Γιατί εξαφανίστηκε τόσο γρήγορα ο στόλος που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο
Ένας στόλος δεξαμενόπλοιων που «φύτρωσαν» από το πουθενά για να διατηρήσουν σε ροή το πετρέλαιο της Ρωσίας, διαλύθηκε ακόμη πιο γρήγορα από ό,τι εμφανίστηκε, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που συνεπάγεται η παρακολούθηση όλων αυτών που βοηθούν τη Μόσχα να μεταφέρει το πετρέλαιο της σε αγοραστές σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η Gatik Ship Management με έδρα τη Βομβάη διαχειρίζεται τώρα έναν στόλο μόλις τεσσάρων πετρελαιοφόρων, σύμφωνα με το Equasis, διεθνή ναυτιλιακή βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε για την προώθηση της ασφαλούς ναυτιλίας. Μόλις τον Απρίλιο διέθετε 42, έχοντας συγκεντρώσει τα περισσότερα από αυτά τα δεξαμενόπλιοια σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Η Gatik τέθηκε υπό έλεγχο νωρίτερα φέτος, καθώς ο ταχέως αναπτυσσόμενος στόλος της, μεγάλο μέρος του οποίου κινούσε ρωσικό πετρέλαιο, δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει την εταιρεία.
Ορισμένοι από τον στόλο της Gatik έχασαν την πρόσβαση στις καθιερωμένες ασφαλιστικές υπηρεσίες, αφού υπέκυψαν στο ανώτατο όριο τιμής της Ομάδας του G7 που αφορούσε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Λίγο μετά από αυτό, ορισμένα από τα πλοία της εταιρείας έχασαν επίσης την ταξινόμησή τους στο Lloyd’s Register, μια άλλη βασική υπηρεσία που επικυρώνει βασικά τεχνικά πρότυπα για τα πλοία.
Είναι δύσκολο να γίνει ξεκάθαρο τι συμβαίνει πραγματικά με το συγκεκριμένο στόλο. Τα πλοία που δεν είναι πλέον εγγεγραμμένα υπό την εμπορική διαχείριση της Gatik συνεχίζουν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο. Τώρα βρίσκονται υπό τον έλεγχο ενός ευρέος φάσματος εταιρειών των οποίων η ιδιοκτησιακή δομή τους είναι επίσης ασαφής.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
IEA: Η προσφορά πετρελαίου δεν θα επηρεαστεί από ένα αυστηρό πλαφόν στην τιμή του
Ρωσία: Στο υψηλότερο επίπεδο από τον πόλεμο στην Ουκρανία οι εξαγωγές πετρελαίου της
Eνεργειακή αγορά: Ποιες χώρες ωφελούνται από τη συρρίκνωση του ρόλου της Ρωσίας
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News