Business & Finance Τετάρτη 21/06/2023, 21:14
ΒUSINESS & FINANCE

Airbus-Boeing: Κέρδισαν παραγγελίες και τώρα πρέπει να φτιάξουν τα αεροσκάφη

Airbus-Boeing: Κέρδισαν παραγγελίες και τώρα πρέπει να φτιάξουν τα αεροσκάφη

Η Airbus κυριάρχησε στη Διεθνή Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού αυτή την εβδομάδα, ξεκινώντας με μια μαμούθ παραγγελία 500 αεροπλάνων από την ινδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Indigo. Τώρα το μόνο που έχει να κάνει είναι να βρει αρκετό εργατικό δυναμικό για να τα κατασκευάσει.

Ακριβώς πέρα από το θέαμα των πωλήσεων αεροσκαφών πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων και των εναέριων ακροβατικών που εκτίθενται έξω από τη γαλλική πρωτεύουσα, υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών και εργατικού δυναμικού που απειλεί την ικανότητα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας να παραδίδει εγκαίρως τις παραγγελίες της σε αεροπορικές εταιρείες που διψούν για περισσότερη χωρητικότητα.

Από ελλείψεις κινητήρων και ημιαγωγών έως δυσλειτουργίες με τους προμηθευτές και διακοπές που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Airbus και η αμερικανική ανταγωνίστριάς της Boeing ήταν φυσικό να επηρεαστούν. 

Στο επίκεντρο της προβλήματος βρίσκεται η έλλειψη εργαζομένων. Οι δύο βιομηχανίες συνήθως απολύουν υπαλλήλους σε μια ύφεση και στη συνέχεια επιδιώκουν να τους προσλάβουν ξανά, με ποσοστό επιτυχίας περίπου 80%, σύμφωνα με τον επικεφαλής προμηθειών της Airbus, Jürgen Westermeier. Κατά τη διάρκεια του Covid-19, πολλοί εργαζόμενοι στράφηκαν προς άλλους τομείς της μεταποίησης που δεν επλήγησαν τόσο πολύ όσο η αεροναυπηγική ή εγκατέλειψαν εντελώς τη βιομηχανία. Τώρα, οι βιομηχανίες σπεύδουν να επαναπροσλάβουν δύο στους 10.

Μόνο φέτος, η Airbus θέλει να κάνει 13.000 νέες προσλήψεις παγκοσμίως. Περίπου στο μέσον του έτους τώρα και έχει καταφέρει να καλύψει 7.000 από αυτές τις θέσεις, σε αυτό που η εταιρεία χαρακτήρισε «προκλητική αγορά εργασίας». Η Boeing αύξησε το προσωπικό της κατά 15.000 άτομα πέρυσι και στοχεύει σε 10.000 προσλήψεις το 2023.

Ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Guillaume Faury παραμένει αισιόδοξος για τον φετινό στόχο της παράδοσης 720 αεροσκαφών, η εταιρεία δεν κατάφερε πέρυσι να ανταποκριθεί, μειώνοντάς την αρχικά και στη συνέχεια χάνοντας και τον καθοδικά αναθεωρημένο στόχο της. Από το Μάιο, η εταιρεία είχε εκπληρώσει περίπου το ένα τρίτο του φετινού στόχου παράδοσης, υποδεικνύοντας ότι η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών δίδει ακόμη έναν αγώνα δρόμου για να τηρήσει την προθεσμία του Δεκεμβρίου. 

Η Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με τα δικά της προβλήματα, καθώς εργάζεται για να επαναφέρει την παραγωγή της στα προ του Covid επίπεδα, από μια φυγή έμπειρων μηχανικών και μηχανικών στις αρχές της πανδημίας έως ελλείψεις καθώς οι προμηθευτές αντιμετωπίζουν προβλήματα τζίρου και προσλήψεων. Ο Dave Calhoun, διευθύνων σύμβουλος του αμερικανικού κολοσσού, έχει θέσει τη σταθεροποίηση της παραγωγής κορυφαία προτεραιότητα σε ένα χαοτικό περιβάλλον.

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Διαβάστε επίσης:

Ανησυχίες για πιθανή «φούσκα» από τα mega-deals για αεροσκάφη

Η Airbus δέχεται παραγγελία ρεκόρ από την Indigo

Airbus: Συμφωνία 6,7 δισ. δολαρίων με τη Σαουδική Αραβία για ελικόπτερα 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News