Business & Finance Πέμπτη 14/09/2023, 07:33
BUSINESS & FINANCE

Κακοκαιρία Daniel: Ξεκινάει καταγραφή ζημιών σε επιχειρήσεις που επλήγησαν

Κακοκαιρία Daniel: Ξεκινάει καταγραφή ζημιών σε επιχειρήσεις που επλήγησαν

Στη σύσταση Συντονιστικής Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων προχώρησαν ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας και ο Σύνδεσμος Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, με την υποστήριξη του ΣΕΒ.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της Καθημερινής, στις άμεσες ενέργειες της επιτροπής είναι η καταγραφή των ζημιών και των δυσλειτουργιών που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και των εγκατεστημένων στις βιομηχανικές περιοχές της Θεσσαλίας, καθώς και η δημιουργία ειδικού γραφείου στη Λάρισα και τον Βόλο για θέματα επιχειρήσεων που επλήγησαν από την κακοκαιρία, ώστε να παρέχεται κάθε δυνατή πληροφορία και ενημέρωση. Η επιτροπή βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τις κεντρικές και τοπικές Αρχές, ώστε με συντονισμένες προσπάθειες να οργανωθούν περαιτέρω ενέργειες προς κάθε αρμόδιο φορέα, που θα αναλάβει την αποκατάσταση της κανονικότητας στη λειτουργία των επιχειρήσεων στη Θεσσαλία.

Η έκταση της καταστροφής που έχει υποστεί η Θεσσαλία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των βιομηχανικών συνδέσμων της περιοχής, είναι τεράστια, ωστόσο είναι πολύ νωρίς να υπολογιστεί με ακρίβεια. Εκτός από τις εξαιρετικές δυσκολίες των κατοίκων της περιοχής, η πρώτη εκτίμηση είναι πως η περιφέρεια έχει υποστεί τεράστια καταστροφή σε υποδομές και εγκαταστάσεις επιχειρήσεων, με επακόλουθο τη δυσλειτουργία ή τη διακοπή της λειτουργίας τους. Καταστροφικό πλήγμα έχει υποστεί και ο πρωτογενής τομέας.

Στο μεταξύ, πρωτοβουλίες στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων στις πληγείσες περιοχές αναλαμβάνουν και οι προμηθευτές ρεύματος. ΔΕΗ και ιδιώτες πάροχοι έχουν «παγώσει» τις διαδικασίες είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών και αποκοπών ρεύματος, ενώ εξετάζουν περαιτέρω δυνατότητες στήριξης. Λογαριασμοί, όπως τονίζουν εκπρόσωποι του κλάδου στην «Κ», θα συνεχίζουν να εκδίδονται και για επιχειρήσεις και νοικοκυριά στις συγκεκριμένες περιοχές γιατί η διαδικασία είναι αυτοματοποιημένη. Αυτό που σε επίπεδο συνδέσμου (ΕΣΠΕΝ) εξετάζεται είναι να ζητηθεί η παρέμβαση του ΥΠΕΝ προς τον ΔΕΔΔΗΕ για το «πάγωμα» των ρυθμιζόμενων χρεώσεων, τις οποίες οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν, ενώ δεν θα τις έχουν εισπράξει.

Ο ΔΕΔΔΗΕ με ανακοίνωσή του εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για την αποφυγή εξαπάτησής τους από πρόσωπα που προφασίζονται την ιδιότητα υπαλλήλων της εταιρείας, με στόχο να αποσπάσουν προσωπικά τους στοιχεία, αλλά και στοιχεία των προσωπικών τους τραπεζικών λογαριασμών (ΙΒΑΝ κ.λπ.). «Ουδείς υπάλληλος ή εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ επικοινωνεί με καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας για θέματα που αφορούν συναλλαγές που σχετίζονται με την προμήθεια του ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ υπογραμμίζεται ότι ουδείς υπάλληλος ή εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ ζητάει ή θα ζητήσει από τους καταναλωτές στοιχεία που σχετίζονται με τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς (e-banking, IBAN κ.λπ.) είτε τηλεφωνικά είτε μέσω εφαρμογών messenger, viber κ.λπ.», επισημαίνει ο ΔΕΔΔΗΕ.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News