ενημερώνονται πολύ τακτικά για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ με κύρια πηγή τα φυλλάδια που μοιράζουν οι αλυσίδες (61%). Οι διαφημίσεις στην τηλεόραση αποτελούν μέσο ενημέρωσης για το 35% των καταναλωτών, ενώ αντίστοιχο ποσοστό «τσεκάρει» τα email του (35%) για να εντοπίσει ενδιαφέρουσες προσφορές.
Αρκετά τακτική έχει αρχίσει να γίνεται η χρήση loyalty cards μεταξύ των καταναλωτών, αφού πολλοί δεν τις αφήνουν πλέον σε κάποια «ξεχασμένη» τσέπη. Σύμφωνα με την έρευνα, 4 στους 5 καταναλωτές που έχουν κάρτα πόντων τη χρησιμοποιούν πάντα ή σχεδόν πάντα, με εξαίρεση μόνο ένα 4% που δηλώνει πως τη χρησιμοποιεί σπάνια ή σχεδόν ποτέ. Οι κάρτες πόντων είναι αρκετά δημοφιλείς σε μεγαλύτερες ηλικίες, με το 85% των καταναλωτών ηλικίας άνω των 55 ετών να απαντάει πως τις χρησιμοποιεί πάντα ή σχεδόν πάντα. Αντίθετα, μικρότερες ηλικίες, μεταξύ 18-24 ετών, τις χρησιμοποιούν σε μικρότερο βαθμό, με ένα ποσοστό της τάξης του 15% να μην τις χρησιμοποιεί καθόλου.
Τρεις στους 10 Ελληνες δεν επηρεάζονται από τις διαφημίσεις με τις προσφορές, επιλέγοντας το σούπερ μάρκετ στο οποίο συνήθως ψωνίζουν, ενώ στον αντίποδα το 28% πάει σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ και ενημερώνεται συνέχεια για τις προσφορές. Τέλος, το 44% ενημερώνεται συστηματικά και κάποιες φορές «τρέχει» από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο για να τις πετύχει.
Διαβάστε επίσης:
Μέτρα κατά της ακρίβειας – Πού διαφωνούν τα σούπερ μάρκετ
Σούπερ μάρκετ: στα ύψη ο τζίρος, «στον πάγο» η κατανάλωση
Πληθωρισμός: Γιατί δεν υποχωρεί – Οι νέες ανατιμήσεις που έρχονται
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News