Υποχωρεί ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία
Πτώση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία καταγράφει το Ινστιτούτο GfK, καθώς η «σκιά» του δεύτερου κύματος της πανδημίας απλώνεται πάνω από τη μεγαλύτερη οικονομική δύναμη της Ευρωζώνης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 2.000 Γερμανών, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε στο -3,1 εν όψει του Νοεμβρίου, από -1,7 (αναθεωρημένα στοιχεία) τον προηγούμενο μήνα. Αντίστοιχη εκτίμηση του Reuters προέβλεπε μικρότερη υποχώρηση του δείκτη στο -2,8.
Ο αναλυτής του ινστιτούτου Ρολφ Μπούερκλ σημείωσε πως η αισιοδοξία των Γερμανών καταναλωτών άρχισε να ξεθωριάζει τον Οκτώβριο, καθώς τα κρούσματα στη χώρα αυξάνονται, πυροδοτώντας φόβους για ένα νέο lockdown. Τα ημερήσια επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στη Γερμανία ξεπέρασαν τις 10.000 για πρώτη φορά την Πέμπτη, καθώς η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και οι αρχές των κρατιδίων πασχίζουν να συμφωνήσουν στους τρόπους αναχαίτισης της πανδημίας.
Όπως ανέφερε ο Μπούερκλ, σύμφωνα με εβδομαδιαία έρευνα του GfK, τα τρία τέταρτα των Γερμανών βλέπουν την πανδημία ως μία «μεγάλη ή πολύ μεγάλη απειλή» και πάνω από τους μισούς εκφράζουν την ανησυχία τους για τον αντίκτυπό της στο προσωπικό τους μέλλον. Η πτώση του καταναλωτικού κλίματος αποδίδεται κυρίως στην υποχώρηση των εισοδηματικών προσδοκιών και την αυξανόμενη τάση αποταμίευσης.
Οι καταναλωτές εκτιμούν προφανώς ότι η επιταχυνόμενη εξάπλωση του κορωνοϊού στη Γερμανία θα φρενάρει τις προσδοκίες για γρήγορη ανάκαμψη της γερμανικής οικονομίας, εξήγησε το στέλεχος του Ινστιτούτου.
Πηγή: Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News