Business & Finance Τρίτη 12/01/2021, 14:27
BUSINESS & FINANCE

«Ζημιά» 14,2 δισ. στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικών αγαθών

Τα έσοδα της βιομηχανίας περιορίστηκαν στα 213,8 δισ. δολάρια

«Ζημιά» 14,2 δισ. στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικών αγαθών

Απώλειες της τάξης των 14,2 δισ. δολαρίων προκάλεσε η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, όπως προκύπτει από στοιχεία της Finaria για το 2020.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα της βιομηχανίας περιορίστηκαν στα 213,8 δισ. δολάρια το προηγούμενο 12μηνο, εξαιτίας τόσο της μείωσης των εισοδημάτων όσο και της στροφής των καταναλωτών σε αγαθά πρώτης ανάγκης.

Την ίδια ώρα, το μέσο έσοδο ανά χρήστη συρρικνώθηκε κατά 6,3% και διαμορφώθηκε στα 252 δολάρια, παρότι οι εκτιμήσεις αναμένουν αύξηση στα 282 δολάρια κατά τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα μάλιστα, με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ), τα έσοδα της βιομηχανίας ηλεκτρονικών ειδών αναμένεται να αναρριχηθούν σε πάνω από 230 δισ. δολάρια έως το 2022 και σε πάνω από 240 δισ. δολάρια έως το 2025.

Άλλωστε, μέχρι την έλευση της Covid-19, ο κλάδος γνώριζε σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με τα έσοδα να αυξάνονται από 208 δισ. το 2012 σε 227,9 δισ. δολάρια το 2019.

Υπολογιστές, tablets, smartphones

Παρά την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές και tablets, λόγω της εξ αποστάσεως εργασίας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα έσοδα της ευρωπαϊκής αγοράς υπολογιστών εκτιμάται ότι μειώθηκαν κατά 6,3% το 2020. Αυτό σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε πωλήσεις 55,9 δισ. δολαρίων.

Οι πωλήσεις τηλεφώνων στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων σταθερών τηλεφώνων, κινητών και smartphones, επίσης μειώθηκαν. Οι εκτιμήσεις δε, κάνουν λόγο για πτώση της τάξης του 6,3%, κάτι το οποίο σε απόλυτους αριθμούς τοποθετεί την αγορά στα 106,2 δισ. δολάρια.

Στην κατηγορία των τηλεοράσεων, των προϊόντων ήχου και των πολυμέσων εκτιμάται πτώση 6,1%, με τα έσοδα να μειώνονται στα 49 δισ. δολάρια. Η αγορά των περιφερειακών για τηλεοράσεις συρρικνώθηκε κατά 1,7% στο 1,8 δισ. δολάρια.

Online κανάλι

Καθώς εκατομμύρια καταναλωτές πανευρωπαϊκά μετακινούνται από τα φυσικά καταστήματα στο online κανάλι αγορών, το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσεται σε βασικό μοχλό για την αγορά ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Το 2019, οι διαδικτυακές πωλήσεις εισέφεραν το 29% των συνδυασμένων εσόδων στην ευρωπαϊκή κατηγορία καταναλωτικών ηλεκτρονικών.

Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι αυξήθηκε σε 33% το 2020, ενώ μέχρι το 2023, τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα αντιπροσωπεύουν το 37% όλων των πωλήσεων ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης στην Ευρώπη.

Οι μεγαλύτερες αγορές

Η Γερμανία αποτελεί τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, με 87 αλυσίδες καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών και έσοδα 29,3 δισ. δολαρίων το 2020, μειωμένα κατά 8,1% έναντι του 2019. 

Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 61 αλυσίδες και πωλήσεις28,8 δισ. δολαρίων, δηλαδή 2,7% λιγότερο από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Η Γαλλία και η Ισπανία ακολουθούν με έσοδα 24,9 δισ. και 10,8 δισ. δολάρια, αντίστοιχα.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News