BUSINESS & FINANCE

Η μάχη στην αγορά αναψυκτικών και χυμών

Τα νέα δεδοµένα που δηµιουργούνται στον κλάδο, οι επενδύσεις από νέους «παίκτες» και η συγχώνευση δύο εταιρειών

Η μάχη στην αγορά αναψυκτικών και χυμών

Νέα δεδοµένα δηµιουργούνται στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών και χυµών µετά τη δραστηριοποίηση την τελευταία διετία νέων παικτών στον κλάδο, δραστηριοποίηση που έγινε µέσω υφιστάµενων εταιρειών. Τελευταία εξέλιξη αποτελεί η απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στην ΕΨΑ από το fund Smerc του Νίκου Καραµούζη, µε καταβολή της αύξησης του µετοχικού κεφαλαίου κατά 3,19 εκατ. ευρώ, µέσω της οποίας άλλωστε έγινε και η είσοδος του fund στη βολιώτικη εταιρεία, να πιστοποιείται πριν από λίγες ηµέρες. Πλέον το Smerc κατέχει το 66,2% της ΕΨΑ και στόχος είναι να δροµολογηθεί µέσω επενδύσεων η αναβάθµιση των παραγωγικών δυνατοτήτων και των εγκαταστάσεων της εταιρείας, η ανάπτυξη νέων δικτύων και οι πωλήσεις σε νέους προορισµούς. Το σήµα ΕΨΑ άλλωστε έχει υψηλή αναγνωρισιµότητα στο καταναλωτικό κοινό, συνυφασµένο µε τα γευστικά και ποιοτικά αναψυκτικά, κάτι που σηµαίνει ότι υπάρχουν σηµαντικά περιθώρια ανάπτυξης της εταιρείας.

Στη γειτονική Λάρισα βρίσκεται µια άλλη εταιρεία µε σηµαντική παρουσία στην αγορά, η «Ελληνικοί Χυµοί», στην οποία επένδυσαν στις αρχές του 2022 δύο γνώριµοι του κ. Καραµούζη – ο γνωστός επιχειρηµατίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο πρώην τραπεζίτης Απόστολος Ταµβακάκης. Το πλέον γνωστό σήµα της εταιρείας είναι το Viva, το οποίο έχει παρουσία ως επώνυµο προϊόν στο σούπερ µάρκετ και στη µικρή λιανική, καθώς και στην εστίαση και σε «κλειστές αγορές» (αεροπλάνα κ.λπ.). Ισχυρό «χαρτί», ωστόσο, της εταιρείας είναι οι χυµοί ιδιωτικής ετικέτας, που παράγει για πολλές αλυσίδες σούπερ µάρκετ. Βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται το επόµενο διάστηµα η ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας, στοιχείο που χαρακτηρίζει όλες τις δραστηριότητες των εταιρειών που έχει αναλάβει και έχει αναπτύξει µέχρι τώρα ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Ενας άλλος νέος και ταυτόχρονα παλιός «παίκτης» στην αγορά είναι η «Χήτος ΑΒΕΕ», η οποία µετά τη συγχώνευσή της µε την Green Cola αποκτά ισχυρή παρουσία εντός και εκτός Ελλάδας στην κατηγορία των αναψυκτικών, έχοντας στην ουσία ξεκινήσει από το 2021 την πορεία µετεξέλιξης από εταιρεία εµφιάλωσης νερού σε εταιρεία µη αλκοολούχων ποτών. Σηµειώνεται ότι τη ∆ευτέρα 1η Αυγούστου εγκρίθηκε και τυπικά η συγχώνευση των παραπάνω εταιρειών.

Στους νέους «παίκτες» στον κλάδο των αναψυκτικών συγκαταλέγεται και η «Ελληνικά Γαλακτοκοµεία» (Ολυµπος, Τυράς) η οποία στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά της τρικαλινής εταιρείας αναψυκτικών «Κλιάφα» και ήδη έχει προβεί σε σηµαντικές επενδύσεις και στην παραγωγή νέων κωδικών τόσο στην κατηγορία των αναψυκτικών όσο και στην κατηγορία των χυµών, αλλά ακόµη και στην παραγωγή αναψυκτικού τύπου cola, της BiBi Cola.

Η πρωτιά, βεβαίως, του κολοσσού της κατηγορίας, της Coca-Cola 3E δεν απειλείται σε καµία περίπτωση, ειδικά µάλιστα καθώς φροντίζει να προσθέτει συνεχώς νέους κωδικούς στην κατηγορία των αναψυκτικών και δευτερευόντως των χυµών. Ακριβώς για τον λόγο αυτό οι υπόλοιποι «παίκτες» –συµπεριλαµβανοµένων της Pepsico, τα αναψυκτικά της οποίας παράγονται εν µέρει στην Ελλάδα, της «Λουξ-Μαρλαφέκας», που εδώ και αρκετά χρόνια βρίσκεται σε φάση εσωστρέφειας, αλλά και της «Βίκος», που δίνει έµφαση ολοένα και περισσότερο στα αναψυκτικά ποντάροντας στο ισχυρό δίκτυο που έχει λόγω του εµφιαλωµένου νερού– καλούνται να βρουν και να αξιοποιήσουν τα στοιχεία εκείνα στην αγορά που θα τους δώσουν πλεονέκτηµα έναντι του ηγέτη στην κατηγορία.

Διαβάστε επίσης:

Η δίψα των καταναλωτών αυξάνει τις προοπτικές της Coca-Cola

Η ασπαρτάμη είναι πιθανώς καρκινογόνα – Πρέπει να κόψετε την Coca Cola Light;

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News