BUSINESS & FINANCE

Public: Αναμένει τζίρο άνω των 500 εκατ. ευρώ αναμένει για φέτος

Public: Αναμένει τζίρο άνω των 500 εκατ. ευρώ αναμένει για φέτος

Κοντά στην επίτευξη του στόχου για ετήσιο τζίρο πάνω από μισό δισ. ευρώ βρίσκεται φέτος η Public, ενώ την ίδια ώρα η διοίκηση της γνωστής αλυσίδας αναμένει ότι η τρέχουσα οικονομική χρήση θα είναι και η τελευταία με ζημιογόνο καθαρό αποτέλεσμα.

Κοντά στην επίτευξη του στόχου για ετήσιο τζίρο πάνω από μισό δισεκατομμύριο ευρώ βρίσκεται φέτος η Public –στόχος σημειωτέον που είχε τεθεί και το 2022–, ενώ την ίδια ώρα η διοίκηση της γνωστής αλυσίδας αναμένει ότι η τρέχουσα οικονομική χρήση θα είναι και η τελευταία με ζημιογόνο καθαρό αποτέλεσμα. Βασικοί πυλώνες για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας των οικιακών συσκευών, στην οποία εισήλθε η Public το 2019 με την εξαγορά της MediaMarkt, η περαιτέρω επένδυση στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσα από την ενίσχυση σε προϊόντα, αλλά και υπηρεσίες του marketplace, αλλά και η συνέχιση των επενδύσεων σε εταιρείες που εντάσσονται στο οικοσύστημα λιανεμπορίου που έχει δημιουργήσει ο όμιλος.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group Ρόμπυ Μπουρλάς, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε το 2022 σε 481 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 10% σε σύγκριση με το 2021. Το α΄ εξάμηνο του 2023 οι πωλήσεις είναι ήδη αυξημένες κατά 21% σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2022, κάτι που με βάση την εικόνα που υπάρχει και στο εννεάμηνο συνηγορεί στο ότι φέτος θα επιτευχθεί ο στόχος για τζίρο τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν το 2022, σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, σε 4,6 εκατ. ευρώ με το καθαρό αποτέλεσμα να είναι ζημιογόνο, κάτι το οποίο η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει στο κόστος της συγχώνευσης με τη MediaMarkt, που συνέπεσε με την εκδήλωση της πανδημίας. «Το 2023 είναι η τελευταία χρονιά που η εταιρεία θα επιβαρυνθεί με μεγάλο κόστος για τη συγχώνευση», δήλωσε ο κ. Μπουρλάς, εκτιμώντας ότι από την επόμενη χρονιά η Public θα γυρίσει και σε καθαρά κέρδη. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι έχουν ολοκληρωθεί οι αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και ότι πλέον η εταιρεία δεν χρειάζεται άλλη κεφαλαιακή ενίσχυση. Για το έτος 2023 αναμένεται η λειτουργική κερδοφορία να τριπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2022 και να ξεπεράσει τα 15 εκατ. ευρώ.

Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδει η εταιρεία στην κατηγορία των «λευκών συσκευών», έχοντας αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση της αγοράς. Από 1,7 εκατ. ευρώ που ήταν ο τζίρος της εν λόγω κατηγορίας το 2021, το 2022 έφτασε τα 70 εκατ. ευρώ και πλέον αναμένεται ότι το 2024 θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ. Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της κατηγορίας εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει και η μετατροπή των καταστημάτων MediaMarkt σε Public+home, το νέο σήμα που δημιουργήθηκε εδώ και περίπου ένα μήνα. Σημειώνεται άλλωστε ότι σύντομα η Public θα προχωρήσει στην εξαγορά και του τελευταίου 2% που διατηρούσε η Saturn στην κοινοπραξία Public-MediaMarkt που είχε δημιουργηθεί το 2019 και πλέον θα ελέγχει το 100% αυτής.

Η τεχνολογία παραμένει, βεβαίως, η κατηγορία με τη μεγαλύτερη συνεισφορά στον τζίρο, περί τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ με ρυθμό 21% «έτρεξαν» το α΄ εξάμηνο του 2023 οι πωλήσεις στην κατηγορία της ψυχαγωγίας (βιβλία, παιχνίδια κ.ά.) με τη διοίκηση να θέτει στόχο για τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ το 2024.

Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καναλιού, με το 25% των πωλήσεων να προέρχεται από εκεί και με την εταιρεία να έχει ως στόχο το ποσοστό να φτάσει στο 30%. Το προσεχές διάστημα, εξάλλου, η εταιρεία θα ανακοινώσει αναβάθμιση του προγράμματος επιβράβευσης των πιστών πελατών (loyalty program), ενώ θα ξεκινήσει η λειτουργία καταστημάτων Vodafone εντός των καταστημάτων Public, με τη μορφή shop-in-shop.

Ο σχεδιασμός για το 2024 περιλαμβάνει επενδύσεις συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ, όχι όμως και τη διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News